חולדות נשכו הלילה (בין ראשון לשני) שני חיילים עד זוב דם במאהל בבסיס עמיעד שבגליל העליון. כך נודע ל-ynet. החיילים פונו למרכז הרפואי בצפת, שם חוסנו נגד כלבת.
האירוע החריג התרחש לפנות בוקר שקבוצת חיילים לנה באוהל בבסיס הצבאי. הם התעוררו בבהלה לאחר ששניים התעוררו כשפניהם שטופות דם. הם סיפרו שחולדות "ניסו לאכול אותם". חייל אחד נפצע באוזנו וחייל אחר ננשך באפו.
3 צפייה בגלריה
חולדות נשכו חיילים בבסיס עמיעד בגליל
חולדות נשכו חיילים בבסיס עמיעד בגליל
חולדות נשכו חיילים עד זוב דם בבסיס עמיעד שבגליל
רק כעבור כשמונה שעות פונו בידי הצבא לקבל טיפול רפואי בבית החולים. "הצעירים הגיעו אלינו הבוקר במצב קל ולאחר חיטוי יסודי נתנו להם על פי הנחיות משרד הבריאות חיסון פעיל וחיסון סביל להגנה מפני כלבת", סיפרה ד"ר לילך ורסנו, מתאמת הטראומה במרכז הרפואי זיו בצפת. היא הסבירה כי לצד המשך טיפול אנטיביוטי יידרשו החיילים להגיע בעוד שלושה ימים ללשכת משרד הבריאות ולקבל זריקות חיסון נוספות למניעת מחלת הכלבת חשוכת המרפא.
"מאז 7 באוקטובר אנחנו רואים לא אחת פגיעות אצל חיילים מעכברים וחולדות ובעלי חיים שבאים איתם במגע", ציינה ד"ר ורסנו. חולדות, כמו מכרסמים אחרים, עלולות לסכן משום שהן נשאיות פוטנציאליות של מחלות זיהומיות, בהן כלבת.
3 צפייה בגלריה
חולדות נשכו חיילים בבסיס עמיעד בגליל
חולדות נשכו חיילים בבסיס עמיעד בגליל
החיילים נאלצו לקבל טיפול נגד כלבת
"החיילים ממש נאכלו על ידי חולדות. זה מזעזע ומביש", אמר ל-ynet הורה לאחד החיילים מהיחידה הצבאית. הוא תיאר כי בנו לא רצה לשתף ולהרחיב על פרטי האירוע, אך כהורה לחייל צעיר הוא מצפה שמקרים כאלו לא יתרחשו. "התמונות שראיתי הבוקר של חיילים עם פנים מדממות גורמות לי להתבייש בחוסר היכולת של הצבא לשמור על היקר לנו מכל", טען. לדבריו, "כהורים לחייל שנמצא בשטח, הדאגה הכמעט יחידה שלנו היא מפעילות עוינת של אויבינו. לא העליתי על דעתי לרגע שהבן שלי יכול להיפגע או להיות בסכנה מכך שהצבא לא מעניק לו תנאי היגיינה בסיסים".
מדובר צה"ל נמסר כי לאחר קבלת טיפול רפואי שוחררו החיילים מבית החולים. בצה"ל מציינים כי "בוצעה הדברה בחודש האחרון במרחב המגורים, והיא תחודש במהלך השבוע הקרוב".
שלום נפגע בידי דורבן בגליל. זה מה שעבר מאז
(צילום: מיקי שמידט )

שלשום בלילה הותקף תושב הצפון בידי דורבן בחצור הגלילית שנעץ בו 41 קוצים. שלום יונסי (50), ממפוני קריית-שמונה, הובהל למחלקה לרפואה דחופה בבית החולים זיו בצפת. הוא הוכנס לחדר הלם וטופל על ידי אורתופד ומומחה כלי דם, וכל הקוצים הוצאו מהגפיים התחתונות ומכף היד.
3 צפייה בגלריה
קוצים של דורבן שהוצאו מגופו של אדם בבית החולים זיו
קוצים של דורבן שהוצאו מגופו של אדם בבית החולים זיו
קוצים של דורבן שהוצאו מגופו של תושב הצפון בבית החולים זיו
מצבו של יונסי מוגדר כעת יציב והוא מאושפז במחלקה האורתופדית להמשך השגחה ומעקב. בהמשך יזדקק כנראה לניתוח. "יש הפתעות לא צפויות בחיים והיה לי מפגש עם חיה מאוד חמודה שלא ידעתי שהיא כזאת תוקפנית", סיפר יונסי ל-ynet ממיטתו בבית החולים, "החיה כנראה הרגישה מאוימת משום מה וראיתי שהיא מתקרבת אליי בריצה. רציתי להסתובב ולברוח ומעדתי. הדורבן קפץ עליי ודקר אותי בקוצים חדים מאוד. ניסיתי להתגונן והידיים שלי התמלאו קוצים. 41 קוצים בידיים וברגליים".