אור שמחי, בת 32 מרחובות, תיכננה לעבור את הלידה השנייה שלה בחדר לידה בבית החולים קפלן, אבל היא לא האמינה שתעבור את הלידה בכניסה למיון. היא הגיעה בשעות הבוקר (ב') לכניסה לבית החולים תוך כדי שהיא בלידה מתקדמת, ויולדה על ידי הצוות הרפואי של המיון בשיתוף עם פרמדיקים של מד"א. בסיום הלידה, היא הועברה פנימה למיטה במיון ונבדקה על ידי מיילדת, ומשם הועברה למחלקת יולדות עם התינוקת.
2 צפייה בגלריה
ילדה בכניסה למיון
ילדה בכניסה למיון
אור שמחי עם בתה התינוקת. ילדה בכניסה למיון
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)
אור מספרת: "אתמול בערב התחלתי להרגיש צירים, אבל לא הייתי בטוחה שזה עדיין זה. הבוקר, כשהם התחזקו, אבא שלי הסיע אותי לבית החולים והוריד אותי בכניסה למיון. פתאום, הרגשתי לחץ גדול, וחיפשתי מישהו שיוכל לעזור לי". היא מוסיפה ומספרת: "ראיתי לידי אמבולנס ודפקתי על החלון וצעקתי לפרמדיק שהיה בפנים שיעזור לי. ברגע שהוא יצא, התינוקת כבר הייתה בחוץ. אני לא מעכלת שזה קרה ככה, אני עדיין בשוק טוטאלי".
רונית אילסר, מנהלת הסיעוד במלר"ד במרכז הרפואי קפלן מספרת: "נקראנו החוצה על ידי האבטחה, שעדכנו אותנו שיש יולדת בלידה מתקדמת בחוץ. רצנו החוצה עם ערכת לידה שיש לנו תמיד בהיכון, ותוך כדי קראנו למיילדת. כשיצאתי החוצה היולדת היתה כבר בתהליך לידה והראש היה בחוץ. יחד עם אנשי מד"א יילדנו את התינוקת המתוקה. עטפתי אותה והיא בכתה. אחרי חיתוך חבל הטבור העברתי אותה לאמה. למען האמת, זה קורה לנו לא מעט, זו לא הפעם הראשונה שיצא לי לקחת חלק בלידה בכניסה לבית החולים, זה תמיד מרגש ומשמח מחדש".
2 צפייה בגלריה
ילדה בכניסה למיון
ילדה בכניסה למיון
לאם ולתינוקת שלום. "תמיד מרגש מחדש"
(צילום: המרכז הרפואי קפלן)
רק לפני שבוע הסבתא, חנה זר, הגיעה בשבוע שעבר מניו־יורק כדי לשהות לצד בתה נטלי קדוש (31) שעמדה ללדת. היא כמובן לא דמיינה שתמצא את עצמה מיילדת את הבת בביתה בכפר־יונה, בסיוע תדרוך טלפוני ממד"א.
ובסוף השבוע, צוותי מד"א הצילו יולדת ואת התינוקת לאחר לידה שהסתבכה בבית. הצוותים הוזעקו באישון לילה לביתה של יולדת בקריית טבעון שהחלה ללדת בבית. הם יילדו את התינוקת שנולדה ללא רוח חיים, תוך שהם נאבקים על חייה ופינוי השתיים לבית חולים. ליבה של התינוקת החל לפעום והאם אושפזה במצב יציב.