פתחו קבוצת ריצה - כדי למצוא לאבא כליה
(צילום: משי בן עמי)
"אבא שלנו, האדם שתמיד שם בשבילנו, נמצא במצב חירום – הוא זקוק להשתלת כליה דחופה", כך נפתחה ההודעה שפרסמה השבוע משפחתו של ד"ר ליאור הרציאנו, המארגנת קבוצת ריצה למסלול המשפחות (5 ק"מ) במסגרת מרתון תל אביב הקרוב. המשפחה והחברים של ד"ר הרציאנו מארגנים ומממנים את השתתפות הקבוצה במרוץ במטרה להעלות את המודעות לתרומת כליה, ואולי גם למצוא תורם פוטנציאלי, "והכי חשוב - כדי שאבא שלנו לא ירגיש לבד. שלא כמו בכל המרוצים הקודמים, במרוץ הזה, לצערו כבר לא יוכל להשתתף".
קראו עוד:
"יש בארץ מאות אנשים שמחכים לתרומת כליה להשתלת כליה. לצערי, כרגע אני אחד מהם והמצב שלי בתקופה האחרונה הידרדר מאוד ואני צריך בדחיפות השתלת כליה", אומר ד"ר הרציאנו, מומחה לרפואת שיניים לילדים, בריאיון לאולפן ynet. "למזלנו יש לנו שתי כליות והכליות באמת עובדות בתפוקה של פי ארבעה ממה שאנחנו צריכים – כך שאפשר לחיות עד 120 גם עם כליה אחת. יש עכשיו שלושה חבר'ה שתרמו כליות במסגרת ארגון 'מתנת חיים' וסיימו השבוע לטפס על הקלימנג'רו ביחד עם הזמר עידן עמדי"
2 צפייה בגלריה
תרומת כליה ד"ר ליאור הרציאנו
תרומת כליה ד"ר ליאור הרציאנו
ממתין לתרומה דחופה. ד"ר ליאור הרציאנו ומשפחתו
(צילום: באדיבות המשפחה)
דוד הברפלד, משתתף בקבוצת הריצה, איך בדיוק קבוצת הריצה שלכם עוזרת לד"ר למצוא כליה? הרי לא רצים ברחבי הארץ ומחפשים כליות? "אנחנו לא מתאמנים לאולימפיאדה או אצנים מקצוענים, אפילו אני, למשל, לא בטוח שאצליח לרוץ את כל המרחק. אבל מה שזה כן יכול לעשות, זה קודם כול להחזיר לליאור קצת מהטוב שהוא מעניק לעולם. הקבוצה הוקמה להעלאת המודעות, במטרה שאנשים ייכנסו לאתר, יקבלו מידע על תרומות כליה. כל בן אדם נוסף שנחשף לזה - זאת בעצם המטרה שלנו".
הברפלד גדל ביחד עם ד"ר הרציאנו והשניים למדו יחד בתיכון. "אני עוקב אחרי ליאור לאורך השנים ורואה את כל הטוב שהוא עושה. בכלל, שני הדברים הכי אלטרואיסטים שאפשר לעשות בחיים זה כנראה לתרום כליה ולפתוח את הבית שלך לילדים שלא קיבלו הזדמנות למשפחה. וליאור, ראיתי בהשתאות איך לאורך השנים עשה את זה לא פעם אחת, ואיך הוא פתח את הלב שלו, את הבית שלו והמשפחה".
2 צפייה בגלריה
תרומת כליה ד"ר ליאור הרציאנו
תרומת כליה ד"ר ליאור הרציאנו
מימין, ד"ר ליאור הרציאנו. "במרוץ הזה, לצערו כבר לא יוכל להשתתף"
(צילום: באדיבות המשפחה)

"גם אבא שלנו רוצה להמשיך לרוץ"

"לא ברור כמה זמן נשאר למצוא תורם, אך זה עניין של חודשים ספורים. ברור לי שזו קריאה משמעותית לעזרה, אבל אנחנו מאמינות בטוב לב של אנשים ואין לנו ספק שאי שם נמצא האדם שיציל את חייו אל אבא שלנו. בואו לרוץ איתנו ב-24.2 כי גם אבא שלנו רוצה להמשיך לרוץ", כתבו בנותיו.
ההרשמה נסגרת ב 18.1.2023 ומספר המקומות מוגבל ("אנחנו משלמים על ההרשמה למרוץ לכל משתתף, אז חשוב שכל מי שנרשם שיתחייב להגיע"). פרטים נוספים והרשמה בעמוד הפייסבוק "אור לליאור"