הברך המרוסקת שוחזרה באמצעות מדפסת תלת ממד: בשבת השחורה שילה, לוחם בחטיבת גבעתי וצוער בבית הספר לקצינים, הוקפץ עם צוערי בה"ד 1 לעוטף עזה לסייע בלחימה ביישובים. "סגרנו שבת בבסיס ובשעת בוקר מוקדמת של יום שבת הקפיצו אותנו ליישובי העוטף", הוא מספר.
לאחר לחימה של כשבועיים ביישובי העוטף, ועוד חודש אימון והסמכה בבה"ד 1 , הם נכנסו לרצועת עזה. "הגענו לשכונת ג'באליה, לאזור שאף כוח של צה"ל עוד לא עבר שם לפנינו. הלחימה שם הייתה יותר קשה בגלל הימצאות של אוכלוסייה אזרחית רבה ובתוכה מחבלים".
באחת הסריקות הוא נכנס ראשון למבנה ומרגע הכניסה אליו הלוחמים חשו שמשהו אינו כשורה. לאחר שביצע ביחד עם לוחם נוסף סריקות בקומה הראשונה של המבנה, הם עלו לקומה השנייה. "ניסיתי לפתוח את הדלת והרגשתי מעין התנגדות קלה. זיהיתי חבית שמקשה על פתיחת הדלת ויוצרת התנגדות. ביקשתי מהמפק"צ אישור לבצע ירי, בגלל שהמשימה הייתה אמורה להיות חשאית. התחלתי לירות צרורות לתוך החדר ומיד לאחר כמה שניות ירו עלינו בחזרה. הכדורים פגעו ממש לידינו".
שילה: "זה מטורף לחשוב שיכולתי להישאר בלי ברך או עם עצם מרוסקת. מכאן נשאר לי לסיים עם הניתוחים ולחזור לעצמי, זה בטוח מה שהולך לקרות"
החייל לצידו של שילה נפצע ובזמן שמחפים עליהם הם חילצו את עצמם לאחור והגיעו לסמטה צרה מחוץ למבנה כשהחל מטח יריות לעברם. "היו מטחים רציניים של אש. הנשק שלי חטף כדור ולא הצלחתי לירות. בנקודה הזאת ירו לי ברגל ונפלתי לרצפה. "נתקעתי לבד באמצע הסמטה וצעקתי שנפצעתי. כשהבנתי שהמקום שאני נמצא בו מסכן אחרים והם לא יכולים להגיע אליי, התחלתי לזחול בעצמי אחורה כדי להיחלץ".
לאחר שהצליח לחלץ את עצמו, בזמן שחבריו מחפים עליו, הוא פונה במסוק ישירות אל בית החולים הדסה עין כרם. "הייתי בהכרה במסוק כל הזמן. הרגשתי כאב מטורף ברגל וחשבתי שאני אאבד אותה אבל לאורך כל הדרך הרגשתי שמחזיקים לי את היד. החברים שלי היו איתי עד שהגעתי לבית החולים". 
2 צפייה בגלריה
שילה והברך בתלת מימד
שילה והברך בתלת מימד
מימין: פרופ' וייל ושילה. "צפוי להשתקם באופן מלא"
(צילום: דוברות הדסה)
הפציעה של שילה הייתה חמורה עד שעלה חשש ממשי לתפקודה - כדור חדר לרגלו וריסק את ברכו. הוא פונה מיידית במסוק לבית החולים הדסה עין כרם, שם טופל ונותח בידי צוות רופאים בכירים אשר עשו שימוש בטכנולוגיה פורצת דרך - בניית דגם תלת ממד של ברכו המרוסקת המבוססת על הברך השנייה שלא נפגעה.
"הניתוח התבצע באופן מדויק ומוצלח מאוד", מספר פרופ' יורם וייל, מנהל יחדת הטראומה האורתופדית בהדסה. "יחד עם ד"ר אלונה קציר, לאחר שהרכבנו את המודל נוכחנו לראות כי קיים חוסר בעצם השוק העליונה ובאמצעות תבנית תלת ממדית שבנינו נלקחה עצם מהאגן בצורה המתאימה למלא את החסר על מנת ליצור שחזור טוב של השבר. המודל עזר לנו לשחזר את השבר ולהגיע לרמת דיוק ותכנון גבוהים מאוד. כבר עכשיו שילה מפעיל את הברך בצורה טובה. הוא אמור לעבור ניתוח נוסף ותוך מספר חודשים השבר יחלים והוא יוכל להשתקם באופן מלא".
2 צפייה בגלריה
שילה והברך בתלת מימד
שילה והברך בתלת מימד
הדגם שנבנה כדי לשחזר את הברך של שילה
(צילום: Senergy3Dmed)
שילה שכבר החל באימוני פיזיותרפיה משקמים בתוך המחלקה האורתופדית בהדסה, מספר כי הוא כבר רואה שיפור בתפקוד ומחכה בקוצר רוח להתחיל בשיקום משמעותי. "חשבתי שאני עלול לאבד את הרגל אבל למזלי המצב הוא אחר לגמרי והרגל כבר במגמת שיפור. מזל שהגעתי לפה, לידיים של צוות רפואי מקצועי שמבין בשחזור עצמות ובבנייה של עצם מחדש. זה מטורף לחשוב שיכולתי להישאר בלי ברך או עם עצם מרוסקת. מכאן נשאר לי לסיים עם הניתוחים ולחזור לעצמי, זה בטוח מה שהולך לקרות".