אלישע מדן, לוחם במילואים ובנו של הרב יעקב מדן, שנפצע אנושות בפיצוץ פיר מנהרה ברצועת עזה, שוחרר היום (ג') מבית החולים שערי צדק כעבור 53 ימי אשפוז. עם מעברו לשיקום במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, הודה בחום לצוות בשערי צדק, ובעיקר לרופא במסוק היסעור שהתעקש לפנות את כל פצועי התקרית.
אלישע מדן שנפצע בפיצוץ הפיר השתחרר לשיקום
(צילום: דוברות שערי צדק)
האירוע שבו נפצע אלישע התרחש כשכוח מילואים בפיקוד מפקד פלוגת לוחמי מילואים מגדוד 697 בחטיבה 551 (עוצבת חצי האש) בדק פיר של מנהרה ליד מסגד בעיר בית חאנון שבצפון הרצועה. הפיר היה ממולכד, ומטען חבלה פגע בקצין ובלוחמים. באירוע הזה נהרגו ארבעה מחבריו למילואים של מדן - רס"ן במיל' משה ידידיה לייטר ולוחמי המילואים רס"ר מתן מאיר, רס"ם יוסף חיים הרשקוביץ ורס"ר סרגיי שמרקין. עוד שישה נפצעו, בהם אלישע מדן.
אלישע נפצע אנושות, ונכנס לסדרת טיפולים ארוכה בשערי צדק שכללה ניתוחי כירורגיה, פלסטיקה, אורתופדיה ועוד. כעת עובר אלישע לשיקום במרכז הרפואי שיבא בתל השומר.
2 צפייה בגלריה
אלישע מדן שנפצע אנוש בלחימה בעזה, משתחרר לשיקום
אלישע מדן שנפצע אנוש בלחימה בעזה, משתחרר לשיקום
אלישע מדן שנפצע אנוש בלחימה בעזה, משתחרר לשיקום
(צילום: דוברות שערי צדק)
עם שחרורו מבית החולים אמר אלישע: "הרופא במסוק היסעור שפינה אותי התעקש לפנות את כל הפצועים. נראה לי שזה הנס הכי גדול שהיה לי, שבסוף אישרו ליסעור לקחת את כל ארבעת הפצועים. הוא הנחית אותי פה עם כל הפצועים. אין מצב שהייתי ככה בריא, שמח, אופטימי, בלעדיכם. צוות כזה מדהים, חלומו של כל פצוע אנוש. מעובדי הניקיון, כוח העזר, אחים ואחיות, רופאים ורופאות, ומנהלים. פשוט צוות מדהים, מקסים. תודה רבה לכם שהצלתם לי את החיים".
עשרות אנשי צוות שערי צדק נפרדו בשמחה והתרגשות גדולה מאלישע, וסיפרו: "פגשנו גיבור שנלחם יחד עם חבריו בגבורה. התמודדותו של אלישע, כוחות הנפש והגוף שלו, נתנו לנו השראה גדולה. באנו לחזק ויצאנו מחוזקים. אנחנו מאחלים מכל הלב המשך החלמה מהירה וקלה לאלישע ולכל פצועי המלחמה".
2 צפייה בגלריה
משה לייטר, סרגיי שמרקין, יוסי חיים הרשקוביץ ומתן מאיר
משה לייטר, סרגיי שמרקין, יוסי חיים הרשקוביץ ומתן מאיר
התמונה האחרונה של ארבעת הלוחמים, חבריו של אלישע מדן, שנפלו בפיצוץ המטען בפיר
(מתוך פייסבוק)
מנכ"ל המרכז הרפואי שערי צדק, פרופ' עופר מרין, אמר לאלישע: "לכל אחד מאיתנו יש חלק בזה שהחלמת. אבל הזכות העיקרית היא שלך. האנרגיה שלך, הרצון שלך. אנחנו צריכים את זה בתוך צוות. הזכות העיקרית היא שלך. תודה לצוות הנהדר. שנזכה לראות חיילים שיוצאים החוצה ובאים לבקר".
16 פצועים מאושפזים נכון להיום בשערי צדק, מהם שניים באורח קשה והיתר בינוני. מתחילת המלחמה טופלו יותר מ-420 פצועים בשערי צדק, בהם גם כלב שנפצע קל ושוחרר אתמול.