מיכאיל סמארה, סטודנט בן 27 שנהרג מפגיעת מיירט נגד כטב"ם בכביש 4 ליד נהריה, הציל במותו שישה בני אדם, בהם תינוקת בת פחות משנה. הוריו נסראת ויאנה סמארה החליטו לתרום את איבריו: "אנחנו מאחלים החלמה מהירה למושתלים וחיים בשמחה ובבריאות", מסרו למרכז הלאומי להשתלות.
1 צפייה בגלריה
מיכאיל סמארה נהרג מפגיעת מיירט ליד נהריה
מיכאיל סמארה נהרג מפגיעת מיירט ליד נהריה
מיכאיל סמארה שנהרג מפגיעת מיירט ליד נהריה
(צילום: באדיבות המשפחה)
בסוף השבוע בוצעו ההשתלות: ליבו של מיכאיל הושתל בגבר בן 52 בבית החולים בילינסון. ריאותיו הושתלו בבן 60 בבילינסון, הכבד הושתל במטופלת בת 65 בבית החולים איכילוב. באותו בית חולים הושתלה אחת הכליות באישה בת 46. הכליה השנייה הושתלה בבן 48 בבילינסון. אונת כבד הושתלה בתינוקת בת שבעה חודשים במרכז הרפואי שניידר. לחתימה על כרטיס אדי - לחצו כאן
מיכאיל סמארה למד כימיה בצ'כיה והתגורר שם, והגיע לארץ כדי לבקר את משפחתו בכפר יאסיף כמה ימים קודם לכן. משפחתו החליטה לתרום את איבריו. באותה מתקפת כטב"מים של חיזבאללה נפצעו עוד 14 בני אדם. קרוב משפחה ספד למיכאיל: "היה אדם נהדר. בימים שחזר לארץ שוחחנו, צחקנו ושמחנו שהוא היה איתנו. הוא סיפר לנו על ההצלחות שלו בלימודים וההישגים. הוא סטודנט מחונן וחכם, אמר לי שאחרי שיסיים ללמוד נעשה חגיגה גדולה. קשה להיזכר במילים האלה עכשיו ולא לבכות".
בעקבות האירוע החמור מסר דובר צה"ל, כי מתחקיר ראשוני של האירוע עולה כי "מדובר בנפילת מיירט שהחטיא את המטרה ופגע בקרקע. כתוצאה מהנפילה נפגעו מספר אזרחים, האירוע מצוי בתחקיר". לפני מתקפת הכטב"מים של חיזבאללה, חמישה מחבלים חוסלו בתקיפה אווירית בדרום לבנון.