בשיתוף PEACE NATURALS

בשנת 2018 השתנו לחלוטין חייו של יוסי דונר (36). התאונה התרחשה כשירד מקרון הרכבת עם אופניו. צפיפות ודחיפות בירידה, גרמו לו ליפול בין הרכבת לרציף. הוא אושפז מייד באיכילוב עם קרע בשופכה וחובר לקתטר. עד לאותה נקודה, עבד כשף וטבח, מרגע התאונה, המצב רק התדרדר והתפתחו אצלו עוד בעיות, כמו פוסט טראומה וטרשת נפוצה יוסי התחיל לקבל שפע משככי כאבים, אבל שום דבר לא עזר כמו הקנאביס, אליו קיבל רישיון לאחר שנה וחצי של סבל ובקשות חוזרות ונשנות.
עוד כתבות בפרויקט "בגובה העיניים: קנאביס רפואי":
במצבו הנוכחי הוא כמעט לא יכול לצאת מהבית. "אני לא יכול ללכת ולא יכול להשתמש יותר מדי בידיים – הן מתנפחות וכל המפרקים שלי כואבים, בעיקר בשעות הבוקר. יש לי בעיות גסטרו ואני מתנייד בקלנועית מפני שאני לא יכול ללכת יותר מ-50-100 מטר ברגל. גם לעבוד אני לא יכול כלל, וניסיתי", הוא מספר.
3 צפייה בגלריה
יוסי דונר
יוסי דונר
יוסי דונר

החיים השתנו לחלוטין

לפני התאונה היה יוסי בן אדם עסוק וחברותי ואילו עתה, המצב שונה לחלוטין. "אני לא מצליח לעשות הרבה, גם מבחינה פיזית וגם מבחינה נפשית וקשה לי עם זה מאד כי הייתי אדם מאד חברתי, קראו לי 'האבא של החבורה'. עזרתי לאחרים כל הזמן, לפחות פעם בשבוע הייתי יוצא לדוג. עשיתי הרבה ספורט והייתי אדם של אקסטרים. התאונה קטעה את הכל ביום אחד. הפכתי לבן אדם אחר", הוא מעיד על עוצמת השינוי.
בתהליך שעבר, ועדיין עובר, הוא הבין שרק קנאביס יכול לעזור לו. "בהתחלה אמרו לי לא. לקח לי שנה וחצי עד שהוצאתי רישיון לקנאביס ומאז שאני משתמש באופן קבוע, המצב שלי הרבה יותר טוב. זה מה שמשאיר אותי בחיים כרגע", הוא אומר.
"קנאביס רפואי מוצע לחולים שעומדים בהגדרה של יחידת הקנאביס של משרד הבריאות, עפ"י הקריטריונים של נוהל 106. אפשר לקבל קנאביס רפואי על מחלות נירולוגיות, אונקולוגיות, סוגים שונים של כאב, מחלות גסטרו וכדומה", מסביר לירן מקסימוב, רוקח במקצועו. "צמח הקנאביס מכיל יותר ממאה פיטוקנבינואידים שונים, כאשר הידועים בהם הם ה-TLC וה-CBD, שנחקרו בצורה נרחבת ויש עליהם הכי הרבה מידע. יחד עם זאת, אנחנו יודעים של-TLC יש השפעה פסיכו אקטיבית והוא משפיע על כאבים, מצב רוח, על אלחוש וגם כמגביר תיאבון וכדומה. לעומתו, ל-CBD יש השפעה על מצבי דלקת, חרדות, רעד ודברים נוספים".
3 צפייה בגלריה
יוסי דונר
יוסי דונר
יוסי דונר

שיפור באיכות החיים

"כשאני לחוץ, הקנאביס מרגיע אותי, מרפה לי את השרירים כשהם כואבים וגם נותן לי תאבון", אומר יוסי ומעיד שבעקבות התאונה ירד במשקלו יותר מ-30 ק"ג. "בזכות הקנאביס עליתי כבר כ-5-7 ק"ג. סופסוף אני יכול להירדם בלילה. עדיין לא לילה שלם, אבל זה בכל זאת נותן לי לישון יותר משעה עד שעתיים, שישנתי לפני כן. גם מבחינת הפעילות היומיומית, יש לי יותר חשק לעשות דברים".
3 צפייה בגלריה
יוסי דונר
יוסי דונר
יוסי דונר
לסיום הוא מוסיף: "הייתי רוצה שהמדינה, עולם הרפואה, הרשויות וגורמי הסיוע למיניהם, יבינו שעומדים מולם אנשים עם בעיות ושינסו באמת לעזור ולא לראות מולם רק מספר במחשב, שיבינו שעומד מולם בן אדם. הרי בלי הקנאביס, לא הייתי יושב כאן היום".
*המוצר אינו בגדר תרופה שנרשמה כדין, ואין לייחס לו סגולות מרפא; רכישתו וצריכתו מותרת רק באמצעות מרשם מרופא שהוסמך לכך; וכל שימוש אחר מנוגד לחוק הפלילי.
בשיתוף PEACE NATURALS
פורסם לראשונה: 08:00, 26.01.22