בשיתוף מכון אברהמסון
לא פחות מ-56 אחוזים מהישראלים עלו במשקל מאז פרוץ המלחמה, כך על פי סקר ארצי של מכון רונשק. בצל המצב המדיני המתוח והחשיפה הגוברת לחדשות לא פשוטות, רבים מחפשים את הנחמה בפחמימות ובמאכלים עתירי קלוריות כמו פיצות, פסטות, מאפים ומתוקים.
פגשנו את אהוד אברהמסון, מייסד מכון אברהמסון לגמילה מסוכר ופחמימות, לריאיון ראשון בו יענה על כל השאלות ויספר על שיטת ההרזיה שסחפה אחריה למעלה מ-132,000 ישראלים שבעקבותיה ירדו במשקל בהצלחה.
איך הטיפול עובד ומה גורם ההצלחה? התשובות עשויות להפתיע.
4 צפייה בגלריה
אורן בן עמי - רזה 20 ק"ג בשיטת אברהמסון
אורן בן עמי - רזה 20 ק"ג בשיטת אברהמסון
אורן בן עמי - רזה 20 קילוגרמים בשיטת אברהמסון
(מכון אברהמסון)
לפרטים על מכון אברהמסון לחצו כאן | פנו למכון אברהמסון במספר 9933*
למה הדיאטה לא מחזיקה מעמד?
"למרות שאנשים מאוד רוצים לרדת במשקל, כוח הרצון פחות חזק מהחשק והדחף למתוק, ולכן הם מוצאים את עצמם אומרים את המשפט 'מיום ראשון דיאטה' וחלקם מסיים את הדיאטה כבר באותו שבוע, או במקרה הטוב - אחרי שבועות בודדים.
בינינו, כמה אפשר להתאפק לא לאכול עוגייה באירוע חברתי, לא לסיים את הפיצה של הילד או להתאפק במסעדה? אחרי הטיפול באברהמסון מטופלים רבים מדווחים שלא בא להם יותר על כל המאכלים עתירי סוכר ופחמימות כמו שוקולד, מאפים, פיצות ופסטות. כאילו כיבו את המתג במוח ולכן אין מאבק ותלות בכוח הרצון ובחשקים".
מה לגבי אנשים שיש להם עודף משקל של 10-15 ק"ג אבל לא מגדירים את עצמם כמכורים לשוקולד או לפחמימות?
"הטיפול עוזר גם למי שלא מסיים חפיסת שוקולד או מגש פיצה. לפעמים מספיקה צריכה של שתי עוגיות ביום ומנת פחמימה ממכרת, וזה כבר גורם לגוף לצאת משליטה ולהיות בפינג פונג אינסופי של ירידה ועלייה במשקל"
למה בעצם אנשים "נופלים" לאכילה רגשית?
"צריכת סוכר ופחמימות גורמת לעלייה של ההורמון בגוף שאחראי על תחושות של אושר ושמחה. הגוף מתרגל לכך, ומייצר את ההורמון בכמות מספקת רק כשצורכים את אותם המאכלים עתירי הקלוריות. ברגע שמפסיקים לאכול סוכר ופחמימות, הגוף לומד לייצר לבד את "הורמון האושר" ואנשים מקבלים שוב את אותה התחושה של הנאה - גם בלי אותם המאכלים. כתוצאה מכך הגוף כבר לא תלוי בסוכר, אנשים חוזרים לשליטה על מה שהם אוכלים ויורדים במשקל".
מה אחוזי ההצלחה והאם זה תלוי באמונה של המטופל שהטיפול יצליח?
"מכון אברהמסון זו החברה המובילה בישראל בגמילה מסוכר ופחמימות. בכל הסקרים והבדיקות הבלתי תלויות שנעשו עד היום, אברהמסון הראו את התוצאות הטובות ביותר עם למעלה מ 90% הצלחה.
אין קשר לאמונה בטיפול, רוב המטופלים מגיעים סקפטיים בנוגע לטיפול ובכל זאת נגמלים. ככל שהם יותר סקפטיים, הם יותר מופתעים ומאושרים שאין להם יותר את החשק והדחף הזה למתוק ופחמימות אחרי הטיפול. הטיפולים הם אישיים, אחד על אחד - ולכל מטופל יש מלווה אישית שמלווה אותו כל השנה בכל שאלה, תפריט, מתכונים וטיפים"
4 צפייה בגלריה
ניידת המוצרים של אברהמסון
ניידת המוצרים של אברהמסון
ניידת המוצרים של אברהמסון
(מכון אברהמסון)
בנוסף, אהוד אברהמסון מספר על הליווי גם אחרי הטיפול - והפעילות של המכון בסבסוד מוצרים בריאים יותר: "בשנה האחרונה הקמנו מערך של שירות אספקת כל מוצרי המזון המתאימים לגמילה עד הבית במחירים מסובסדים וזולים יותר מכל רשתות השיווק - זה מסייע לאנשים לשמור על אורח חיים בריא אחרי הטיפול. זה חלק מתפיסת השירות שלנו, שמלווה את המטופל גם אחרי התהליך".
4 צפייה בגלריה
ניידת המוצרים של אברהמסון
ניידת המוצרים של אברהמסון
ניידת המוצרים של אברהמסון
(מכון אברהמסון)
ספר לנו על מטופל עם סיפור הצלחה יוצא דופן.
מטופל אחד? יש מאות שאני לא אשכח.אני יכול לשתף אותך בסיפור שמאוד נגע בי.לפני שנה וחצי הגיעה אלינו מטופלת בשם יונית, בסביבות גיל ה-40, ששקלה בזמנו מעל ל100- ק"ג. יונית הגיעה אלינו אחרי שכבר עשתה 2 ניתוחים של שרוול ומיני מעקף ולא הצליחה לרדת במשקל. היום היא שוקלת 38 ק"ג פחות, מאושרת עד הגג.
4 צפייה בגלריה
יונית מלכה - רזתה בשיטת אברהמסון
יונית מלכה - רזתה בשיטת אברהמסון
יונית מלכה - הורידה ממשקלה 38 ק"ג בשיטת אברהמסון
(מכון אברהמסון)
מה שונה בטיפול שלכם, שבעקבותיו אנשים מצליחים לשמור על המשקל במשך שנים?
"להבדיל מדיאטות שצריך להיאבק בכוח הרצון, עם מלחמות של 'האם כן לאכול או להתאפק', מטופלים בשיטת אברהמסון מעידים שאין להם חשק לפחמימות ולמתוק. הם רואים פיצה או שוקולד ונשארים אדישים.
הטיפול במכון אברהמסון מוריד את הדחף לאכילת סוכר ופחמימות. אנשים יורדים במשקל ושומרים על התוצאות למשך שנים. עד היום עזרנו למעל ל-130 אלף ישראלים, ולעשרות אלפים נוספים ברחבי העולם".
בשיתוף מכון אברהמסון
פורסם לראשונה: 15:54, 08.09.24