מחר (שישי) יתקיים זו הפעם הרביעית מרוץ ווינר נתנאל באשקלון. המרוץ שהחל כיוזמה לזכרו של נתנאל מושיאשווילי ז"ל ששירת כחובש בחטיבת גולני ונפל בהיתקלות בעוטף עזה ב-2012, מתקיים השנה בצל טרגדיה נוספת למשפחה. 11 שנים אחרי נפילתו של נתנאל, גם אחיו הצעיר מיכאל ז"ל, ששירת ביחידה מובחרת, נפל בקרב ב-7 באוקטובר.
דודם של השניים, אבי, שבעברו היה רץ מקצועי והוא זה שגם ייסד את המרוץ הזה, מספר ל-ynet על הטרגדיה הכפולה של המשפחה יחד עם האח הקטן, אלעד, שלא מוותר ומתכוון להתגייס לשירות קרבי. צפו בריאיון:
רצים לזכרם: המרוץ שמנציח את האחים שנפלו - ראיון עם אלעד ואבי מושיאשוילי
(צילום: ליאור שרון)

אבי, איך עלה הרעיון לייסד את המרוץ? "בשנת 2021, בתקופת הקורונה, עלה לי הרעיון לעשות מרוץ לזכרו של נתנאל, פניתי לאחי יעקב, הוא נתן את ברכת הדרך. להפתעתנו הגיעו 450 רצים למרוץ הראשון, ומשם התחלנו להעצים את המרוץ. בשנה השנייה היו כבר 1,200 רצים. במרוץ השלישי היו 1,700 והשנה, כשהמרוץ יהיה גם לזכרו של מיכאל ז"ל שנפל ב-7 באוקטובר צפויים להשתתף כ-2,800 רצים, וההרשמה עוד מתקיימת".
2 צפייה בגלריה
נתנאל מושיאשווילי ז"ל
נתנאל מושיאשווילי ז"ל
נתנאל מושיאשווילי ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
מיכאל עוד הספיק להשתתף במרוץ הזה לזכרו של נתנאל? אלעד: "כן, מיכאל השתתף במרוצים, בשלושתם, בכל אחד הוא לקח חלק ובשנה שעברה הוא גם רץ את ה-10 ק"מ".
מרוץ אשקלון לזכר נתנאל מושיאשווילי ז"ל
איך אתם מתמודדים עם נפילתו בקרב? "זה עוד רחוק מאיתנו כרגע, אנחנו עוד עם המלחמה וכל מה שקורה, אבל במשפחה חונכנו לבחור בחיים ולהמשיך, וכמובן להנציח אותם כמה שאפשר".
2 צפייה בגלריה
נתנאל מושיאשווילי ז"ל עם בני הדודים שלו בבר המצווה שלו
נתנאל מושיאשווילי ז"ל עם בני הדודים שלו בבר המצווה שלו
באמצע: מיכאל ז"ל בבר המצווה של נתנאל ז"ל עם בני דודיו
(צילום: באדיבות המשפחה)
אלעד, אתה מתכוון להתגייס לקרבי. איך ההורים שלך מגיבים? "זה התכנון שלי, אני עכשיו תלמיד י"ב, ובשנה הבאה אעשה מכינה ואתגייס. המטרה שלי זה כמה שיותר גבוה, כמה שיותר קרבי. ההורים חינכו אותי לדבר מסוים וזה האהבה של המדינה והארץ הזאת, וזה כולל גם שירות קרבי".