ארגון הבריאות העולמי נגד מנת חיסון שלישית: ריאיון עם ד"ר דורית ניצן
(צילום: שחר גולדשטיין)
חיסון שלישי? בעולם יש בעיות דחופות יותר: כך אומרת היום (ד') לאולפן ynet ד"ר דורית ניצן, מנהלת חירום אזור אירופה בארגון. "השיקולים שלנו גלובליים", היא מסבירה, "וחשוב לנו שלא יישאר בלי חיסון אף אדם שצריך להיות מחוסן ושחייו בסכנה. מאחר שכרגע אין מספיק חיסונים בעולם, אנחנו מבקשים: אנא המתינו עם צעדים כמו חיסון שלישי וסייעו לנו לחסן את אלה שצריכים לחיות. אחר כך ננסה למגר את הווירוס בדרך זו אחרת. עם זאת, אנחנו מאפשרים למדינות לקבל החלטות".
קראו עוד:
ד"ר ניצן נשאלה עד כמה אפקטיבית המנה השלישית למדוכאי חיסון ולקשישים שהתחסנו לפני חצי שנה ומעלה, והשיבה: "אין הרבה מידע על זה. רוב המידע מגיע ממדינות כמו ישראל, שעשו מחקר ורצות בראש המחנה. זה מעניין, וחשוב לדעת וללמוד את הנושא. לפעמים צריך לשקול הצלת חיים של אנשים תוך לקיחת סיכון של חוסר מידע. לצורך כך יש ועדות מיוחדות בישראל, שדנות בזה".
1 צפייה בגלריה
נותנים חיסון שלישי בשיבא, השבוע. "צריך לחשוב על היום שלמחרת", אומרת ד"ר ניצן
נותנים חיסון שלישי בשיבא, השבוע. "צריך לחשוב על היום שלמחרת", אומרת ד"ר ניצן
נותנים חיסון שלישי בשיבא, השבוע. "צריך לחשוב על היום שלמחרת", אומרת ד"ר ניצן
(צילום: AFP)
כשנשאלה מה דעתה על כך שישראל כבר החלה לתת חיסון שלישי, ובכך היא לא מצייתת לבקשתו של ארגון הבריאות העולמי, ענתה: "ישראל נותנת מנה שלישית למדוכאי חיסון מסוימים, עם אינדיקציות מאוד מסוימות, אז אני לא רואה בכך בעיה. אבל אני מאוד מבקשת שנחשוב גם על היום שלמחרת. כרגע מתפתחים וריאנטים, ואנחנו במרוץ נגד הווירוס, שמתרבה ומתפשט. המין האנושי כולו בסכנה.
"וריאנט דלתא, עם המוטציות שבתוכו, מהווה סיכון ניכר לאוכלוסיות שאינן מחוסנות. הוא גורם להן נזק רציני בתחלואה ובתמותה. במדינות שבהן החיסון הוא נפוץ, הפגיעה הרבה פחות רצינית".
"וריאנט דלתא, עם המוטציות שבתוכו, מהווה סיכון ניכר לאוכלוסיות שאינן מחוסנות. הוא גורם להן נזק רציני בתחלואה ובתמותה. במדינות שבהן החיסון נפוץ, הפגיעה פחות רצינית"
בהמשך הריאיון התבקשה ד"ר ניצן להתייחס להחלטה של קבינט הקורונה לא להטיל הגבלות נוספות על הציבור הישראלי, אף שמספר המאומתים נמצא בעלייה מתמדת בשבועות האחרונים. "ההחלטה היא סבירה, כל עוד עוקבים אחר העומס האשפוזי", אמרה. "צריך להיות עם היד על הדופק וגם לקחת אחריות אישית. אני, כדי לגונן על האנשים סביבי, ממשיכה לעטות מסכה כשאני הולכת לחנויות או למקומות עם התקהלויות. אנחנו צריכים לדאוג זה לזה. אם תהיה עלייה בתמותה חס וחלילה, אולי עם הווריאנט הבא, יצטרכו לשקול שוב".