כהזדהות עם בית החולים בילינסון, שעמד אתמול במרכזה של סערה לאחר שעל המצבה של מנוחה שנפטרה בבית החולים נכתב כי "נרצחה" על ידי בית החולים, שורת בתי חולים העלו הבוקר (ב') פוסטים בפייסבוק שתומכים בבית החולים. בפוסט צוין התיוג #כולנו_בילינסון. בין בתי החולים ששיתפו פעולה עם היוזמה: שיבא, איכילוב, אסותא באשדוד ורמב"ם.


"הרגשתי שחייבים להגיב על הדבר הזה למרות שזה הופנה לבילינסון", אומרת פרופ' גילי רגב, מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים במרכז הרפואי שיבא תל השומר הבוקר (ב') באולפן ynet. "הרגשתי פגיעה אישית, ואנחנו כבר שנתיים עסוקים מבוקר ועד לילה בהצלת חיים. עם כל הקושי שבהתמודדות עם מתנגדי החיסונים שמזיקים לא רק לעצמם אלא גם לסביבתם ואנחנו מטפלים במלוא המקצועיות שיש בנו ולא מפלים אף אחד, וכמישהו נפגע הוא מפנה את זה בחזרה למוסדות הרפואיים.
צפו בדבריה הבוקר באולפן ynet:
פרופ' גליה רהב: אי אפשר להגיע לחסינות עדר בלי חיסון ילדים
(צילום: משי בן עמי)
"ראיתי את זה כבר אתמול", אמרה, "ועדיין, כולי צמרמורת. זה פשוט נורא. זו כפיות טובה לעולם הרפואה. אנחנו, אנשי הצוות הרפואי, כולנו מסכנים את החיים שלנו. אנחנו מטפלים בכולם, גם באנשים שלא התחסנו, למרות החשש להידבק, אז זה מה שכותבים? זה פשוט פשע. אני גם יודעת שהחולה הזאת קיבלה טיפול יוצא מן הכלל.
"הרגשתי פגיעה אישית כרופאה, מבלי שהכרתי את הפרטים. רק אתמול העברתי מייל שקיבלתי ואנשים בלי בושה מזדהים בשמם ומאשימים. זה מאוד קשה וזה בא בפירוש מסרבני החיסונים ולא ממקום אחר. אני מבינה אנשים שיש להם חרדות ופחדים אבל יש פה משהו שהוא מעבר ואני לא מצליחה להבין את התופעה עד הסוף".
אוהד יחזקאלי, דובר ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד: "בשנתיים האחרונות התמודדו בתי החולים כולם עם אחת התקופות המורכבות שידעו. ממציאות של מחיאות כפיים לצוותים הרפואים עוברים חלקנו ביקורת שהיא לעיתים, לכל הפחות לא לגיטימית. המעשה שנעשה כנגד בילינסון הוא חציית קו אדם ומטרת ההתארגנות המשותפת של בתי החולים, היא לחזק את בית החולים בילינסון ולהעביר את המסר שבעת הזו- כולנו כמקשה אחת מאוחדים".