שיפור משמעותי בתרכיבי החיסונים לקורונה: חברת פייזר הגישה לאישור של סוכנות התרופות האירופית את בקבוקוני החיסון החדשים שלה, שאמורים להיכנס לשימוש בתחילת 2022. החיסונים החדשים יהיו עמידים לטווח ארוך יותר וקלים להזרקה, ללא צורך בהכנות ממושכות.
קראו עוד:
התכשיר החדש יהיה זמין באריזה של עשרה בקבוקונים, וכל בקבוקון יכלול שש מנות של חיסון. בניגוד לתרכיבי החיסון הנוכחיים, הדורשים הכנה ממושכת - כולל דילול של החיסון במים סטריליים (סליין), ערבוב ושאיבת החיסון - הבקבוקונים החדשים יהיו מוכנים להזרקה ולא ידרשו דילול של התרכיב. הם יגיעו כשהם מאוחסנים בהקפאה, אבל ניתן יהיה לאחסן אותם במשך עשרה שבועות גם בטמפרטורות של מקרר רגיל, בטווח של שתיים עד שמונה מעלות צלזיוס, בניגוד לתכשירים הנוכחיים, שאותם ניתן לאחסן בטמפרטורות מקרר למשך 31 ימים בלבד.
התכשיר הקודם של פייזר נותר יציב למשך שעתיים בלבד לאחר השימוש הראשון בבקבוקון - כלומר, לאחר שמחט המזרק שאבה מנה אחת או יותר - ואילו התרכיבים החדשים יהיו יציבים למשך שש שעות לאחר השימוש הראשון.
1 צפייה בגלריה
חיסון חיסונים קורונה פייזר
חיסון חיסונים קורונה פייזר
החיסון של פייזר. החברה תבקש בקרוב גם את אישור ה-FDA לפיתוח החדש
(צילום: shutterstock)
לפיתוח החדש משמעויות רבות, כלכליות ובריאותיות: התרכיבים החדשים יאפשרו לחסן יותר אנשים בזמן קצר יותר. הם גם יצריכו פחות אנשי צוות רפואי וימנעו השמדת תרכיבים פגי תוקף, מאחר שהם יהיו יציבים יותר לטווח ארוך יותר.
חברת פייזר הגישה לסוכנות התרופות האירופית את כלל המסמכים על הרכב החיסונים החדש, עמידותם והממצאים מהניסויים הקליניים שנעשו עליהם. סוכנות התרופות כבר פרסמה השבוע חוות דעת חיובית לגביהם. בקרוב תבקש פייזר גם את אישור ה-FDA ורשויות בריאות נוספות ברחבי העולם.