פעילות המשלחת ההומניטרית מישראל לא נעצרת בגבולות אוקראינה: פצועה מההפצצות רוסיה באוקראינה תוטס להמשך טיפול בישראל. דארינה בת התשע נפגעה בסוף חודש מרץ בהפצצה רוסית בעיר צ'רניגוב שבאוקראינה. היא סובלת מפגיעת רסיסים ברגליה וזקוקה לניתוח. בימים הקרובים תוטס דארינה לישראל להמשך טיפול במרכז הרפואי שיבא, ביחד עם אמא וצוות רפואי מלווה.
מלחמת רוסיה-אוקראינה, קראו עוד:
דארינה פונתה בסוף השבוע מבית חולים בקייב בעזרת מתנדבים ישראלים לקבלת טיפול רפואי בבית חולים שדה הישראלי "כוכב מאיר", הפועל מזה חודש בעיר מוסטיסקה שבמערב אוקראינה.
3 צפייה בגלריה
דארינה
דארינה
גם חגגה את הפסח. דארינה ואימה בבית חולים שדה הישראלי הפועל במוסטיסקה
(צילום: המרכז הרפואי שיבא)
שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, ביקר ב"כוכב מאיר" ונפגש עם דארינה ששוהה במקום ביחד עם אימה. לדבריו, שתיהן עברו טראומה כאשר ביתם נפגע מהפצצה ב-30 במרץ. האם ובתה סיפרו לשגריר כי בני משפחה נוספים נפגעו באותה הפצצה.
3 צפייה בגלריה
דארינה
דארינה
שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, מבקר את דארינה בבית החולים "כוכב מאיר"
(צילום: המרכז הרפואי שיבא)
"הגעתה של דארינה לישראל הינה מהות השליחות שלנו במשימה ההומניטרית של בית החולים הישראלי במוסטיסקה", אומר ל-ynet פרופ׳ אסף ויונטה, מנהל מחלקת ילדים בבית חולים ספרא לילדים שבמרכז הרפואי שיבא וחבר המשלחת ההומניטרית הישראלית לאוקראינה. "בנימה אישית, קשה לתאר את הזכות הגדולה להושיט יד לאנשים שעולמם חרב עליהם ולהראות להם שבתוך הכאוס הגדול יש תקווה".
3 צפייה בגלריה
דארינה
דארינה
דארינה וצוות הסיוע ב"כוכב מאיר". מתכוננים לטיסה לישראל
(צילום: המרכז הרפואי שיבא)
פרופ' אסף ויונטה ציין שהעברתה של דארינה לארץ מתאפשרת בזכות ד״ר מיכאל סגל, תוך שיתוף פעולה בין אנשים וגופים רבים, "שאפשרו את המבצע המורכב לקבלת טיפול רפואי בישראל". עם הגעתה לארץ, תתקבל דארינה למחלקה הכירורגית בבית חולים ספרא בשיבא ותטופל שם על ידי מומחים באורתופדיית ילדים, "ונמשיך ללוות אותה גם בתהליך השיקום, עד להחלמתה״, הוסיף פרופ' ויונטה.