ד"ר אנדריי איסייב הוא רופא, וחשוב לו להעניק טיפול טוב לפציינטים ולהביא להחלמתם, אבל לא פחות חשוב לו להתייחס אליהם כאל בני אדם - וזה לא מובן מאליו מבחינתו. "רופא צריך לראות את החולה כאדם, לא כמי שבא להתייעץ איתו ואחר כך לשכב במסדרון", הוא אומר. "באוניברסיטה ברוסיה שבה למדתי, לא מלמדים איך לקיים אינטראקציה עם החולים, לא רואים אותם כאנשים. סבתי, למשל, אובחנה כחולת סרטן בשלב קריטי של המחלה, והיחס שהיא קיבלה בבית החולים היה מזעזע. משהו כמו: 'אם את רוצה, נטפטף לך פה כמה טיפות, אבל אחר כך נשלח אותך הביתה, כי את בת 74 ותופסת מקום'. היא עצמה הייתה רופאה, אבל זה לא שיפר את היחס אליה".
קראו עוד:
בישראל, הוא משוכנע, המצב טוב יותר. "מדינת ישראל דואגת לאזרחים ולבריאות שלהם הרבה יותר טוב מאשר במקום שממנו אני מגיע", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
ד"ר אנדרי איסייב
ד"ר אנדרי איסייב
ד"ר אנדריי איסייב. "רוצה ללמוד עברית ולחיות במדינה חופשית ויפה"
ד"ר איסייב (27) הוא אחד מ-95 רופאים ממזרח אירופה, רובם מרוסיה ואוקראינה, שהחליטו לעלות לישראל בשנה האחרונה וסיימו כאן את "מסע רופאים" - תוכנית הכשרה שמסייעת לרופאים עולים לעבור את מבחני הרישוי הישראליים, שאחריהם מתאפשרת השתלבותם בבתי חולים בארץ. את התוכנית מפעילה "החוויה הישראלית", חברה בת לחינוך של הסוכנות היהודית, בשיתוף מכללת רמב"ם ידע ובית החולים רמב"ם בחיפה. היא קיימת 15 שנה, ועד כה הכשירה כ-700 רופאים עולים. השנה, בשל הצורך הדחוף ברופאים, בעיקר בפריפריה, הוגדלה התמיכה התקציבית, ומשתתפי התוכנית קיבלו סיוע נוסף במגורים ובהתמחויות.
הרקע הרפואי של ד"ר איסייב כולל לימודי רפואה באוניברסיטה של סנט פטרסבורג והתמחות באונקולוגיה, אבל המקצוע ממש זורם לו בדם: בני משפחתו עוסקים ברפואה זה שבעה דורות. בילדותו ניסו הוריו לשכנע אותו שלא ימשיך במסורת, כי "רופא לומד ולומד, ומה שיוצא לו בסוף זה רק תלונות וצעקות של מטופלים" - אבל הוא לא השתכנע והלך ללמוד רפואה.
לפני מספר שנים יזם הקמה של אתר מיוחד, מעין "ויקיפדיה של סרטן", ובו מידע על המחלה בשפה שכל אדם יכול להבין, עבור חולים ובני משפחותיהם. בישראל הקים אתר נוסף, לרופאים אונקולוגים צעירים, ובו מאמרים עדכניים על חידושים בתחום.
הוא רצה לעלות לארץ כבר בילדותו, אבל ביצע את המהלך רק בשנה שעברה, בעיצומה של המלחמה באוקראינה. "עכשיו אני מקווה להפוך לאונקולוג טוב, לעזור לחולי סרטן וגם להיות אזרח טוב, ללמוד עברית ולחיות במדינה חופשית ויפה", הוא אומר.
2 צפייה בגלריה
אנדריי בטקס הסיום
אנדריי בטקס הסיום
בטקס הסיום. משמאל- אנדריי, מימין- עמוס חרמון, המנכל היוצא של החוויה הישראלית
(צילום: מולי גרינברג)
חנה פרי-זן, יו"ר "החוויה הישראלית", אמרה בטקס הסיום של התוכנית: "'מסע רופאים' היא תוכנית הדגל שלנו והתגלמות חזון הציונות. הרופאים משתלבים במערכת הבריאות הישראלית שסובלת ממחסור קשה של כוח אדם. בוגרי התוכנית נקלטו בבתי החולים בכל הארץ, רבים מהם בפריפריה".
זיווה בסר, מנכ"לית מכללת ידע רמב"ם, הוסיפה: "זהו מפעל ייחודי, שבו מושקעת מעטפת ערכית, לימודית ורפואית ברופאי העתיד העולים לישראל ובוחרים בה לביתם. הרופאים העולים נחשפים לניסיון הקליני העשיר, לחדשנות, למיטב החידושים הטכנולוגיים ולאנושיות, המהווים יחד את ליבת העיסוק ברפואה".