חיי אדם מעל הכל: אמיר יחיא מבחוח, בן חמש מג'באליה שברצועת עזה, עבר אתמול (א') ניתוח מציל חיים. אמיר חלה בשפעת בגיל חודשיים, ואמו מהא לקחה אותו לרופא המשפחה ד"ר יוסף אלעף. הרופא בדק אותו ואבחן שהוא סובל ממום לבבי עקב חסימה באחד מעורקי הלב. "כבר בגיל חודשיים הבנו שאמיר יצטרך לניתוח כדי לתקן את המום בלב", אומרת האם. המום גרם לילד קשיים רבים, כמו חוסר יכולת לבצע פעולות פשוטות וצורך להיזהר מאוד בזמן מאמץ ולהימנע מלרוץ. כל הליכה גרמה למאמץ רב של הלב וסיכנה את חייו של הילד.
3 צפייה בגלריה
אמיר יחיא מבחוח
אמיר יחיא מבחוח
אמיר יחיא מבחוח. הצלת חיים ללא גבולות
(צילום: תומר נויברג)
קראו עוד:
באחד הביקורים סיפר רופא המשפחה להוריו של אמיר על העמותה הישראלית "הצל ליבו של ילד", שמכניסה לישראל ילדים מהרצועה ומהגדה כדי שיעברו ניתוחי לב מצילי חיים. "שמחנו מאוד כשהרופא סיפר לנו על האפשרות שרופאים ישראלים יבצעו את הניתוח של אמיר", אומרים ההורים. "בעזה תמיד אומרים שהרופאים הישראלים הם הכי מקצועיים בעולם, ושאפשר לסמוך עליהם בעיניים עצומות. הרופא חיבר אותנו לעמותה, והתחלנו תהליך".
התהליך הסתיים אתמול, דווקא ביום שבו מציינים ברחבי העולם את יום הילד הבינלאומי, כשאמיר עבר ניתוח לב פתוח בבית החולים וולפסון אחרי שבשבוע שעבר נכנס לישראל מעזה בליווי סבתו. זה לא היה הביקור הראשון שלו בארץ. "בפעם הקודמת הוא הגיע לאבחון ראשון בבית החולים", מספרת אמו. "הוא התלהב מהמשחקים בבית החולים ואמר לי שהוא רוצה להישאר בישראל, לא רוצה לחזור לעזה".
3 צפייה בגלריה
אמיר יחיא מבחוח
אמיר יחיא מבחוח
אמיר עם סבתו ואביו. "הגבולות לא חשובים, הפוליטיקה לא מעניינת"
(צילום: תומר נויברג)
אמיר הוא הילד ה-3,000 שמגיע מעזה ומהגדה לניתוח מציל חיים בישראל במסגרת הפעילות של "הצל ליבו של ילד". מאז הקמתה, ב-1995, הביאה העמותה לניתוחים בארץ יותר מ-6,000 ילדים מ-65 מדינות, בהן מדינות עולם שלישי וכאלה שאין להן יחסים דיפלומטיים עם ישראל.
סבתו של הילד: "הגבולות לא חשובים, הפוליטיקה לא מעניינת. הבריאות והחיים החדשים שהוא מקבל הם מעל הכול"
ד"ר חגי דקל, מנהל מחלקת ניתוחי לב בוולפסון , אמר: "הניתוח נועד להסרת חסימה מהמוצא של החדר השמאלי. אם היא לא מטופלת, ביכולתה לגרום למצב מסכן חיים, לפגיעה במסתם של הלב ולמוות פתאומי. במהלך ניתוח הלב הפתוח, לאחר חיבור למכונת לב-ריאה ושיתוק הלב, פתחנו את אבי העורקים, ודרך המסתם פרצנו את החסימה, כרתנו רקמה עבה שגרמה לחסימה רצינית ופרצנו אותה עד שהגענו למפתח טוב. הניתוח ארך שלוש שעות. כרגע הילד נמצא בהתאוששות במחלקת טיפול נמרץ ילדים".
3 צפייה בגלריה
אמיר יחיא מבחוח
אמיר יחיא מבחוח
אמיר יחיא מבחוח על שולחן הניתוחים. "הכול מתגמד לעומת חיים של ילד"
(צילום: תומר נויברג)
סבתו של אמיר אמרה: "הנכד שלי זוכה ללב חדש בזכות אנשים שלא דמיינתי שהם אלו שיצילו אותו, ובמקום האחרון שחשבתי שזה יקרה בו. הכול מתגמד לעומת חיים של ילד. הגבולות לא חשובים, הפוליטיקה לא מעניינת. הבריאות והחיים החדשים שהוא מקבל הם מעל הכול".