אשת הברזל: נטע דוידי
(צילום: שמוליק דודפור)

נטע דוידי, אדריכלית מת"א, נשואה ואם לשתי בנות, גילתה שהיא חולה בסרטן השד לפני שנה ושלושה חודשים, ומתמודדת היום עם סרטן גרורתי. זה לא מנע ממנה להירשם לתחרות ה"אירון מן" הראשונה בישראל, שתיערך ביום שישי הקרוב בטבריה, ותכלול כשני ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבת אופניים ו-21 ק"מ ריצה. התחרות אפילו גרמה לה לדחות את מועד הטיפול הבא שלה במחלת הסרטן.
צריך להגיד שלא התחלת עם הספורט בעקבות המחלה. את מתעסקת בזה הרבה שנים, ופתאום מתמודדת עם משהו ששובר גם את הרוח וגם את הגוף. "נכון, זה בא כמו רעם ביום בהיר ואין מה לעשות, צריך להתמודד עם זה. קיבלתי החלטה שיחד עם התרופות והכול, אני ממשיכה לעשות את הדברים שאני אוהבת לעשות. זה היה בעיצומה של הקורונה אז לא היו תחרויות ספורט, הכול התבטל, וגם נאלצתי קצת להוריד הילוך. ואז שמעתי שיש הרשמה ל'איירון מן' ראשון בארץ. אני משתתפת בתחרויות ספורט וטריאתלון כבר למעלה מעשר שנים. עשיתי גם 'איירון מן' מלא ב-2014 באוסטריה, צלחתי אותו".
2 צפייה בגלריה
נטע דוידי חולת סרטן מרץ חצי איש הברזל
נטע דוידי חולת סרטן מרץ חצי איש הברזל
קיבלתי החלטה שיחד עם התרופות והכול, אני ממשיכה לעשות את הדברים שאני אוהבת לעשות". דוידי בטריאתלון אילת 2014
(צילום: תמיר בוגין)
אבל השנה, כשאת באמצע טיפולים ומתמודדת עם המחלה, לא היססת כשנרשמת לתחרות והתחלת באימונים? "כן, היססתי, אבל זה עשה לי כזה חשק לחזור להתחרות. התחרות האחרונה שהשתתפתי בה הייתה בינואר 2020 ומאז לא התחריתי. כשראיתי שנפתחת ההרשמה, אמרתי 'יאללה אני הולכת על זה', ורשמתי אותי ואת בעלי. לא ידעתי באיזה מצב אני אהיה בנובמבר, אבל החלטתי שאני הולכת על החלום".
איך משלבים תחרות כזאת, כמעט שני ק"מ שחייה, 90 ק"מ רכיבת אופניים ו-21 ק"מ ריצה, עם תופעות הלוואי של המחלה והטיפולים - כאבים, עייפות? "למזלי, עד היום נטלתי תרופות בצורת כדורים ולא קיבלתי כימותרפיה לווריד, זה אולי מחכה לי אי שם בהמשך הדרך, מקווה שלא. בינתיים הסתדרתי עם התרופות. כל הרעיון בתרופות זה שהן מדכאות את הסרטן ואפשר להמשיך בפעילות היומיומית. יש תופעות לוואי, לפעמים היה צריך להוריד מינון או לחכות עם המנה הבאה, אבל ראיתי שאני יכולה להמשיך לרוץ, ואם אני יכולה לרוץ חמישה ק"מ, אז אני יכולה לרוץ עשרה וגם 21 קילומטר.
2 צפייה בגלריה
נטע דוידי חולת סרטן מרץ חצי איש הברזל
נטע דוידי חולת סרטן מרץ חצי איש הברזל
"אם אני יכולה לרוץ חמישה ק"מ, אז אני יכולה לרוץ עשרה וגם 21 קילומטר"
(צילום: תמיר בוגין)
"יש פה המון עבודת ראש. כמו בכל תחרות ארוכה וקשה, אז יש הרבה עבודה מנטלית. הספורט עושה לי טוב, והוא נורא חשוב למי שחולה בסרטן. יש ממש מחקרים שמראים שמי שמעמלת ומי שרצה, מאריכה את כושר השרידות שלה וגם שתופעות הלוואי פחות משפיעות על אנשים עם גוף חזק. זה מסר שאני יכולה להעביר לנשים שחלו בסרטן שד: מאוד-מאוד חשוב להמשיך בפעילות ספורטיבית. יש גם קבוצת ריצה לחולות סרטן השד שנקראת 'גם אני רצה', שהצטרפתי אליה, וזה מדהים - למי שלא יודעת לרוץ בכלל ורוצה להתחיל או גם לכאלה שכבר רצות. יש מקום לכל אחת".

אירון מן ישראל: 40 מקומות להעפלה לאליפות העולם

תחרות ה-"IRONMAN" שנולדה בהוואי נחשבת לתחרות הטריאתלון היוקרתית ביותר שניתן לזכות בה, ומתקיימת בלמעלה מ-50 מדינות ברחבי העולם, עם 170 תחרויות המתקיימות מדי שנה. השנה זו תהיה הפעם הראשונה שהתחרות תיערך בישראל והיא אף תציע 40 מקומות להעפלה לאליפות העולם IRONMAN 70.3 לשנת 2022 ביוטה.
היוזמה של קבוצת קומטק להבאת התחרות ארצה נעשתה מתוך השותפות האסטרטגית של הקבוצה עם קרן סילבן אדמס, כשלהפקת התחרות בטבריה שותפה גם חברת טרגט מרקט ובתמיכת משרד התרבות והספורט ואיגוד הטריאתלון בישראל.