עליה בפניה לסיוע נפשי בעקבות הפיגוע אפרת שפרוט מנכ"לית נט"ל
(צילום: שמוליק דודפור)
הטרור בעלייה, המצוקה גוברת: מאז הפיגוע באריאל אתמול (ג'), שבו נרצחו שלושה אזרחים ישראלים, חלה עלייה של 100% במספר הפניות לקו הסיוע של עמותת נט"ל (נפגעי טראומה לאומית), המעניק סיוע נפשי לנפגעי טראומה על רקע טרור ומלחמה.
קראו עוד:
לנוכח העלייה במספר הפניות הוחלט בנט"ל לתגבר את קו הסיוע. מספר הטלפון - 1-800-363-363.
1 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
אחת מזירות הפיגוע באריאל, אתמול. "זה היה פיגוע מתגלגל, ולא ידעו אם הוא הסתיים או לא. הדברים האלה מאוד מעוררים פחד אצל אנשים"
(צילום: רויטרס)
אפרת שפרוט, מנכ״לית נט"ל, התראיינה בנושא היום (ד') לאולפן ynet. "אנחנו רואים עלייה בפניות בעיקר מאזור השומרון, מאזור אריאל, של אנשים שהכירו את הנרצחים, אנשים שהיו בסביבת המקום", אמרה. "אבל יש גם פניות של אנשים שחוו פיגועי טרור בעבר, וזה עורר בהם חרדה".
מה התשובה שאתם יכולים לתת להם כשהם פונים אליכם, ואיזה פניות אתם מקבלים? "אנחנו מקבלים פניות של בהלה, של חרדה. מקבלים פניות של הורים שמתלבטים איך לתווך את האירוע לילדים. קיבלנו אתמול גם פניות של אנשים שחששו לצאת מהבית. זה היה פיגוע מתגלגל, ולא ידעו אם הוא הסתיים או לא. הדברים האלה מאוד מעוררים פחד אצל אנשים, והאנשים של נט"ל נותנים לפונים את הכלים להירגע, להבין שזה נורמלי לפחד.
"אנחנו גם מנחים את הפונים איך לדבר עם הילדים בנושא: לנרמל את זה, להבין שזה טבעי לפחד במצב כזה, לא להיות לבד. העניין הזה של חברה: להיות עם המשפחה, עם חברים. וגם לדבר על תקווה וביטחון: על זה שיש לנו כוחות ביטחון ששומרים עלינו, על זה שיהיה בסדר. לתת לילדים וגם למבוגרים שבינינו שיותר פוחדים, כלים להמשיך. ניהול שגרה הוא דבר מאוד חשוב בחיים של כולנו, וזה מאוד מוריד את רמות החרדה".
  • עמותת נט"ל מציינת בימים אלו 25 שנות פעילות
לנוכח העלייה במספר הפניות הוחלט בנט"ל לתגבר את קו הסיוע. מספר הטלפון - 1-800-363-363.