בשיתוף עמותת להושיט יד
הוא בן שנתיים, וכמעט לא רואה אור יום: מאז לידתו מאושפז יהונתן יונייב מאלעד בבתי חולים ועובר ניתוחים, הנשמות ועירויים לווריד בשל מומים נדירים שמהם הוא סובל. כעת מצבו ממשיך להידרדר, ורק ניתוח לב מורכב המתבצע בארצות הברית עשוי להציל את חייו.
קראו עוד:
המשפחה פונה לציבור ומבקשת סיוע כספי. "עזרו לנו להציל את חייו של יהונתן", היא מבקשת.
2 צפייה בגלריה
יהונתן יונייב
יהונתן יונייב
יהונתן יונייב. "הוא ילד של ניסים", אומרת אמו

"התכוננו לגרוע מכל"

הבעיות החלו יומיים לפני הלידה. באחת הסקירות שעברה רונית יונייב, אמו של יהונתן, נראתה הפרעה בקצב הלב. בדיקות מעמיקות העלו כי התינוק סובל ממום לבבי נדיר, טטראלוגיה ע"ש פאלו, בצורה הקשה והקיצונית שלו. "היינו בהלם", משחזרת יונייב. "כל ההיריון היינו באופוריה, עד שיומיים לפני הלידה הבחינה טכנאית האולטרסאונד בהפרעה בקצב הלב, שלא נראתה בבדיקות קודמות. התחושות היו מאוד קשות. לא ידענו לקראת מה אנחנו הולכים. הרופאים ציירו לנו מציאות מאוד קשה, והתכוננו לגרוע מכל".
יהונתן נולד במצב קשה, כשעור גופו כחול עקב רמות חמצן נמוכות שנוצרו בשל אי ספיקת הלב, ונלקח מיד ליחידה לטיפול נמרץ כשהוא מונשם. "הרופאים לא אמרו לנו לאיזה כיוון זה הולך, ואני לא הפסקתי לבכות", אומרת אמו.
בגיל 26 ימים הועבר יהונתן לצנתור הלב הראשון שלו. אחריו נתנו הרופאים למשפחה תחזיות קשות. "הם אמרו שהוא נולד בלי עורק הריאה, כך שכל הדם מתערבב, חלק עם חמצן וחלק בלי, ולכן הוא כחול כל הזמן", מספר רונן יונייב, האב. "הם לא נתנו לנו הרבה תקוות. הם אמרו שאפשר להתחיל סדרה של ניתוחים, אבל גם אחר כך ליבו של יהונתן לא יהיה כמו לב רגיל, ואי אפשר לדעת כמה זמן הוא יחיה - ובכל מקרה, לא יותר מכמה שנים".
"כל התקדמות הכי קטנה, כל חיוך וחיבוק שלו, נותנים לנו כוח להמשיך הלאה", אומרת האם, רונית. "יהונתן מלא באהבה ובחום. כבר שנתיים שאנחנו לא ישנים מעל לשעתיים רצוף, אבל נמשיך להילחם כדי שהוא יחיה"
יומיים לאחר הצנתור נחתה מכה נוספת על המשפחה, כשיהונתן החל לפרכס בעת שאחותו החזיקה אותו על ידיה. בבדיקות נמצא שהוא לוקה במחלה נדירה הפוגעת בלב ובכבד ושהתפרצה אצלו מסיבות לא ברורות. בהמשך התגלה כי התינוק סובל גם מקרישיות יתר בלב, שבגללה החל לקבל מדללי דם. "המחלה שלו, שמערבת גם כבד שגורם לצהבת וגם אי ספיקת לב, שגורם להכחלה, מתבטאת בצבע העור שלו, ירוק, שהוא שילוב של צהוב וכחול", מסביר האב.
אחרי שהרופאים פסקו שוב שמצבו מידרדר, ושאין דרך לנתח אותו בארץ, פנו בני הזוג יונייב לבית חולים אחר לילדים, שם הוא עבר צנתור לב נוסף. אחריו פסקו הרופאים שאפשר לנתח אותו, אבל הסיכוי שיחיה לאחר הניתוח הוא 50%. ההורים החלו לברר את הנושא ומצאו מרכז רפואי בסטנפורד שבקליפורניה שמתמחה במחלה הנדירה של בנם. "במשך חודשיים התעסקנו הרבה בניירת, ואז עלינו על טיסה עם צוות רפואי", הם מספרים. "זו הייתה תקופת שיא הקורונה, הכול היה מסובך, אבל יהונתן עבר את הניתוח בהצלחה".
2 צפייה בגלריה
יהונתן יונייב רונית יונייב
יהונתן יונייב רונית יונייב
יהונתן יונייב עם אמו רונית. "אנחנו מקווים שהישראלים יפתחו את ליבם החם ויעזרו לנו להציל אותו"

סכנת חיים מיידית

אחרי שלושה חודשי אשפוז בארצות הברית חזרה המשפחה לארץ, ואז נסעו שוב לארצות הברית, לחלק השני של הניתוח. חלק זה נמשך 15 שעות, ואחריו אושפז יהונתן במשך 40 ימים. אלא שגם אז לא הסתיימו תלאותיו: מצב הריאות היה עדיין קשה, ונותר שלב אחרון של הניתוח, שבו נלקחים כלי דם חריגים ובונים מהם מחדש את עורק הריאה הפגום. הבעיה הייתה שעלותו של הניתוח עומדת על כחצי מיליון שקל, וכל הכספים שסייעו לממן את הניתוחים עד כה – אזלו.
כעת יהונתן מוזן באמצעות זונדה בפורמולות מפורקות, עם ציוד רפואי יקר ותרופות. בלי הניתוח הנוסף ימשיך מצבו להידרדר. הוא מצוי בסכנת חיים מיידית, ולדברי רופאיו חייב לעבור בדחיפות את הניתוח האחרון, שיביא לו את הסיכוי לחיות.
"קשה לנו מאוד עם החשיפה הזו בתקשורת", אומרת רונית יונייב, "אבל המטרה שלנו היא להציל את הילד. הרופאים בארץ לא נתנו לו סיכוי, אבל לא ויתרנו. יהונתן הוא ילד של ניסים, וכל התקדמות הכי קטנה, כל חיוך וחיבוק שלו, נותנים לנו כוח להמשיך הלאה. יהונתן מלא באהבה ובחום. כבר שנתיים שאנחנו לא ישנים מעל לשעתיים רצוף, אבל נמשיך להילחם כדי שהוא יחיה, ואנחנו מקווים שהישראלים יפתחו את ליבם החם ויעזרו לנו להציל אותו".
"כבר שנתיים שיהונתן נלחם בכל כוחו כדי לחיות", אומר אברהם עטר, מנכ"ל עמותת להושיט יד, שהתגייסה לאיסוף התרומות עבור הפעוט. "הוריו, רונית ורונן, נאבקים יחד איתו כדי שיחיה. אנחנו מלאי תקווה שעם ישראל יעזור ויתרום כדי שנוכל להציל אותו".

איך תוכלו לעזור?

לתרומות באתר המאובטח "מצילים את יהונתן הגיבור" - לחצו כאן.
בטלפון מהארץ ומחו״ל: 03-9090500.
בהעברה בנקאית: "להושיט יד עבור יהונתן", בנק הפועלים, סניף 772, חשבון 477159
משלוח צ׳ק: להושיט יד עבור יהונתן, ת.ד. 80, אלעד

בשיתוף עמותת להושיט יד