ינטה ברכה ניהוז בת 35 מבני ברק נפטרה אתמול (יום א') בבית החולים איכילוב שבוע לאחר לידת ילדה השביעי ויממה לאחר שקרסה והובהלה לחדר המיון, ככל הנראה מחיידק טורף. כך פורסם לראשונה ב-ynet. מדובר על מקרה נדיר שגורם למותן של שתיים עד שלוש נשים בישראל בשנה. לפני שבוע נפטרה יולדת בת 38 בבית החולים הלל יפה בנסיבות לא-ברורות.
2 צפייה בגלריה
יולדת בלידה
יולדת בלידה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מבית החולים איכילוב נמסר בתגובה: "במוצאי שבת הגיעה למיון בית החולים איכילוב יולדת שקרסה בביתה, שבוע ימים לאחר לידתה השביעית, כשהיא מחוסרת הכרה ותחת מאמצי החייאה של מד"א. זאת לאחר שנדבקה ככל הנראה בחיידק טורף. לאחר מאמצי החייאה ממושכים וניתוח חירום, לצערנו הרב, המטופלת נפטרה".
ארגון זק"א מסר כי הנפטרת היא ינטה ברכה ניהוז תושבת בני ברק: "המנוחה הובהלה לבית החולים ביום שבת לאחר שהתמוטטה בפתאומיות. מאמצי החייאה מרובים וניסיונות להצילה כשלו ובבית החולים נקבע מותה". עוד מסרו כי אמבולנס זק"א העביר את הנפטרת מבית החולים לעבר ביתה בבני ברק, משם יצא מסע ההלוויה לבית העלמין באשדוד.
2 צפייה בגלריה
אמבולנס זק"א ליד בית החולים איכילוב בתל אביב
אמבולנס זק"א ליד בית החולים איכילוב בתל אביב
אמבולנס זק"א העביר את הנפטרת מבית החולים איכילוב לביתה בבני ברק, משם יצא מסע הלוויה לאשדוד
(צילום: זק"א)
פרופ' גליה רהב, לשעבר ראש היחידה למחלות זיהומיות במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, אומרת כי מקרה המוות הזה הוא כנראה תוצאה של חיידק סטרופטוקוק קבוצה A שגורם לדלקת בגרון, זיהומים בעור ולעיתים גורם לזיהומים קשים כמו חיידק טורף. "במקרה הזה, החיידק של העור מתיישב באתר של הניתוח ועלול לגרום לזיהומים של רקמות ארוכות. הוא גורם לנמק של שרירים ולהרס של רקמות. כשזה מופיע לאחר לידה זה מעלה שאלות באשר להוצאת הרחם ולהצלת האישה. המקור של החיידק הוא האישה עצמה שהיא נשאית של החיידק בגרון ובנרתיק ולעיתים אחד העובדים שהשתתף בלידה היה נשא של החיידק. לכן נעשה סיקור בקרב העובדים לאחר מקרה כזה. זה אירוע נדיר. מוות מחיידק הוא מקרה מאוד נדיר".
לפני שבוע כאמור נפטרה יולדת בת 38 מאזור חדרה בבית החולים הלל יפה. היולדת, בשבוע ה-25 להיריונה, הובאה מעורפלת הכרה לבית החולים. "היא הוכנסה מיד לניתוח חירום, שם חילצו הרופאים את העובר ללא רוח חיים. צוות הרופאים ביצע פעולות החייאה ממושכות גם באם ונאבק על חייה זמן ממושך, אך לצערנו נאלץ לקבוע את מותה". נסיבות מותה נבדקות.