סוף טוב להיריון נדיר: תאומים בריאים נולדו לאישה עם רחם כפול, לאחר היריון שבמהלכו התפתחו שני עוברים - כל אחד בחלק אחר של הרחם המחולק.
אל לדוביץ׳, בת ה-31 מהוד השרון, נולדה עם רחם מסוג דידלפי. מדובר במצב בו לאשה יש שני רחמים כאשר לכל רחם קיים חלל נפרד וצוואר משלו. באופן נדיר, לדוביץ׳ הרתה בהריון תאומים כאשר כל תאום גדל בנפרד ברחם אחר. כלומר, בשונה משאר היריונות התאומים, אשר בדרך-כלל חולקים את חלל הרחם וגדלים זה לצד זה.
1 צפייה בגלריה
הריון תאומים
הריון תאומים
מימין: בני הזוג לדוביץ׳ עם התאומים ופרופ' לירן הירש
(צילום: דוברות איכילוב)
מדובר בסיטואציה רפואית נדירה ביותר ששכיחותה בספרות הרפואית מתרחשת אחת למיליון היריונות, כאשר פחות מ-15 מקרים דומים מכל העולם תוארו עד כה בספרות הרפואית. המצב של רחם כפול (דידלפי) לצד העובדה שמדובר בתאומים הפו את ההיריון לכזה הנמצא בסיכון גבוה ביותר בעיקר ללידה מוקדמות.
לדוביץ׳ ביצעה מעקב היריון בבית החולים ליס במרפאת התאומים, בניהולו של פרופ' לירן הירש, המשמש גם כמנהל המחלקה להיריון בסיכון גבוה. לאור מורכבות המקרה היה צורך במעקב אינטנסיבי ביותר. לבסוף, בשבוע 35 היא עברה ניתוח קיסרי.
״בגיל 20, הרבה לפני ההיריונות, התבשרתי שיש לי רחם מפוצל וכל השנים פחדתי שהתינוק יהיה במחיצה הימנית שהיא קטנה יותר. בבדיקה הראשונה של ההיריון הרופא כמעט התעלף ולקח לו עשר דקות לבשר לי שיש לי עובר בכל רחם ומשם התחיל היריון מלא בחששות. מרגע שהגעתי לפרופ׳ הירש המשכתי את ההיריון תחת מעקב עד ללידה. התאומים, בן ובת, מתוקים ומהממים ואני בטוחה שהם יהיו האחים והחברים הכי טובים״, מספרת לדוביץ׳.