בשיתוף קבוצת אסתי לאודר
מדי שנה באוקטובר, חודש המודעות לסרטן השד, עורכת קבוצת החברות אסתי לאודר מיזם חברתי המעודד מודעות לבדיקה מוקדמת ומצילת חיים לסרטן השד. השנה הושק המיזם הקולינרי "הספר הוורוד" (על שם הסרט הוורוד המסמל את המודעות לסרטן השד) בשיתוף עם משפיעני אוכל וקולינריה בולטים בישראל ובהשראת סיפורה המרגש של מירי מורד ז"ל.
יוזם הספר הוורוד, אורן רווח, יו״ר הקבוצה, התוודע לסיפורה של מירי מורד (בליש) ז"ל, דמות ידועה ומוכרת בטבריה, שנפטרה לפני שנתיים לאחר מאבק ממושך בסרטן השד בגיל 41. מירי לא הפסיקה לייצר ולפתח מתכונים שאת חלקם למדה במטבחה של אמה, ועם לכתה השאירה מאות מתכונים אותם אספרה חברתה רחלי הראל. לצד המורשת הקולינרית שלה, היא גם העלתה את המודעות לסרטן השד – בעקבות מחלתה, גל של נשים באזור טבריה הגיעו להיבדק.

הסופרת ומגישת הטלוויזיה, גליה תורן חן, ערכה את המתכונים של מירי וקיבצה נבחרת של 12 משפיעני אוכל, שהנציחו את דמותה על ידי פרשנות אישית משלהם למתכונים אותם השאירה. לצד היצירות הטעימות שפיתחו השפים, הבלוגרים ואנשי הקולינריה בהשראת המתכונים של מירי, כל אחד מהם מספר על החיבור שלו למטבח הביתי ולאוכל.
הספר הוורוד כולל מתכונים למנות ראשונות, מנות עיקריות וקינוחים, כולם גרסאות למתכונים שפיתחה מירי מורד. בין היתר אפשר למצוא בספר מנות חגיגיות כמו סיר הדגים, השום והזיתים של שגב משה וסנדרה רינגלר, כתף טלה ברוטב צ'ימיצ'ורי של ראובן מייסלוס, ומתכון העוף של מירי בגרסה מלכותית של מלכת המטבח יונית צוקרמן. מתכונים למנות ביתיות כמו החמין של הבלוגרית דניאל עמית, בולונז עם טוויסט של רחלי קרוט ועלי מנגולד ממולאים של ללי הס.
בין מתכוני הקינוחים והמאפים, גם הם פרשנות אישית למתכונים של מירי, אפשר למצוא עוגת שמרים של תמרה אהרוני, טורט פירות עשיר של תומר אומנסקי, קדאיף שוקולד לבן של שרית נובק "מיס פטל", מתכון נוסטלגי לעוגת ביסקוויטים של עדיקוש (עדי קלינגהופר) ועוגת מייפל ביתית של ליאור (ליאורוש) משיח.

טעימה מהספר הוורוד: סיר הדגים של שגב משה וסנדרה רינגלר

מצרכים:
3 יחידות פילה דגים טריים (כל פילה כ-200 גרם)
צרור גדול של תערובת צמחי תבלין: כוסברה, שמיר, פטרוזיליה
2 חופנים מלאים בעלה תרד טריים
30 עגבניות שרי חצויות
7-5 שיני שום טריות וחצויות
1 חופן זיתים ירוקים ללא גרעינים
1/2 כוס שמן תירס/ קנולה (אפשר גם פחות)
1 כוס מים חמים
1 כפית גדושה פפריקה מתוקה
1 כפית גדושה אריסה
1/2 כפית מלח
3 פרוסות פלפל ירוק חריף

אופן ההכנה:
מחממים סיר נמוך ורחב.
מכניסים את השמן עם הזיתים, עגבניות השרי והשום ומבשלים כמה דקות.
מוסיפים את המים החמים עם הפפריקה והאריסה ומרתיחים שוב.
מוסיפים את הדגים ומכסים את הסיר.
קוצצים את כל העלים הירוקים ומכניסים פנימה.
מכסים שוב ומבשלים 15-10 דקות עד שסיר הדגים מהביל ומוכן.

"הספר הוורוד" זמין למכירה בגרסה דיגיטלית בחנות הספרים המקוונת "עברית" במהלך כל חודש אוקטובר בעלות של 9.90 ₪ בלבד. כל ההכנסות מרכישת הספר הדיגיטלי ייתרמו לאגודה למלחמה בסרטן לטובת מחקר והעלאת המודעות לבדיקה המוקדמת המצילה חיים.

בשיתוף קבוצת אסתי לאודר