בשנה שעברה, בחר תמיר אשכנזי, מנהל לוגיסטי משדה יעקב, לקחת הפסקה ממרוץ החיים ולתרום כליה. "הרבה זמן התבשל אצלי הרעיון לעשות משהו משמעותי", סיפר, "חשבתי על החיים שממשיכים, בזמן שיש אנשים שבאמת זקוקים לעזרה. ההחלטה לתרום כליה הגיעה מגיסתי, שעשתה זאת בעצמה – הסיפוק שלה נתן לי את הדחף". אשתו רעיה, עובדת סוציאלית, החליטה ללכת בדרכו, ולפני מספר ימים תרמה כליה, גם היא במרכז הרפואי שיבא.
קראו עוד על תרומת כליה:
לא היה לה כל כך פשוט לקבל את ההחלטה הזו. "כשתמיר דיבר על זה, לא הייתי בעד. להיכנס בריא לניתוח ולצאת בלי כליה - נשמע לי מטורף. אבל כשראיתי את ההשפעה, זה לא רק הצלת חיים אלא גם הצלת זוגיות והורות, הרגשתי שגם אני חייבת לתרום", רעיה שיתפה.
3 צפייה בגלריה
תרומת כליה זוגית
תרומת כליה זוגית
תמיר ורעיה אשכנזי לפני שנה. "זה מספק מאוד"
3 צפייה בגלריה
תרומת כליה זוגית
תרומת כליה זוגית
תמיר ורעיה השבוע, אחרי התרומה של רעיה
הסיפור הזה לא נגמר בבית החולים. רב־סרן אביב ויזמן, שקיבל את הכליה של תמיר, הכיר אותו אחרי הניתוח והפך במהרה לחבר משפחה קרוב, כזה שחוגגים איתו את החגים ומזמינים לאירועים המשפחתיים. הוא אב לילדים, ובזכות התרומה - מסיים תואר שני בהצטיינות, וממשיך לשרת בצה"ל.
3 צפייה בגלריה
תרומת כליה זוגית
תרומת כליה זוגית
תמיר אשכנזי ורב סרן אביב ויזמן שקיבל את הכליה שלו
רעיה, כמו תמיר, ביקשה לתרום את הכליה להורה צעיר דרך עמותת "מתנת חיים". ד"ר רונן גינאה, רופא מומחה במרכז ההשתלות בשיבא, התרגש: "אנחנו מלווים מאות תורמים ומושתלים בשנים האחרונות, לכל אחד סיפור ייחודי. זו הפעם הראשונה שאני מלווה זוג נשוי שתורם כליה. מקרים כאלה ממלאים אותנו תקווה, בזכות מעשים כאלה נוכל להציל חיים רבים".