ניתוח נדיר שהסתיים בהצלחה: רופאי בית החולים שערי צדק ביצעו לאחרונה ניתוח ומורכב נדיר כדי לשלוף אביזר מין באורך עשרה ס"מ ובקוטר שניים וחצי ס"מ, מגופה של צעירה בת 29, תיירת ממערב אירופה, לאחר שהחפץ נתקע בשלפוחית השתן. המקרה הנדיר אף דווח בכתב עת הרפואי Urology Cases Reports.
קראו עוד:
הצעירה הגיעה לחדר המיון, כשהיא מתלוננת על כאבי בטן ומיחושים בעת מתן שתן. היא עברה בדיקות אולטרסאונד ורנטגן שהראו בבירור את האביזר מונח אופקית בשלפוחית השתן. אחרי הבדיקות היא החלה לקבל טיפול אנטיביוטי לתוך הווריד והועברה בדחיפות לחדר הניתוח.
2 צפייה בגלריה
צעצוע המין שנתקע בשלפוחית השתן
צעצוע המין שנתקע בשלפוחית השתן
הצילום שמראה את החפץ הזר בשלפוחית. "גוף זר כל כך גדול עלול לגרום לחור בשלפוחית ולדליפת השתן לחלל הבטן"
(צילום: בי"ח שערי צדק)
לצורך הוצאתו של האביזר, ביצעו המנתחים ציסטוסקופיה: הליך בהרדמה כללית, בו מוחדר דרך השופכה צינור דק וארוך ובקצהו מצלמת וידאו. הרופאים העבירו כלי כירורגי דרך אותו צינור כדי לאחוז באביזר ולשלוף אותו משלפוחית השתן דרך צינור השופכה.
לאחר סיום הניתוח, המטופלת שוחררה לביתה באותו יום. בדיווח בכתב העת Urology Cases Reports ציין הצוות הרפואי, כי גופים זרים בדרכי השתן הם תופעה נדירה.
2 צפייה בגלריה
צעצוע המין שנתקע בשלפוחית השתן
צעצוע המין שנתקע בשלפוחית השתן
כך זה נראה במבט מבפנים
(צילום: בי"ח שערי צדק)
בספרות הרפואית מדווחים מקרים רבים בהם נשלפו אביזרי מין, כשחלקם גרמו לזיהום שעלול להיות מסכן חיים. רוב הפגיעות הן תוצאה של החדרה עצמית, סקרנות או הפרעה נפשית. דיווחים רפואיים מצביעים על כך שמגוון חפצים הוצאו מדרכי השתן בעבר, ובהם לא רק אביזרי מין אלא מגוון חפצים ואפילו כוסות, כאשר בכל פעם הרופאים נאלצו לבצע טכניקות מאולתרות כדי לשלוף אותם.
פרופ' בוריס צ'רטין, שערי צדק: "לא תמיד אפשר להוציא את המכשיר באותו נתיב שבו הוא הוחדר. למזלה של המטופלת, הצלחנו לשלוף גוף גדול כל כך בלי ניתוח שלרוב כולל חתך ופתיחת בטן"
היתקעות של גופים זרים במערכת המין והשתן עלולה להוביל לשורת סיבוכים מסכני חיים: הסכנה הגדולה ביותר היא של זיהום וסיכונים נוספים כוללים קריעה של איברים פנימיים או חסימות שלהם. התסמינים המעידים על היתקעות חפצים במקומות אלו בגוף עלולים לכלול קושי במתן שתן, כאבי בטן, הופעת דם בשתן, דימומים חריגים במערכת השתן, חוסר יכולת להטיל שתן, נפיחות באיבר המין וחום ממושך.

הסיכונים: קרעים וזיהומים

פרופ' בוריס צ'רטין, מנהל המחלקה לאורולוגיית ילדים ומבוגרים במרכז הרפואי שערי צדק, שטיפל בצעירה, מסביר: "גוף זר וגדול בשלפוחית השתן עלול לגרום לחור בשלפוחית ולדליפת השתן לחלל הבטן או מחוץ לשלפוחית, ולכן היינו חייבים לבצע פרוצדורה מהירה מאוד. חשוב לדעת שגם בהחדרה וגינלית עלול להיגרם קרע, ואכן היה מקרה דומה אצלנו בו נוצר פתח בין הנרתיק לשלפוחית השתן אצל אישה שהחדירה גם היא אביזר מין. החדרה כזו עלולה כמובן לגרום גם לזיהומים.
"אנחנו לא אומרים לאנשים כיצד לנהל את חייהם הפרטיים", הוא מסכם ואומר, "אבל מי שמשתמש באביזרי מין, צריך לזכור שיש בכך סכנות. לא תמיד אפשר להוציא את המכשיר באותו נתיב שבו הוא הוחדר. למזלה של המטופלת, הצלחנו לשלוף את החפץ בלי ניתוח שלרוב כולל חתך ופתיחת בטן".