ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות: ערים לנושא הרילוקיישן, נמצאים איתם בשיח
(צילום: גיל יוחנן, חגי דקל)

החיסונים המעודכנים נגד זני הקורונה החדשים כבר הגיעו לארץ, ויחולקו בקרוב לקופות החולים. כך הבטיחה ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות ד"ר הגר מזרחי בשיחה עם ynet Live. אחרי סוכות ניתן יהיה לקבל אותם, כאשר בשלב הראשון תינתן עדיפות לאנשים בקבוצות סיכון דוגמת מבוגרים וחולים כרוניים.
קראו עוד:
מבצע החיסונים נערך לנוכח עלייה בתחלואת הקורונה שהחלה לפני כמה שבועות. לפי ד"ר מזרחי, העלייה אמנם מתונה, אבל חשוב שאוכלוסיות בסיכון יתחסנו. "כעיקרון, ההמלצה להתחסן היא לכלל האוכלוסייה", היא אומרת, "אבל אנחנו ממליצים על כך במיוחד לאוכלוסייה הרגישה - אנשים מבוגרים, אנשים עם מחלות רקע, במיוחד אלו שסובלים מחסר חיסוני. זו האוכלוסייה שתרוויח הכי הרבה מהחיסון הזה ומהימנעות ממחלה פעילה".
1 צפייה בגלריה
חיסון נגד קורונה בישראל
חיסון נגד קורונה בישראל
מתחסנים נגד הקורונה. "יש יותר מטופלים בקהילה שמקבלים טיפול תרופתי, יש יותר מאושפזים בבתי החולים"
(צילום: shutterstock)
מהו מצב הקורונה כרגע בארץ? מה רואים בבתי החולים? "במשרד הבריאות ממשיכים לנטר את הקורונה. מבחינתנו, היא לא נעלמה, היא כל הזמן תחת הרדאר שלנו, ואנחנו רואים שיש עלייה בתחלואה: יש יותר מטופלים בקהילה שמקבלים טיפול תרופתי, יותר מאושפזים בבתי החולים, יותר חולים קשים. העלייה היא מתונה, אין סיבה לבהלה, ועם זאת, חשוב להימנע מהמחלה, במיוחד בקבוצה הרגישה ביותר. אני יכולה להגיד בוודאות שההורים שלי יהיו הראשונים שיעמדו בתור כדי לקבל את החיסון".
במשרד הבריאות עוקבים בוודאי גם אחרי התבטאויות של רופאים שלא רוצים לעבוד ולחיות בארץ ומחפשים רילוקיישן. עד כמה אתם ערים לבעיה הזו? "אנחנו ערים לנושא הזה שנקרא רילוקיישן. אנחנו נמצאים בשיח עם השטח. לדוגמה, מנהלים של בתי חולים וקופות חולים השתתפו בשיחה עם סטודנטים ומועמדים לסטאז'. גם אני השתתפתי בה. זה נעשה כדי לשמוע את השטח, לשמוע את המצוקות, לנסות להסביר מה קורה במערכת, להוכיח שהמערכת זקוקה לכל הרופאים, לא רוצה שיעזבו ומנסה לתת מענה לשאלות ולמצוקות".
ד"ר הגר מזרחי: "אנחנו ערים לנושא הרילוקיישן. אנחנו נמצאים בשיח עם השטח. מנהלים של בתי חולים וקופות חולים השתתפו בשיחה עם סטודנטים ומועמדים לסטאז'. גם אני השתתפתי בה. זה נעשה כדי לשמוע את המצוקות"
את מודאגת ממה שאת שומעת בשיחות האלה? "אני כרגע לא מודאגת מדברים שיתרחשו בשבועות ובחודשים הקרובים. אני מודאגת ממה שיקרה בשנים הבאות אם המגמה הזו תימשך".
בשבוע שעבר הורתה נציבות שירות המדינה להנהלת שיבא לקיים בירור עם פרופ' גילי רגב יוחאי לאחר שהפגינה בשטח בית החולים נגד המהפכה המשפטית. יכול להיות שמהלך כזה ישפיע על רופאים ויגרום להם לעזוב? "כמשרד הבריאות אנחנו צריכים להמשיך להקשיב לשטח, להמשיך לשמוע רופאים ובעלי מקצועות אחרים לגבי הקשיים והמצוקות שיש להם. זה מה שאנחנו עושים באופן תמידי. לגבי אירועים ספציפיים בתוך המערכת - אנחנו משתדלים להבין ולראות מהם הגורמים שיצרו אותם, ולמנוע תהליכים. אנחנו, כמדינה וכמערכת בריאות, רוצים לראות כמה שפחות רופאים שעוזבים. יש מחסור ברופאים".
הזימון הזה של פרופ' רגב לא ישפיע לטובה על אותם רופאים ששוקלים לעזוב, ועל האמון שלהם במערכת. "אנחנו מנסים לבנות אמון בעצמנו, להיות אוזן קשבת ולתת מענה במקומות שבהם אנחנו יכולים לעשות את זה".