בתוך ים העצב והשכול, הנה סיפור קטן על הנצחה, המשכיות ותקווה לדו-קיום. הגשש הבדואי הבכיר פאמי אבו סהיבן (44) הפך לסבא וקיים את הנדר שהנכד שלו ייקרא על שם לוחם גולני סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל מנתניה שנפל ב-7 באוקטובר בכיסופים.
2 צפייה בגלריה
פאמי אבו סהיבן קרא לנכד על שם סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל
פאמי אבו סהיבן קרא לנכד על שם סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל
פאמי אבו סהיבן קרא לנכד על שם סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל
(צילום: אלבום פרטי)
בסוף השבוע הפך אבו סהיבן לסבא, לאחר שבתו סיבה (22) ילדה בן בכור. "ביקשתי בקשה אישית מהחתן שלי יאסין ומבתי לקרוא לנכד שלי על-שם גיבור ישראל, ראם בטיטו. הסיפור שלו ריגש אותי עד דמעות", סיפר אבו סהיבן, איש מילואים וגשש ותיק באוגדת עזה. "אמרתי לחתן שלי שנדרתי נדר לקרוא לנכד על שם ראם". הוא סיפר שהקשיב לשיחה של ראם עם המשפחה שלו והתרגש מאוד. "כאבא כחייל וכאדם התרגשתי לשמוע את ראם משוחח בטלפון עם אמו לפני שנהרג. הוא אמר 'אם יקרה משהו, אני אוהב אתכם', נפרד מכל אחד - עד שנהרג. הוא בגיל של הבן שלי, וגם הבן שלי חייל ומשרת בגדס"ר הבדואי בכרם שלום". 
"קראתי לנכדי על-שם גיבור ישראל ראם בטיטו"
(צילום: אלבום פרטי)

דקלה, אמו של ראם, התבשרה על המחווה יוצאת הדופן בשיחת טלפון הבוקר. "זה היה מאוד מרגש. יש הרבה ילדים שקרויים על שם ראם. ילדים יהודים, אבל זה בדואי. זה מטורף כמה שזה נגע בנשמות של אנשים. זה סיפור מאוד נוגע ללב. קמתי לבוקר מאוד מאוד קשוח, כמו כל המדינה. קיבלנו בשורה על שש גופות חטופים מעזה. אותי זה זורק לאימהות שהולכות להיכנס למעגל השכול והגעגוע. הן גם ככה מתגעגעות לילדים אבל הייתה להן תקווה שיחזרו. אני בכל בוקר מגיעה לבית העלמין לראם. אני מבקשת ממנו לתת לי סימן. היה לנו הקשר הכי הדוק בעולם. עכשיו כשהוא לא כאן אני עוד יותר דואגת לו. אני דואגת לנשמה שלו, שהוא במקום טוב ובטוח. ואין לך תשובה מוחשית. מלבד האמונה". 
2 צפייה בגלריה
פאמי אבו סהיבן קרא לנכד על שם סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל
פאמי אבו סהיבן קרא לנכד על שם סמל ראם מאיר בטיטו ז"ל
"הסיפור שלו ריגש אותי עד דמעות". פאמי אבו סהיבן הנציח את הלוחם שנפל וקרא לנכד על שמו
(צילום: אלבום פרטי)
היא מספרת כיצד נודע לה על המחווה מצד הגשש הבדואי הוותיק, "באמצע היום אני בעבודה והמחשבות שלי נזרקות לראם ולדאגה שלי אליו, ופתאום מתקשר אלי יוסי חדד מאוגדת עזה ועושה קישור לפאמי. זה מאוד ריגש אותי, כי את לא מצפה לזה. יש הרבה ילדים שנולדו ונקראו על שם ראם. אימהות התקשרו אליי ואמרו לי שנתתי להן המון כוח, והן החליטו לקרוא לבניהן על שם ראם כדי להמשיך את הדרך והמורשת. ופה זה יותר מרגש, כי זה נוחת עלייך ממקום אחר. וזה מכבד, ומבחינתי זה סוג של סימן מראם. הנה, הדרך שלי ממשיכה, ואני חזק. הכל בסדר איתי. אני כל הזמן מכוונת לגאולה. ומה זו גאולה? זו אחדות, שלמות. וזה בול זה. ברגע שכולנו נהיה מאוחדים ושלמים, זו הגאולה האמיתית". 
חגי רזניק, ראש מכון ריפמן לפיתוח הנגב, אמר כי "גילויים של סולדריות בין בדואים ליהודים מחייבים להפוך את ברית הדמים לברית אחים. ראשי המדינה חייבים להבין זאת ולטפל בנגב".