משרד הבריאות הנחה היום (ג') את קופות החולים לחסן מדוכאי חיסון בחיסון אבושילד (EVUSHELD) של חברת אסטרהזינקה. חיסון אבושילד הינו חיסון סביל (נוגדנים) נגד נגיף הקורונה, ואינו מיועד לטיפול במחלה או למניעת מחלה לאחר חשיפה לווירוס הקורונה.
הוא מיועד, כאמור, למדוכאי חיסון כדי להגביר את כמות הנוגדנים בגופם. החיסון ניתן בשתי זריקות הניתנות אחת אחרי השנייה - באותו מועד.
1 צפייה בגלריה
חיסון חיסונים
חיסון חיסונים
חיסון אבושילד למדוכאי חיסון. שתי זריקות אחת אחרי השנייה
(צילום: shutterstock)
קראו עוד:
החיסון הוכח כמפחית תחלואה חמורה ותמותה ממחלת הקורונה ב-83%. הוא אושר לשימוש באישור חירום על ידי ה-FDA כטיפול טרום חשיפה למניעת מחלת הקורונה עבור מדוכאי חיסון שאינם מפתחים תגובה חיסונית מספקת לאחר קבלת החיסונים הפעילים.
אבושילד מכיל שני נוגדנים מונוקלונליים ארוכי טווח (tixagevimab ו-cilgavimab), נגד חלבון הספייק של נגיף קורונה. הנוגדנים נקשרים לחלבון ומנטרלים את כניסת הנגיף לתאים, ובכך מפחיתים את הסיכון לפתח מחלה סימפטומטית.
מחקרים קודמים הראו כי בין 1-2 אחוז מהאוכלוסייה לא מפתחים חיסוניות מספקת לנגיף הקורונה גם לאחר קבלת שלוש מנות חיסון. האוכלוסיות העיקריות שלא מפתחות תגובה חיסונית מספקת כוללות אנשים עם כשל במערכת החיסון או כאלו שמערכת החיסון שלהם חלשה, בדרך כלל בשל קבלת טיפולים שונים, כאלו שהשתילו בהם איברים, חולים המטואונקולוגיים, חולים המטופלים בכימותרפיה ועוד. כמו כן, ישנה אוכלוסייה שמפתחות תופעות לוואי קשות מחיסוני הקורונה והיא אינה יכולה לקבל את החיסונים הקיימים כיום.
החיסון יינתן ללא קשר להחלמה בעבר ממחלת הקורונה או לקבלת מנות חיסון קודמות נגד נגיף קורונה ובלבד שחלפו שבועיים ממועד קבלת החיסון.
אבושילד