ריאיון עם מומחה בכיר פרופ' חזי לוי
(צילום: משי בן עמי)
"אני מאוכזב מכך שזו העמדה שמביעים ביחס לחיסונים", אומר היום (ב') לאולפן ynet פרופ' חזי לוי, מנהל בית החולים ברזילי באשקלון ולשעבר מנכ"ל משרד הבריאות. דבריו נאמרו בעקבות החלטתה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא-ביטון, לפטר את מנכ"ל משרדה, יגאל סלוביק - בין השאר, כנראה, בשל תמיכתו בחיסון ילדים בתחומי מוסדות החינוך, דבר שהשרה מתנגדת לו.
עוד על חיסוני הילדים:
לפרופ' לוי אין ספק בנושא. "אנחנו צריכים לחסן ילדים בכל מקום, כולל בחצר בית הספר", הוא אומר. "אנחנו עושים את זה גם עם חיסונים אחרים. חבל לי שכך מתנהלים הדברים, כשכולנו מדברים על החשיבות של החיסון ועל הצורך להגיע כמה שיותר מהר לכמה שיותר ילדים שמסכימים להתחסן. אני חושב שכולנו צריכים להתגייס ככל האפשר למען מבצע החיסונים ולהסביר היטב את הצורך בחיסון. ראוי היה שהדברים יתנהלו כך גם במערכת החינוך, ויושקעו כל האמצעים על מנת לחסן את הילדים כעת".
1 צפייה בגלריה
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
מבצע חיסוני הילדים בישוב אפרת
מחסנים ילדים ביישוב אפרת, בשבוע שעבר. "כולנו צריכים להתגייס למען המבצע הזה", אומר פרופ' לוי
(צילום: יואב דודוקביץ)
על בהלת האומיקרון אמר פרופ' לוי: "קשה להתווכח עם עובדות. האומיקרון דחק את הדלתא. בבריטניה התחלואה דוהרת, וקצב ההדבקה הוא בערך פי שלושה יותר מהדלתא. לשמחתנו, יש עדויות לכך שהבוסטר יכול למנוע תחלואה קשה, אבל אי אפשר לבוא ולהגיד, 'אנחנו לא מודאגים'. עברנו את זה. כן, אנחנו מוטרדים. כן, אנחנו מוטרדים שתעלה התחלואה, שתעלה ההידבקות. כן, אנחנו מודאגים".
לשאלה אם הוא רואה סגר באופק, השיב: "אני חושב שעוד מוקדם לדבר על סגר. אני חושב שלא צריך לדבר על סגר. צריך לדבר על צעדים מדודים שמתקבלים ביישוב הדעת על פי העובדות שנמדדות מספר פעמים ביום. קודם כל, יש למנוע ייבוא של הנגיף לארץ. שנית, יש לנקוט צעדים הקשורים בהתנהגות האוכלוסייה: מסכות, בידודים, אולי גם הגבלת התקהלויות. הדבר הבא, החשוב מאוד, הוא חיסון. זה מה שצריך לעשות. לסגר יש משמעויות רבות. בענף התיירות אנשים מאבדים את מטה לחמם. הטלנו סגרים לפני עידן החיסון. כעת צריך להתנהג ביישוב דעת ובצורה סלקטיבית, ולא להטיל סגר כללי".
"לסגר יש משמעויות רבות. בענף התיירות אנשים מאבדים את מטה לחמם. הטלנו סגרים לפני עידן החיסון. כעת צריך להתנהג ביישוב דעת ובצורה סלקטיבית, ולא להטיל סגר כללי"
בהמשך הריאיון חזר פרופ' לוי לנושא חיסוני הילדים ואמר: "ללא ספק, זה לא המצב שייחלנו לו. לצערי, חיסוני הילדים עדיין מדשדשים, גם מבחינת ההיענות וגם מבחינת היכולת להגיע לכל האוכלוסיות, לכל המגזרים. אנחנו עדיין לא במקום שבו הייתי רוצה שנהיה. החיסונים הם נשק נגד הנגיף, אז בואו נתגייס כולנו ונחסן בכל מקום אפשרי. אני מצר על כך שזה מדשדש כך. אני מוטרד מכך שאנחנו לא מצליחים לרוץ קדימה ולחסן את כל הילדים שהוריהם רוצים לחסן אותם".
גם פרופ' יהודה אדלר התייחס היום באולפן ynet לפיטוריו של מנכ"ל משרד החינוך. "אני מודה לו", אמר. "בזכותו יש עלייה בהתחסנות של ילדים ביישובים ערביים". צפו בדבריו:
פרופ' יהודה אדלר על זיגזג המדינות האדומות: רפובליקת בננות
(צילום: משי בן עמי)