המלחמה של לוחם האש על חייו: ביום שלישי האחרון ניצלו חייו של לוחם אש ותיק מירושלים, שהובהל לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מאירוע לבבי קשה. במהלך צנתור דחוף הופיעו הפרעות קצב מסכנות חיים, והצוות הרפואי החל בביצוע החייאה ממושכת שכללה לא פחות מ-12 שוקים חשמליים - שהצילה את חייו. "רוב החולים במצב של דוד לא מספיקים להגיע לקבל טיפול מציל חיים ובדרך כלל נפטרים מחוץ לבית החולים", אמרו בבית החולים.
קראו עוד:
דוד (שם בדוי) בן ה-58 הוא לוחם אש מירושלים שלקח חלק בפעולות ההצלה המורכבות ביותר - החל מחילוץ עשרות פצועים מ"אסון ורסאי" ועד השריפות בהרי ירושלים. הוא אדם בריא בדרך-כלל, אלא שבשבועות האחרונים נתקף בתחושת צריבה בחזה. הצריבה יוחסה לצרבת ועל אף ניסיונו הרב בפעולות חילוץ והצלה, דוד לא שיער שאת המשמרת האחרונה שלו לשבוע זה יסיים ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז הרפואי שערי צדק.
1 צפייה בגלריה
לוחם אש, אוטם שריר הלב. שערי צדק
לוחם אש, אוטם שריר הלב. שערי צדק
"למזלו של דוד ולשמחתנו, הוא שרד את אחד האירועים הלבביים הקשים". לוחם האש (בגבו למצלמה) עם הצוות הרפואי שהציל את חייו
(צילום: שערי צדק)
זה קרה ביום שלישי האחרון. דוד מספר כי לאורך כל אותו היום הוא סבל מכאבים בחזה ובידו הימנית, אך מכיוון שלא הספיק לאכול באותו היום - ייחס זאת לצרבת ולתחושת הרעב. עם סיום משמרת בתחנת הבירה שבה הוא עובד ב-30 השנה האחרונות, דוד יצא לפגוש את בנו. בדרך, תחושת הצריבה רק הלכה וגברה ולוותה גם בזיעה קרה. עם הגיעו לנקודת המפגש, התופעות הלכו והחריפו ודוד ביקש מבנו להסיע אותו למיון.
הסימנים המקדימים לאוטם שריר הלב אינם תמיד ברורים, ומלבד לחץ בחזה והקרנה ליד שמאל או ימין, לעיתים מופיעה רק תחושת צרבת או קוצר נשימה כסימפטומים יחידים המקדימים אוטם בשריר הלב
במחלקה לרפואה דחופה במרכז הרפואי שערי צדק התברר בבדיקות שלוחם האש בעיצומו של אירוע לבבי אקוטי ומסכן חיים. הוא הובהל בדחיפות לחדר הצנתורים במצב של שוק לבבי, ועבר צנתור דחוף על ידי מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, ד"ר אלעד אשר, המתמחה ד"ר תומר מלר והאח מוחמד חמידאן.
תוך כדי צנתור החלו הפרעות קצב מסכנות חיים והצוות החל בביצוע החייאה ממושכת ומתן לא פחות מ-12 שוקים חשמליים. "לדאבוננו, רוב החולים במצב של דוד לא מספיקים להגיע לקבל טיפול מציל חיים ובדרך כלל נפטרים מחוץ לבית החולים", סיפר ד"ר אשר. "למזלו של דוד ולשמחתנו, הוא שרד את אחד האירועים הלבביים הקשים". לאחר הצנתור אושפז דוד ביחידה לטיפול נמרץ לב, כאשר הוא בהכרה מלאה ומתאושש. "הוא יזדקק לשיקום קל, אבל בסך הכול, לאור כל מה שעבר, הוא במצב מצוין" הוסיף ד"ר אשר.
הסימנים המקדימים לאוטם שריר הלב אינם תמיד ברורים, ומלבד לחץ בחזה והקרנה ליד שמאל או ימין, לעיתים מופיעה רק תחושת צרבת או קוצר נשימה כסימפטומים יחידים המקדימים אוטם בשריר הלב. לפיכך, אם יש ספק - כדאי מאד להיוועץ ברופא ולערוך בדיקות הדמיה או מאמץ על מנת לשלול בעיה בזרימת הדם ללב, מסביר ד"ר אשר.
פרופ׳ מיכאל גליקסון, מנהל מערך הלב המשולב, מוסיף כי דוד מודה לצוות המסור בשערי צדק שהציל את חייו ומבקש להודות על הנס שנעשה לו, ועל כך שיוכל לשוב לשגרה ולהמשיך בשליחות בעבודתו בתחנת הכיבוי.