חץ וקשת ונחשים: התחביבים המשונים של הרופאים
(צילום: אורי דוידוביץ, משי בן עמי)
הרופאים ידועים כאנשים שעובדים קשה ושעסוקים בעבודתם שעות רבות ביממה, אבל מתברר שלחלקם לפחות יש זמן לתחביבים, גם כאלה שרחוקים מכל מה שהסטטוסקופ מייצג. לרגל יום הרופא הישראלי, שחל השבוע, התראיינו לאולפן ynet שלושה רופאים שמטפחים תחביבים לא שגרתיים במקביל לעבודתם.
קראו עוד:
ד"ר שמעון דסקלו, מומחה ליילוד וכירורגיה גינקולוגיות בבי״ח רפאל, מגדל בביתו נחשים, צבים וחרדונים. "יש לי במרפאה נחש אחד בתוך אקווריום", הוא מספר. "כל מי שלא נכנסת להיריון, יכולה לבקש תפוח מהנחש, ואז היא נכנסת להיריון".
איך הגעת לתחביב הזה? "אני אוהב דברים מיוחדים. אני לא מתעסק עם כלבים וחתולים, בגלל הפרוות".
מה היה קודם, העיסוק ברפואה או גידול הנחשים? "התחלתי קודם עם רפואה. לחיות אקזוטיות עברתי לפני כ-15 שנה, ומאז אני מגדל אותן".
3 צפייה בגלריה
ד"ר שמעון דסקלו נחשים
ד"ר שמעון דסקלו נחשים
ד"ר שמעון דסקלו. "יש לי במרפאה נחש אחד באקווריום"
כשד"ר אלדר כרמל, מנהל תחום אף אוזן גרון ילדים, בביה"ח רפאל ובשיבא תל השומר, אינו בעבודה, הוא מתאמן בירי בחץ וקשת.
איך לרופא יש זמן פנוי? "לכולנו יש 24 שעות ביממה שבעה ימים בשבוע, והשאלה היא איך אתה מחלק את הזמן", הוא משיב. "נכון, יש לנו מקצוע תובעני שדורש את השעות שלו, אבל הסוד הוא באיזון. חץ וקשת זה אחלה תחביב. אני עושה גם קפוארה ומגלף בעץ. אם אתה עוסק רק בדבר אחד, זה שוחק אותך, ואתה פחות מאוזן בתור בן אדם".
הירי משפר את הדיוק שלך בעבודה? "אני חושב שהעבודה שיפרה את הדיוק שלי בירי, ולא להפך".
אולי תנסה לפגוע בתפוח של הד"ר הקודם עם הנחש. "מדי פעם אנחנו צוחקים בחבר'ה שאולי נעשה את זה, אבל בינתיים עוד לא עשינו את זה. זה ירי אינסטינקטיבי: מרימים את הקשת, מרגישים את החץ, משחררים, ואתה מרגיש לאן החץ מגיע. יש שנייה שבה אתה יודע שהחץ הולך לפגוע, וזה כיף".
3 צפייה בגלריה
רופא תחביבים
רופא תחביבים
העבודה שיפרה את הירי שלי ולא להיפך. ד"ר אלדד כרמל
פרופ' דוד חזן, מנתח בכיר בבית החולים רפאל ומנהל היחידה לכירורגיה רובוטית בשיבא, משמש כסקיפר בשעות הפנאי שלו ועוסק בקייטסרפינג (גלישת מצנח). "מקבלים מהים הרבה אנרגיה", הוא אומר. "זה עושה לי טוב. הים עושה טוב לכולם".
3 צפייה בגלריה
רופא תחביבים
רופא תחביבים
מקבל אנרגיה מהים. פרופ' דוד חזן
אז אתה קם מוקדם בבוקר והולך לים לפני העבודה? "זה תלוי. בשני התחביבים אנחנו תלויים ברוח. בדרך כלל אני עושה את זה בסופי שבוע או אחר הצהריים. הרוחות עולות אחר הצהריים. בכל פעם שיש לי זמן, אני מוצא את עצמי בים".
אתה ממליץ למטופלים שלך על התחביבים האלה? "בוודאי. יש מטופלים שלי שפגשתי בים. הים עושה טוב לכולם, גם מבחינת הנפש וגם לגוף".