הוא אבא, בן זוג, רקדן בעברו, ועכשיו הוא גם כוכב טיקטוק, שסופג לא מעט אש. ד"ר רוני פרבר, (37) מנהל מחלקה לבריאות הציבור במאוחדת, מספר בריאיון אופטימי ל-ynet, על בן הזוג אל"מ במילואים שנמצא שבועות ארוכים במילואים, על גידול בנו ובתו התאומים בני ה-10 כמעט לבד בתקופה הזו, ועל מערכת הבריאות שמנסה להתאים עצמה למציאות המשתנה מדי יום. צפו בריאיון המלא:
( צילום: ירון ברנר)
"להיות עם הילדים לבד בבית זו התמודדות לא פשוטה", הוא מספר. "אנחנו עם זוג תאומים אמנם הם כבר יחסית גדולים, אבל בן הזוג לא נמצא הרבה בבית עבודה מילואים וכל העול עליי. אנחנו התחלפנו מאז הקורונה, הוא זה שהיה יותר בבית ואני הייתי בעבודה.
"מאז שהוא במילואים, הוא היה מגיע לכמה שעות בלילה לישון. אני הייתי קם ויוצא עם הילדים ואז לא היינו נפגשים כמעט. הוא היה מגיע באמצע הלילה כשכולם ישנים. אפשר להגיד שלא ראיתי אותו בערך כמעט ארבעה חודשים, אבל זו המציאות שלנו ואנחנו מתמודדים איתה".
1 צפייה בגלריה
ד"ר רוני פרבר
ד"ר רוני פרבר
משפחה מאושרת. שני אבות והילדים
זו מציאות שאכן משותפת להרבה משפחות בשמונת החודשים האחרונים. איך הפכת לכוכב טיקטוק בתקופה הזו? "זה התחיל מהבת שלי, שאמרה: 'אבא אנחנו חייבים לעשות טיקטוק'. אני רקדן בעברי, אז זרמתי איתה. במקביל לכך שהתחלנו להעלות סרטוני טיקטוק, התחלנו לקבל גם תגובות קשות. חלקן היו תגובות חריפות לגבי זה שאנחנו שני אבות עם משפחה גאה ומגדלים ילדים. תמיד נשאלה השאלה: 'רגע איפה האמא מה קורה ילדה מסכנה'".
לא שמעו שהשנה היא 2024? "אבל חשוב לציין שלכל תגובה רעה היו כמה תגובות חיוביות ואחד הסרטונים שבאמת הפך להיות לסרטון ויראלי הגיע לכמעט 2.5 מיליון צפיות, ומעל מאה אלף תגובות וזה היה משמח כי רוב התגובות מהעולם היו תגובות מאוד חיוביות ולדעתי זה עשה קידום מצוין לישראל".

"מערכת הבריאות פועלת בתנאי אי-ודאות"

בין האתגרים הרבים שפרבר נחשף אליה, יש גם אתגרים מקצועיים משמעותיים. בין אחד מהפרויקטים שאותו הוא מנהל, זה פרויקט חיסוני שפעת ו-RSV. כשהקושי העיקרי הוא לתת אותם למפונים, וקשה לעקוב אחריהם, בגלל הם לא בבית הקבוע שלהם. "את התקופה מאז המלחמה, אנחנו חווים עם עליות וירידות בכל מיני צורות. בסופו של דבר המערכת כמערכת בריאות השתנתה. אנחנו פועלים באי-ודאות.
"בהתחלה גם הזכיר את תקופת הקורונה מהבחינה הזו. אני ד"ר לבריאות הציבור, אז כל הנושא של רפואה מונעת הוא חשוב לי מאוד", הוא מסביר. "יש אנשים שהם פעם פה ופעם שם, ובסופו של דבר צריך להנגיש את הרפואה לאנשים שנמצאים בתנאים לא פשוטים. גם פה אתה צריך לג'נגל, לא רק בבית".
ד"ר פרבר כבר יצר תקדימים במערכת הבריאות, כשכתב מחקר על פונדקאות בקרב בני זוג גאים, הוא היה הראשון בישראל בנושא זה ועל בסיס זה בהמשך נבנו מחקרים נוספים. בנוסף, הוא כתב מחקר גם על הבדלי תחלואה בין גברים הומוסקסואליים לגברים הטרוסקסואליים – שני מחקריו זכו בפרסים בינלאומיים.