רופאי בית החולים רמב"ם בחיפה ממשיכים להילחם על חייה של אישה בת 32, אם לבן בגיל שלוש ולילדה בת ארבע, שמאושפזת במצב קשה בעקבות סיבוך של הליך שאיבת שומן שאותו עברה במרפאה לאסתטיקה בכפר מנדא. בני משפחתה ששוהים לצידה, אומרים ל-ynet: "אנחנו עוברים סיוט. אנחנו מצפים מהמשטרה וממשרד הבריאות לנהל חקירה מקיפה מה בדיוק קרה".
משרד הבריאות הוציא אתמול צו סגירה למרפאה האסתטית "קנטרי ביוטי" בכפר מנדא בעקבות האירוע הקשה. במשרד הבריאות אמרו שניתוחי שאיבת שומן בוצעו במקום על-ידי רופא ללא מומחיות לכירורגיה פלסטית או כירורגיה כללית. "אין לנו שום מושג איך היא הגיעה דווקא למכון הזה שבו ביצעה את ההליך הרפואי. זו לא מרפאה אלא מכון שמעסיק רופאים", אמרו קרוביה.
2 צפייה בגלריה
ניתוח שאיבת שומן
ניתוח שאיבת שומן
ניתוח שאיבת שומן. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
האירוע התרחש ביום שישי אחר הצהריים. האישה הגיעה למכון מלווה בחברתה. "החברה סיפרה שהן הגיעו למכון בשעה שלוש וחצי-ארבע", סיפר אחיינה של האישה. "אמרו לחברה שהיא יכולה להגיע ולאסוף אותה בעוד שלוש שעות, והיא עזבה. החברה חזרה בערב, אז נאמר לה שהיה אירוע כלשהו ופינו את החברה שלה לבית החולים רמב"ם".
מה שהתרחש בעת הטיפול במכון עדיין לא ידוע, והנושא כולו נמצא בחקירה. בני משפחתה הבינו שבמהלך הטיפול הידרדר מצבה של האישה, והיא לקתה בדום לב. "שמענו שהיא פונתה מהמכון למרפאה כללית שנמצאת ליד ומשם היא פונתה בניידת טיפול נמרץ של מד"א אל בית החולים רמב"ם. אנחנו מנסים להבין מה קרה אבל אלה שטיפלו בה לא מספקים לנו מידע. בכל פעם אומרים משהו אחר".
האחיין מוסיף: "אף אחד גם לא אמר כלום למשפחה ובעיקר לאמא שלה, שהיא בת יותר מ-80. בשעות הערב החברה של הבת שלה, התקשרה לאמא והודיעה לה שהיא בבית החולים. מבחינתנו המכון התרשל בפן המקצועי וגם בפן האנושי".
2 צפייה בגלריה
אחד הפצועים מפונה לבית החולים רמב"ם
אחד הפצועים מפונה לבית החולים רמב"ם
הכניסה למיון בבית החולים רמב"ם בחיפה. ארכיון
(צילום: גיל נחושתן )
מבית החולים רמב"ם נמסר כי האישה התקבלה בחדר הלם כשמצבה קשה מאוד. היא הייתה מורדמת ומונשמת. לאחר טיפול בחדר הלם, הועברה האישה למחלקה לטיפול נמרץ ושם כאמור הרופאים נלחמים על חייה. ברמב"ם הוסיפו כי הצוות הרפואי בבית החולים הוא זה שהבין שהיא עברה פרוצדורה רפואית במרפאה, ולכן דיווח למשרד הבריאות על המקרה.
"זה מצב נורא", אומרים בני משפחתה של האישה. "לא חשבנו שמשאיבת שומן אפשר להגיע למצב קשה כזה. גם היום היא עדיין מורדמת ומונשמת. הרופאים אומרים לנו שהמצב שלה קשה ושמטפלים בה. היא סובלת מבעיה נוירולוגית, פגיעה במערכת העצבים וכנראה פגיעה מוחית. היא עברה דום לב ובוצעו בה פעולות החייאה במשך עשרים דקות. הרופאים אומרים שיש חשש לנזק בלתי הפיך למוח, אבל הם עדיין לא יודעים את זה סופית והדברים ייבדקו בימים הקרובים".
מנהל כירורגיה פלסטית ברמב"ם, פרופ' אסף זלצר, מסר בתגובה למקרה החמור: "ניתוח לשאיבת שומן הוא הליך שכיח מאוד בעולם הפלסטיקה עם אחוז סיבוכים זניח כשהוא מתבצע בידיים מיומנות, בחדר ניתוח מאובזר ובתנאים טובים. הסיבוך של המטופלת הוא אירוע חריג, אך אנחנו נתקלים בלא מעט מקרים דומים כשהפעולה מתבצעת על-ידי רופאים לא מוסמכים ולעיתים גם בתיירות מרפא. מדובר בפעולה כירורגית שאמורה להתבצע על-ידי מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית".