שיבא ואיכילוב, שניים מבתי החולים הגדולים במדינה, נאבקו אתמול (שבת) על אירוח המפגש בין נועה ארגמני לאמה ליאורה שחולה בסרטן ומאושפזת במצב סופני באיכילוב. כך נודע ל-ynet. הקרב שהתחולל מאחורי הקלעים בצל השמחה הלאומית האדירה על מבצע החילוץ ההרואי גרר ביקורת חריפה במערכת הבריאות.
רגעי המפגש הראשונים של החטופים עם משפחותיהם לאחר החילוץ
(צילום: דובר צה"ל)

בהתאם לסיכום המקורי, בתי החולים בילינסון וגהה שבפתח תקווה היו אמורים לקלוט את ארבעת החטופים שהוחזרו אתמול לישראל: נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדריי קוזלוב. הגורמים האחראים על קליטת החטופים הופתעו לגלות שבצבא שינו כיוון והעבירו את החטופים לשיבא, בניגוד לסיכום.
2 צפייה בגלריה
נועה ארגמני ואמה ליאורה
נועה ארגמני ואמה ליאורה
נועה ארגמני ואמה ליאורה
(צילום: דובר צה"ל)
בין היתר הועברה לשיבא נועה ארגמני שאמה ליאורה מאושפזת כאמור באיכילוב במצב קשה. אתמול, מאז שעות הבוקר, התנהלו דיונים נוקבים בין איכילוב לשיבא במה שתואר על-ידי גורמים המעורים בפרטים כ"מאבק על קרדיט". שני המוסדות הרפואיים, מהגדולים במדינה, נאבקו ביתר שאת על תיעוד המפגש המרגש בין נועה לאמה, שלו פיללה מדינה שלמה.
2 צפייה בגלריה
מסוק צה"ל
מסוק צה"ל
מסוק יסעור של צה"ל במנחת של שיבא. הרגעים שריגשו מדינה שלמה
(צילום: מוטי קמחי)
בשלב מסוים ביקשו רופאי שיבא שליאורה ארגמני תגיע לתל השומר למרות מצבה הרפואי המורכב והקשה. מנגד, גורמים בשיבא דחו את הדברים ואמרו כי בשל מצבה של ארגמני, היה מוטב שתישאר באיכילוב. במשך שעות נערכו דיונים ברמות הגבוהות ביותר היכן יתקיים המפגש. נועה עצמה הסכימה לנסוע לאיכילוב - מה שאכן התרחש לבסוף. בכירים בחטיבת הרפואה של משרד הבריאות התנגדו בתוקף להוצאתה של ליאורה מאיכילוב על אף המאמצים והבקשות.
לדברי בכיר במערכת הבריאות, "המינימום היה להביא את נועה לאיכילוב. שיבא ניסו לשכנע את משפחת ארגמני להביא את ליאורה אליהם. זו שערורייה להוציא אישה במצב קשה מאיכילוב".
מנכ"ל איכילוב פרופ' רוני גמזו עדכן על מצבן של ליאורה ונועה ארגמני
(צילום: ליאור שרון)

לאחר שנועה ואמה התאחדו, עדכן אמש מנכ"ל איכילוב, פרופ' רוני גמזו, כי נועה "למדה על מצבה המורכב" של אמה. הוא לא התחייב שליאורה הבינה שנועה חזרה - אבל העריך שכן. "רואים את זה בעיניים ובשיח שהיה ביניהן, שיח מאוד בריא וסביר מאוד", אמר.
פרופ' גמזו ציין כי ליאורה מטופלת באיכילוב בשל מחלתה כבר שלוש שנים: "שמונה החודשים האחרונים היו מורכבים וקשים ביותר, גם בימים האחרונים ובשבועות האחרונים. המצב כמובן מתקדם וקשה. לשמחתנו, האיחוד הזה קרה לאחר הרבה מאוד ציפייה של אותם חודשים".
משיבא נמסר בתגובה: "על מדינת ישראל כולה עבר יום מרגש ומטלטל. גם בשיבא לא נותרה עין יבשה עם הגעתם של נועה, אלמוג, שלומי ואנדריי. אף שזו כבר אינה הפעם הראשונה שחטופים מפונים לשיבא לאחר מבצעי הצלה הירואיים, אין זה דבר שהנפש יכולה להתרגל אליו. כולם מתייצבים ועוטפים את השבים במעטפת רפואית, ונפשית במקצועיות ובעיקר באהבה גדולה וכנה. כך היה וכך יהיה בקליטתם של כל השבים. מהרגע הראשון היה ברור כי נועה ואמה צריכות להתאחד ובהקדם. כמו תמיד, טובתן של שתי המטופלות ורצונן הם שעמדו לנגד עינינו. ממשיכים להמתין לכולם ולהיות ערוכים ודרוכים לקראת קליטתם".
באיכילוב בחרו שלא להגיב.