ד"ר מארק היימן, 63, רופא אמריקאי, טוען שהגיל הביולוגי שלו צעיר בעשרים שנה ואומר ששייקים, מדיטציה ואמבטיות קרח - הם אלו שמייצרים אצלו את "אפקט בנג'מין באטן".
מדד הגיל הביולוגי כאינדיקציה להזדקנות אומנם שנוי במחלוקת, אך המצדדים בו טוענים שהוא נותן אינדיקציה טובה למידת הנזק שמתחוללת לנו בגוף.
קראו עוד:
היימן, רופא-סלב, המכהן כיו"ר המכון לרפואה פונקציונאלית בארצות-הברית ודוגל בתזונה פליאונית (שמשלבת עקרונות של פליאו וטבעונות), הוא מחבר רב המכר "מזון - מה כבר נשאר לנו לאכול". בספרו החדש – “Young Forever: The Secrets to Living Your Longest, Healthiest Life”, (בתרגום חופשי: צעיר לנצח, הסודות לחיים ארוכים ובריאים יותר), הוא משתף בשגרה שלדבריו עוזרת לו להגדיל את "תוחלת הבריאות".
הוא קם כל יום בשש בבוקר, מתרגל מדיטציה למשך 20 דקות, שותה קפה וכותב ביומן לפני שהוא פוצח בחצי שעה של אימון כוח.
"אימונים מחזקים לנו את הזיכרון והופכים אותנו לחדים יותר, שמחים יותר וגמישים יותר", אמר היימן בריאיון לדיילי מייל השבוע, "מחקרים מראים שפעילות גופנית נמרצת היא תרופה אנטי-דיכאונית טובה יותר מפרוזאק". בריאיון נוסף, ל-Insider, ציין היימן כי הוא שואף לבצע שלוש שעות של פעילות גופנית ביום, אך לא כולן בשעות הבוקר.

מקלחות אדים ואמבטיות קרח

לאחר האימון, היימן עושה מקלחת חמה של אדים ומיד לאחריה צולל לאמבטיית מים קרים (ארבע מעלות) למשך שלוש דקות. לארוחת הבוקר הוא מכין "שייק להזדקנות בריאה", עם 48 גרם חלבון, פירות יער ושומנים בריאים מזרעי צ'יה. "אימונים ותזונה מבוססת מזון צמחי ושומנים בריאים הם הדברים החשובים ביותר", הוסיף ואמר היימן ל-Insider, "אף כמות של תוספי תזונה לא יכולה להחליף את זה".
היימן מציין גם את חשיבותה של שנת לילה טובה. "מחסור בשינה מניע את רוב סימני ההזדקנות, במיוחד דלקתיות, נזקים למיטוכונדריה ושינויים הורמונליים", אמר.