רס"ן י', בן 38 מהיישוב נופים, נשוי ואב לחמישה, משרת באמ"ן כראש מדור קשרי חוץ במערך ביטחון מידע. לאחרונה הוא החליט לתרום כליה באופן אלטרואיסטי דרך עמותת "מתנת חיים".
קראו עוד:
"התבשלתי ברעיון משהו כמו שנתיים", הוא משתף. "זה אולי אקט שנשמע קיצוני, אבל האפקט של האפשרות לשפר לאדם את איכות החיים ואפילו להציל אותם, הוא עצום, במיוחד כשאתה הורה לילדים. אתה תמיד רוצה ללמד אותם על נתינה וחסד, וזאת דוגמה ראויה עבורם".
1 צפייה בגלריה
רס"ן י' רונית נגר ד"ר אביתר נשר
רס"ן י' רונית נגר ד"ר אביתר נשר
רונית נגר (מימין), ד"ר אביתר נשר ורס"ן י'. "יש אנשים טובים במדינה"
(צילום: שאול גולן)
את התהליך עצמו הוא הקדיש לגיסתו שחלתה בסרטן. "הקדשתי והתכווננתי כל כולי לרפואתה. ביום שקיבלתי את ההודעה שאני כשיר לתרומה, סיפרתי לה, ועל אף שהייתה חלשה, היא מאוד שמחה. שעות אחדות לאחר מכן היא נפטרה, לצערי, ועכשיו אני מקדיש את ההליך לעילוי נשמתה".
י', שהתכוון לתרום לאדם זר, ראה מודעה בלוח המודעות ביישוב מגוריו שאחת מתושבות המקום, רונית נגר בת ה־52, זקוקה להשתלת כליה. "ביקשתי לתרום לה", הוא מספר. "אמרו לי שזה לא פשוט ושכבר היו ניסיונות להתאמה איתה שלא צלחו. לשמחתי, נמצאתי מתאים".
נגר ורס"ן י' נפגשו שלשום בבית החולים בילינסון בפתח תקווה לניתוח המיוחל. "אני חולה במחלת כליות 14 שנים", סיפרה נגר, אם לשלושה בנים. "אבא שלי נפטר מהמחלה הזאת. בארבע השנים האחרונות המצב שלי החמיר. לפני שנה פירסמנו פוסט בפייסבוק שאני מחפשת תרומה, ונרשמו 60 אנשים שאף אחד מהם לא התאים. חיכינו וחיכינו עד שהגיע המלאך שלי. אני מכירה את אשתו מצוין, אישה שעוזרת ונרתמת לכל דבר. כנראה שזה משהו משפחתי. זה מדהים".
רונית נגר: "לפני שנה פירסמנו פוסט בפייסבוק שאני מחפשת תרומה, ונרשמו 60 אנשים שאף אחד מהם לא התאים. חיכינו וחיכינו עד שהגיע המלאך שלי. אני מכירה את אשתו מצוין, אישה שעוזרת ונרתמת לכל דבר. כנראה שזה משהו משפחתי. זה מדהים"
על התרומה של י' היא אומרת: "זה לתת לי חיים. ישראל עומדת במקום ראשון בתרומות כליה, וזה מראה שיש לנו אנשים טובים במדינה. זה מחמם לב ומרגש, ואני מודה בכל רגע על המתנה הזאת שי' נתן לי".
ד״ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, הוסיף: "תרומת כליה היא מעשה חשוב ואמיץ שמציל חיים של אנשים. זו הפעם הראשונה שאני מלווה תורם שהמושתלת היא שכנה שלו. בזכות מעשים כאלה חיים רבים ניצלים".