יוזמה מרגשת לציון שנה לטבח 7 באוקטובר: ביום חמישי החליפו חדרי הלידה בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד את שמם, ומעתה במקום מספרים כל אחד מהם נקרא על-שם 13 מיישובי עוטף עזה שנכבשו במתקפת הפתע לפני שנה. כך למשל בארי, נחל עוז, כפר עזה וניר עוז, שהוא גם החדר שבו נולד כפיר ביבס. החדר נקרא על-שם הקיבוץ שבו חי וממנו נחטף עם אחיו אריאל ועם הוריו, שירי וירדן ביבס. צפו באירוע המרגש בבית החולים:
טקס החלפת שמות חדרי הלידה באסותא אשדוד לשמות יישובי העוטף

סבו וסבתו, אלי ועדנה ביבס, הגיעו לטקס הענקת השם. שם הם גם פגשו את המיילדות, קרן פודולק ואירה פרלמן, שיילדו את שירי. פרלמן סיפרה: "הודיעו לי שאני יילדתי את אריאל ואני לא האמנתי. בכל זאת עברו כמה שנים. נעתקה נשמתי. זה היה רגע מאוד קשה עבורי. אני נזכרת בזה יום יום, כשאני רואה פוסטים ואני רואה את המשפחות, זה מעלה זיכרונות". פודולק שיילדה את כפיר סיפרה: "אני זוכרת את המשפחה, משפחה מקסימה עם אופי ג'ינג'י. הייתה להם לידה מהממת ואנחנו מחכים שיחזרו".
הסב, אלי ביבס, אמר בטקס: "מרגש לראות את החדר שכפיר נולד בו. אני רוצה רק להגיד תודה רבה על היוזמה הזאת, ואני מודה לכם, לכולם. תודה. בעשרה באוקטובר ירדן יציין את יום ההולדת שלו וזה יהיה יום ההולדת השני שלו בשבי. אנחנו עדיין מחכים לראות את כל המשפחה חזרה ולגמור את הסיוט הזה".
הסבתא עדנה הוסיפה: "כשכפיר נולד, זה היה יום מרגש נורא. אני מחכה להם שיחזרו כמה שיותר מהר, יחד עם כולם. לצערי לא הספקנו להיות איתם הרבה זמן ואנחנו מחכים לרגע שנוכל לבלות איתם.לא נהיה שלמים עד שהם לא יחזרו. זה מאוד מרגש להיות כאן, במקום שבו הם נולדו ואני שמחה שבמקום על זה, על שם ניר עוז, יוצרו חיים חדשים".
2 צפייה בגלריה
כפיר ביבס. מחכים לשובו
כפיר ביבס. מחכים לשובו
כפיר ביבס. מחכים לשובו
(רויטרס)
מנכ"ל בית החולים, אל"מ במיל' ד"ר ארז ברנבוים: "כחלק ממסע ההשמדה של האויב, הוא פגע והרס 13 יישובים בחבל הארץ הדרומי של מדינת ישראל. במלאת שנה למלחמה, החלטנו בבית החולים הציבורי אסותא אשדוד, לקרוא ל-13 חדרי הלידה שלנו על-שם אותם 13 יישובים. פנינו לראשי המועצות בהם נמצאים הישובים וביקשנו את ברכתם למיזם, לשמחתנו, הם בירכו והתרגשו. בימים האחרונים, הבנו על פי הרישומים שכפיר ביבס שנולד אצלנו, בא לאוויר העולם בחדר מספר שלוש. היה לנו ברור שהחדר הזה יקבל את השם ניר עוז".
2 צפייה בגלריה
משפחת ביבס עדיין בשבי. כפיר, אריאל, שירי וירדן
משפחת ביבס עדיין בשבי. כפיר, אריאל, שירי וירדן
משפחת ביבס עדיין בשבי. כפיר, אריאל, שירי וירדן
(פרטי)
הוא הוסיף: "אנחנו לא שוכחים, לא את כפיר ולא את אריאל. וזה מבחינתנו אקט סימבולי שבא ואומר שאנחנו נמשיך להתקיים, נחזיר את היישובים במצבם הנורמליים. איפה שהם ביקשו להרוס – אנחנו נביא חיים, איפה שהם רצו להביא עצב, אנחנו נביא חיוך ומעל הכל, איפה שהם חשבו לסייע בהשמדת העם היהודי – אנחנו נפעל להעצימו ולהרחיבו. הם מקדשים את המוות – אנחנו את החיים. כל תינוק שייוולד אצלנו יהווה את ההוכחה הניצחת: פגעתם בנו, אך לא ניצחתם ולא תנצחו. אנחנו כאן להישאר וזו התשובה שלנו".