משמרות המתמחים הארוכות, 26 שעות רצוף, היו הסיבה למחאה הגדולה של המתמחים. רבים מהם דיווחו גם על הקושי והסכנה בנהיגה הביתה לאחר המשמרת הארוכה. בימים האחרונים החל במרכז הרפואי שיבא שירות ייחודי במסגרתו יינתנו הסעות במוניות למתמחים בדרך אל התורנות ובסיומה. היוזמה כוללת כ-100 הסעות ביום, במסגרתן ייערך איסוף מבתי המתמחים בתחילת יום העבודה ופיזור בסוף המשמרת. מרבית ההסעות (כ-70%) יהיו אישיות והשאר שיתופיות. עלות השירות מוערכת בכמיליון שקל בשנה.
קראו עוד:
1 צפייה בגלריה
מוניות למתמחים, שיבא
מוניות למתמחים, שיבא
ד״ר שלומית בלומנפלד. מוניות למתמחים, שיבא
(צילום: דוברות בי"ח שיבא)
ד״ר שלומית בלומנפלד (35), המתמחה בבית החולים ליולדות ומגיעה מנתניה לשיבא, השתתפה בפיילוט המקדים ומספרת: "עכשיו, אחרי שאני מגיעה במונית לעבודה, אני מבינה עד כמה זה הזוי לנהוג במצב כזה אחרי משמרת. התרגלתי להרים 'אמברקס' בכל רמזור כי אני פשוט נרדמת. עצרתי בצד המון פעמים בדרך הביתה, אפילו בכביש 4 הסואן, כי לא הצלחתי להחזיק את עצמי. זה פשוט מפחיד. אין כמעט מתמחה שלא עשה תאונה או כמעט תאונה. אנחנו לוקחים אחריות על חיים של אחרים וצריכים לקחת גם על שלנו.
"כולם ערים למאמץ האדיר של המתמחים אבל הדרך לשם לא פשוטה וזה ייקח זמן. בתור מתמחים, פנינו ושאלנו לגבי זה. הבנו שזה לא קיים בשום בית חולים וחבל. צריך לעשות את זה לכל המתמחים בארץ".
ד"ר זאב פלדמן, יו"ר ועד רופאי שיבא, הוסיף כי "לאחר שנים רבות שבהן חיפשה מערכת הבריאות את הפתרון ההולם לחזרה בטוחה של המתמחים הביתה בתום התורנות הארוכה, מצא המרכז הרפואי שיבא מענה המשלב את היכולות הטכנולוגיות המתקדמות עם הצרכים של כל מתמחה. אני מברך את המרכז הרפואי על היציאה לדרך ומקווה שמתווה שיבא יהפוך למתווה לאומי".