אחמד סוואעד (20) משרעם, לוחם יחידת הסיור הבדואית, פונה בחודש אוגוסט האחרון במצב קשה מאוד לבי"ח סורוקה, לאחר הפרעת קצב מהירה שחווה במהלך אימון כושר בבסיס, בעקבותיה הלב שלו למעשה חדל לפעום. אחרי שבוע וחצי פקח את עיניו. השבוע, חזר לבית החולים כדי להודות לצוות הרפואי.
אחמד השתתף בבוחן כושר בבסיס קציעות בדרום ביחד עם חבריו להכשרה. במהלך תרגיל על המקבילים הוא נפל בפתאומיות על הקרקע – ואיבד את ההכרה. חבריו של אחמד העניקו לו טיפול ראשוני בשטח וגורמי הרפואה של הבסיס השתמשו במכשיר דפיברילטור שהיה בקרבת מקום, כדי להחיות אותו.
קראו עוד:
לאחר ייצוב מצבו בחדר ההלם, הועבר אחמד ליחידה לטיפול נמרץ לב במערך הקרדיולוגי בסורוקה, שם היה מאושפז במשך מספר שבועות כשהוא מורדם ומונשם. הוריו, שלא משו ממיטתו וציפו כל העת שבנם יתאושש, חגגו לו ליד מיטתו את יום הולדתו ה-20.
2 צפייה בגלריה
אחמד סוואעד, לוחם יחידת הסיור הבדואית שהתמוטט באימון
אחמד סוואעד, לוחם יחידת הסיור הבדואית שהתמוטט באימון
"מודה לכולם על הטיפול המסור בי ולא פחות בהורים שלי". אחמד סוואעד ואנשי הצוות הרפואי בסורוקה
(צילום: דוברות סורוקה)
השבוע אחמד הגיע לביקורת רפואית בסורוקה מלווה בבני משפחתו והודה לצוות הרפואי בהתרגשות: "אני שמח ונרגש לפגוש את כל הצוות שטיפל בי כשהייתי במצב קשה, מורדם ומונשם. אני מודה לכולם על הטיפול המסור בי ולא פחות בהורים שלי, לאורך כל הדרך".
עד לאירוע הלבבי היה אחמד רוכב אופניים מצטיין שזכה במדליות רבות בעבר. הוא התגייס תחילה למשטרה, ובהמשך החליט לעבור לשרת בצבא, שם נחשב לחייל בולט ומצטיין. אביו של אחמד, מג'אד, אמר: "ידעתי שהבן שלי ייצא מזה. הוא ספורטאי והוא רוצה לחזור לשרת בצבא. נראה מה יהיה. המפקדים שלו ביקרו אותו ודואגים לו והוא כל הזמן אומר שהוא לא רוצה לעזוב את הצבא. הוא אופטימי ועדיין רוצה לתרום למדינה". על ההחלמה המפתיעה שלו אמר: "לא כל יום בנאדם יוצא ממצב כזה עם נס".
2 צפייה בגלריה
אחמד סוואעד
אחמד סוואעד
התאוששות מרשימה. אחמד סוואעד
ד"ר חזי שמואלי, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב ביניים בסורוקה, סיפר כי עם הגעתו של אחמד ליחידה ולאחר ייצוב מצבו, הוא עבר גמילה מוצלחת מהנשמה והשתלת דפיברילטור. "כבר במהלך האשפוז ניכרו סימני שיפור, בזכות העבודה האינטנסיבית של הצוות והתיאום הטיפולי לצד תמיכה של משפחתו המסורה. לאחר שחרורו מבית החולים עבר לשיקום נוירולוגי".
ד"ר שמואלי הוסיף: "אנחנו מתרגשים בכל פעם מחדש לראות את אחמד בכל הזדמנות בה הוא מגיע יחד עם משפחתו התומכת לביקורת במכון הלב, ושמחים מאוד על ההתאוששות המרשימה שלו. המקרה הזה מחזק את החשיבות של התחלת פעולות החייאה בתגובה מהירה מחוץ לבית החולים, בכללן עיסוי לב ושימוש בדפיברילטור".