"תעזרו לי להציל את חיי": במילים המצמררות האלה פנה ג', עובד בשירות הביטחון הכללי יותר מ־20 שנה, לכל עובדי השב"כ ברשת החברתית הפנימית של השירות.
קראו עוד:
לפני שנה גילה ג' שהוא סובל מאי־ספיקת כליות סופנית ונדרש להשתלת כליה. אחרי הרבה התלבטויות בתהליך מציאת התורם הוא החליט לצאת בפנייה מרגשת לעובדי השירות, שבה כתב מדם ליבו: "אני כותב לכם אחרי דילמות רבות. אינני רגיל לחשיפה מסוג זה ובטח שלא בתוך הארגון, אבל הגעתי לשלב שבו אני נלחם על חיי. נלחם על הזכות להמשיך ולגדל את ילדיי, ובשביל זה אני מוכן לעשות הכול".
רבים בארגון הביטחוני נרתמו לעזור. יותר מ־20 מעובדות ומעובדי הארגון התחילו בהליך בדיקת התאמה לתרומת כליה בתקווה להציל את חייו של ג'. עובד נוסף, שבעבר תרם כליה, ניהל את מבצע ההצלה.
כעבור זמן נקרא ג' לבית החולים לאחר שנמצא לו תורם. התורם המתאים ביותר לא היה מרשימת העובדים שנרשמו לבדיקת ההתאמה, אלא איש שב"כ לשעבר שעבד עד לא מזמן בשירות. הניתוח עבר בהצלחה, ולאחריו הגיע התורם ש' למפגש מרגש בחדרו של ג' בבית החולים.
1 צפייה בגלריה
שב"כ ש' ג' תרומת כליה
שב"כ ש' ג' תרומת כליה
ש' (בחולצה חומה) וג' בבית החולים, אחרי ההשתלה. "שרשרת של מעשים טובים"
בשב"כ סיכמו: "סיפורו של ג' גרם לעשרות מעובדי ועובדות הארגון לגשת לבדיקות התאמה לתרומת כליה, ויצר שרשרת של מעשים טובים שהובילה להצלת חיי נוספים. אנו גאים בעובדים שלנו. בעבודה וגם בחייהם הפרטיים הם מצילים חיי אדם והציתו תקווה בלבבות של רבים".
ג' עצמו, לאחר שהתאושש, הכין סרטון מיוחד שבו הודה לעובדים על מימוש הערך שתלוי על כל קיר במשרדי השירות - ערך הרעות והצלת חיים.