הישראלי שטוען: נדבקתי 4 פעמים בקורונה
(צילום: נויל האריס)
יש אנשים שנדבקו בקורונה פעמיים, והם נחשבים לחריגים. יש גם את ה"טפלונים", שלא נדבקו ולו פעם אחת. דניאל אופיר (24) הוא מקרה מיוחד: הוא נדבק בקורונה לא פחות מארבע פעמים. היום (א') הוא התראיין על כך לאולפן ynet.
קראו עוד:
מתי היה הסיבוב האחרון? "לפני כמה ימים. בדיוק היום יצאתי מהבידוד".
ומתי היה הראשון? "ביולי 2020. השני היה בפברואר 2021, והשלישי לפני כשלושה חודשים, בסילבסטר".
יש הסבר לכך? "שאלה מצוינת. אפילו החברים כבר לא יודעים איך לעכל אותי. אני המדבק של החבורה".
היה קשה? "כן, בעיקר בפעם השנייה. סבלתי אז מאובדן של חוש הטעם והריח, שחזר רק אחרי ארבעה חודשים. היו גם קוצר נשימה, סחרחורות וחום למשך שבוע. בפעמים האחרות היו יום-יומיים קשים, לא מעבר לזה".
1 צפייה בגלריה
דניאל אופיר
דניאל אופיר
דניאל אופיר. "בפעם השנייה עבדתי בחברה פיננסית גדולה, ומאות עובדים שם נדבקו באותה תקופה. בפעם השלישית נדבקתי במסיבת סילבסטר"
לדבריו, בפעם הראשונה הוא נדבק בנגיף הקורונה המקורי, אחר כך נדבק בזן הבריטי, ובפעם השלישית נדבק באומיקרון. "בפעם הרביעית זו בטח הייתה עוד התפתחות של הווריאנטים", הוא אומר. "אני כבר לא מצליח לעקוב אחריהם".
אופיר מדגיש שהוא התחסן וציית לכל ההנחיות, אבל יש לו הסבר לשתיים מתוך ארבע ההידבקויות. "בפעם השנייה עבדתי בחברה פיננסית גדולה, ומאות עובדים שם נדבקו באותה תקופה. בפעם השלישית נדבקתי במסיבת סילבסטר", אמר.
יש השלכות ארוכות טווח? תופעות לוואי? "לא משהו ששמתי לב אליו. אני משתתף במחקר של מכון שריד, שם אני מספר על חיי היום-יום ועל הפעילות הספורטיבית שלי, ואצלי לא התגלו דברים חריגים".
"היה קשה בעיקר בפעם השנייה. סבלתי אז מאובדן של חוש הטעם והריח, שחזר רק אחרי ארבעה חודשים. היו גם קוצר נשימה, סחרחורות וחום למשך שבוע. בפעמים האחרות היו יום-יומיים קשים, לא מעבר לזה"
מרואיין נוסף הבוקר באולפן ynet שהתייחס לקורונה היה פרופ' איתמר גרוטו, לשעבר המשנה למנכ"ל משרד הבריאות. "אנחנו חיים לצד הקורונה", אמר. "הכלים של החיסון נותנים הרבה ביטחון, ועם השילוב הזה אנחנו יותר בטוחים כרגע. מצבנו בהחלט הרבה יותר טוב. יש גם היחלשות מסוימת של הזן".
פרופ' גרוטו נשאל אם משרד הבריאות נערך למגפה נוספת, והשיב: "עברנו שדרוג משמעותי בהתמודדות עם המגפה והשליטה בה. יש לנו יותר כלים. ברור שרמת הדריכות תלך ותרד לאט-לאט, אבל אני מאוד מקווה שיישמרו חלק מהמערכים שהתפתחו, כולל מערך המעבדות והחקירות האפידמיולוגיות. הקורונה לימדה אותנו שמגפות מגיעות, וצריך להתכונן אליהן". צפו בדבריו:
פרופ' איתמר גרוטו בריאיון: אם תהיה עלייה בתחלואה - נצטרך עוד מנת חיסון
(צילום: נויל האריס)