חייו של פעוט בן שנתיים שבלע שרשרת מגנטים ניצלו בזכות ניתוח חירום שעבר. גם בן 8 מגן יבנה שבלע 10 מגנטים נאלץ לעבור ניתוח חירום כדי להציל את מעיו. שניהם הגיעו עם תלונות של כאבי בטן עזים והקאות.
ד"ר גנדי בוקלן, רופא מומחה במחלקת כירורגיית ילדים במאיר אשר ניתח את הילד בשבוע שעבר הסביר: "לאחר שראינו בצילום הרנטגן את שרשרת המגנטים במעי, הוחלט להכניסו לניתוח באופן דחוף. בניתוח מצאנו חור בין הלולאות של המעי שנגרמו על ידי המגנטים שנמצאו בלולאות שונות של המעי (פיסטולה), במהלך הניתוח הוצאנו את המגנטים וסגרנו את החור שנוצר".
2 צפייה בגלריה
מגנטים שיצאו מהבטן
מגנטים שיצאו מהבטן
המגנטים שנשלפו מהבטן של בן ה-8
(צילום: דוברות מרכז רפואי מאיר מקבוצת כללית)
ביו של הפעוט שהבהיל את בנו לבית החולים לפני כמה ימים מספר: "לאחר לילה של הקאות ושלשולים לקחנו את הבן שלנו לרופא הילדים שהפנה אותנו למחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי העמק. שם לאחר בדיקות מקיפות גילו שהבן שלי בלע 8 מגנטים קטנים שגרמו לנזק רב במעיים. תוך שעה מרגע האבחון הוא כבר נכנס לניתוח חירום.
"אני מבקש להזהיר את כל ההורים, הרחיקו בבקשה את המגנטים מהבתים, בדקו עם מה הילדים שלכם משחקים גם כשאתם לא בבית וחסכו מהם ומכם המון סבל וכאב", הוא אומר.
ד"ר מרק ארקוביץ', מנהל המחלקה לכירורגיית ילדים, שניתח את הפעוט, מסביר: "מגנטים הם משחק מסוכן מאוד עבור ילדים. כאשר הפעוט בולע יותר ממגנט אחד, הם נצמדים זה לזה בתוך מערכת העיכול ועלולים לגרום לקרעים במעיים ואז תכולת המזון במעיים נפלטת אל הבטן וזו סכנת חיים של ממש. במקרה הזה המטופל הגיע עם נמק במעי אחרי ששמונה המגנטים שהוא בלע נצמדו אחד לשני וחסמו את זרימת הדם לאזור.
"בניתוח החירום הוצאנו את המגנטים, והסרנו שני אזורים שהיו נמקים וביצענו השקה של החלקים הבריאים. לצערי, פעוטות שבולעים מגנטים זה אירוע שכיח והטיפול הכי טוב הוא פשוט למנוע מקרים אלו. הרחיקו מהישג ידם של ילדים מגנטים ואם עולה חשש שהפעוט בלע מגנטים, או חפצים אחרים חשוב מייד לפנות לטיפול רפואי", הוא סיכם.
2 צפייה בגלריה
בלע מגנטים
בלע מגנטים
המגנטים שהוצאו ממעין של בן השנתיים
(צילום: דוברות המרכז הרפואי העמק.)
ד"ר הדס יחיעם, רופאה בכירה במחלקה לרפואה דחופה ילדים במאיר שקיבלה את הילד וד"ר יחיעם וד"ר בוקלן מציינים כי "בליעת מגנטים על ידי תינוקות וילדים היא בעיה שכיחה בעיקר בגילאי שנה עד שלוש, אך קורים גם בקרב ילדים בגילאים גדולים יותר. חלק מהמגנטים, בעיקר אלו המשמשים כמשחקי משרד למבוגרים, הם בעלי כוח משיכה חזק במיוחד ומאוד חשוב להרחיק מהישג ידם של ילדים ותינוקות, ובוודאי למנוע הכנסתם לגני ילדים ומוסדות חינוך".