חלב אם לא מפוקח שהגיע מחו"ל עלול לסכן את חיי התינוקות: לבנק חלב האם הלאומי של מגן דוד אדום נודע שהבוקר (שבת) הגיעו לארץ צידניות חלב אם ממדינות שונות מבלי שהחלב נבדק, והוא עלול לסכן את חיי התינוקות ואף לגרום למוות.
לפי הנחיות משרד הבריאות רק חלב מהבנק הלאומי לחלב אם, העומד בתנאי פיקוח קפדני ועובר את כל הבדיקות והתהליכים הנדרשים, ומסופק במסגרת פעילות שעת חירום למען תינוקות נזקקים, בטוח להזנה. במשרד מדגישים כי אין להשתמש בתרומות שהגיעו שלא דרך בנק חלב האם הלאומי של משרד הבריאות ומד״א.
1 צפייה בגלריה
מעבדת חלב אם של מד"א. החלב מוקפא במינוס 80 מעלות
מעבדת חלב אם של מד"א. החלב מוקפא במינוס 80 מעלות
מעבדת חלב אם של מד"א.
(צילום: באדיבות מד"א)
מתחילת המלחמה בנק החלב של מד"א מספק חלב אם לתינוקות הנזקקים לחלב בהם: תינוקות שהתייתמו, שהאימהות נחטפו או נפצעו, או לתינוקות של אימהות שגוייסו לצה"ל.
מנהלת בנק חלב האם הלאומי של מד"א, ד"ר שרון ברנסבורג צברי: "חלב אם שמועבר ללא פיקוח כאשר ידוע שמיועד לישראל עלול להיות מטרה להכנסת רעלים על מנת לפגוע בתינוקות, הבנק הלאומי לחלב אם פועל על פי תקנות "הגנת המזון" של ה-FDA למניעת שימוש במזון כאמצעי לפגיעה ולגרימת נזק".

הנחיות משרד הבריאות לקבלת תרומת חלב אם

  • תינוקות עד גיל חצי שנה שזקוקים לחלב אם עקב היעדרות אימם בשל המצב (פציעה, חטיפה או פטירה).
  • תינוקות עד גיל חצי שנה שזקוקים לחלב אם עקב גיוס האם בצו 8.
  • תינוקות מעל גיל חצי שנה ועד גיל שנה עקב היעדרות אימם או גיוסה ושלא יכולים להיעזר בתמ"ל (עקב אלרגיה או חוסר סבילות) על פי מסמך מגורם רפואי.
  • תינוקות פצועים עקב המבצע עד גיל שנה, במידה ונדרש לסייע בהחלמתם ועל פי שיקול דעת רפואי.
  • כל מצב רפואי המחייב חלב אם, כגון מצב אונקולוגי, על פי מסמך מגורם רפואי מומחה או גורם מטפל אחר – יינתן באישור מיוחד של גורמי המקצוע.
  • במצב שאין מידע לגבי תזונת התינוקות יש עדיפות במתן חלב אם.

ליצירת קשר לקבלת חלב אם:

לקבלת חלב מבנק חלב האם הלאומי של מגן דוד אדום במסגרת תוכנית החירום ניתן לפנות:
בטלפון: 0526653386, 073-2630200
ואטסאפ: 052-6344101
או במייל - milkbank@mda.org.il