בשיתוף אמורפיקיור
אוסטאופורוזיס (דלדול עצם), היא מחלה הקיימת אצל 20% בקרב בני 50 ומעלה – גברים, אך בעיקר נשים. אושרי המאירי, בת 63 מחולון, אורלי צרפתי, בת 60 מראש העין, ומירי ר. בת ה-65 משתפות בכאבים, בחששות ובמה שהדהים אפילו אותן.
בריחת סידן - תופעה נפוצה שמובילה לכאבים עזים ולסיכון מוגבר לשברים
העצם היא רקמה חיה, ובמשך כל החיים שלנו יש בה תהליכים של בנייה ופירוק. עד לגילאים 20-30, כמות העצם מגיעה לכמות המרבית שלה. לאחר מכן, ישנם כשני עשורים בהם קצב הפירוק שווה לקצב הבנייה של העצם, כך שכמות העצם לא משתנה משמעותית. בגילאי 50 ואילך, למרבה הצער, קצב הפירוק מתחיל לגבור על קצב הבנייה, מה שמוביל לירידה הדרגתית ומתמשכת של כמות העצם והצפיפות שלה.
מחסור בסידן עלול להוביל לתופעות כגון התכווצויות, כאבי פרקים, רמות כולסטרול גבוהות ונדודי שינה. כאשר אובדן מסת העצם הוא חמור, המצב מכונה אוסטאופורוזיס. הסיבוך המסוכן ביותר של אוסטאופורוזיס הוא הופעה של שברים, אשר עלולים להיגרם ממכה קלה בלבד, עד למקרים בהם השברים מאובחנים רק לאחר הופעת הכאבים. שברים במיקומים כמו צוואר הירך דורשים ניתוח ושיקום ממושך וקשה.

2 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

ניתן להפחית את מידת ההתדרדרות על ידי הקפדה על אורח חיים בריא הכולל תזונה עשירה בסידן, ביצוע פעילות גופנית וכדומה, אך עבור רוב האנשים בגיל השלישי, מדובר במצב נתון שקשה למנוע אותו - נדיר מאוד לראות שיפור בבדיקת צפיפות עצם. המצב האופטימלי, מצד הרופאים, הוא שמירה על מצב סטטי של מסת העצם. לכן, כאשר רואים שיפור בבדיקה, מדובר על סיטואציה יוצאת דופן.
"השינוי היה מדהים. הטכנאית והרופאה היו בהלם"
אורלי צרפתי, בת 60 מראש עין, מספרת כי "לבדיקת צפיפות הגעתי לגמרי במקרה. ליוויתי את אמא שלי לבדיקה, הטכנאית הציעה לי להיבדק והסכמתי. באותה בדיקה אובחנתי עם אוסטאופורוזיס". צרפתי החלה לנטול קפליות דנסיטי במינון של ארבע קפליות ביום. "חזרתי אחרי שנה וחצי והתוצאות היו חד משמעתיות. הטכנאית היתה המומה.
"אם בבדיקה הקודמת שלי התוצאה עמדה על מינוס 2, הבדיקה הזו הראתה מינוס 1.7. הטכנאית והרופאה אמרו שבדרך כלל רואים התדרדרות בגיל השלישי, לא שיפור. במקרה שלי השינוי היה מדהים".
צרפתי מספרת כי היא משתפת את הסיפור שלה בכל הזדמנות. "אפילו בבית מרקחת עצרתי שתי נשים ושכנעתי אותן לקחת את הסידן האמורפי". אושר המאירי, בת 63 מחולון, מספרת כי "לפני חמש שנים אובחנתי עם בריחת סידן. התחלתי לקחת קפליות דנסיטי באופן קבוע, עד לבדיקה החוזרת. לשמחתי הרבה, הבדיקה הבאה הראתה תוצאות טובות והרופאים היו מאוד מרוצים".
הסרטנים הכחולים היוו השראה
חברת אמורפיקל עוסקת כבר שני עשורים בתחום צפיפות העצם. לחברה מותג תוספי תזונה, אמורפיוקיור, שמוצר הדגל שלו הוא קפליות 'דניסטי' לצמצום אובדן עצם. קפליות דנסיטי, יוצרו בהשראת הסרטנים הכחולים, המשילים את השריון ובונים אותו בשלושה ימים, לעומת סרטן רגיל, שלוקח לו חודש לייצר שריון חדש.
החברה הצליחה לחקות את המנגנון ולייצר סידן קרבונט בטכנולוגיה ננו-אמורפית חדשנית המביאה לגוף זמינות גבוהה של מינרלים וזמינות של קרבונט המסייע באיזון חומציות בגוף. פעילות זו מסייעת להפחתת כאב דלקות. חשוב לציין שהמוצר אינו מכיל בשום צורה רכיבים מן החי.
2 צפייה בגלריה
אוסטאופורוזיס
אוסטאופורוזיס
אוסטאופורוזיס
(CANVA)

העובדה כי המינרלים בדנסיטי הם ננו-אמורפיים (קטנים במיוחד וחסרי צורה), משפרת את ספיגת הסידן בגוף. סידן קרבונט אמורפי (ACC) מסייע בצמצום אובדן עצם ומפחית את הכאבים, הודות למאפיינים האנטי-דלקתיים שלו. גם מירי ר., בת 65, חולקת סיפור דומה. "אובחנתי עם אוסטאופורוזיס וסבלתי מכאבי ברכיים וירכיים. התחלתי לקחת קפליות דנסיטי פעמיים ביום". אחרי שנה החליטה מירי לעשות בדיקה חוזרת.
"בדרך כלל עושים אחרי שנתיים אבל הרגשתי טוב מאוד ורציתי לדעת האם התוצאות יאשרו את התחושה. הכאבים שהיו לי אחרי פעילות נעלמו, ישנתי בשקט בלילה בלי שום צורך להסתובב". התוצאות של הבדיקה הפתיעו אפילו אותה. "הערכים השתפרו. רופא המשפחה שלי ראה שהערכים עולים והיה בהלם. הוא אמר שבדרך כלל אם מצליחים לשמור את רמת הצפיפות צריך לשמוח, אבל הוא לא נתקל בערכים עולים".
מירי מסכמת ואומרת כי "זה תוסף שאני מאוד מאמינה בו. הוא מאפשר לי לעשות פעילות ספורטיבית, אני רוקדת פעם בשבוע, אנחנו יוצאים להמון טיולים, עושים הליכות, חזרתי לעצמי".
בשיתוף אמורפיקיור


פורסם לראשונה: 08:28, 01.07.24