ימי הקיץ החמים כמו אלה שפוקדים אותנו לאחרונה מעמיסים לא מעט קשיים בנוגע לשמירה על אורח חיים בריא ופעיל. בזמן שהילדים בחופשה מבית הספר, משפחות רבות מוצאות את עצמן נופלות לדפוסים לא בריאים. שעות רבות מול המסכים, נשנושי פינוקי קיץ כמו גלידות ומשקאות מתוקים לצד אוכל מהיר הופכים לחלק בלתי נפרד מהשגרה היומית, ומובילים לצריכת קלוריות מוגזמת ולהרגלי אכילה לא בריאים. במקביל, החום הכבד מפחית את המוטיבציה לבצע פעילות גופנית.
איך אפשר להתמודד עם המצב? נסו לאמץ פעילות גופנית משפחתית. אשר טקה, מאמן קבוצות ריצה אתלטיקה ומורה לחינוך גופני, בוגר תואר שני במדעי החינוך הגופני והספורט במכללת לוילנסקי-וינגייט, עם כל הדרכים שבעזרתן תוכלו לשמור את המשפחה פעילה בזמן הקיץ. צפו באימון מהנה שתוכלו לבצע בבית עם הילדים:
אשר טקה - פעילויות כושר לכל המשפחה בחופש

הקיץ הוא זמן מצוין לשלב פעילות גופנית משפחתית בשגרה. מעבר לשיפור הבריאות הפיזית והנפשית, פעילות משותפת מחזקת את הקשרים המשפחתיים ומעודדת הרגלים בריאים שיישארו לכל החיים. תכננו פעילויות מגוונות ושגרה קבועה כדי להפוך את הקיץ לתקופה מהנה ובריאה עבור כל המשפחה.
היתרונות שבכושר משפחתי באים לידי ביטוי בכמה רבדים:
  1. בריאות גופנית: פעילות גופנית סדירה משפרת את תפקוד הלב ומערכת כלי הדם, מפחיתה את הסיכון למחלות לב ומסייעת בשיפור זרימת הדם. הליכה, טיולים וספורט משפרים את חוזק השרירים והעצמות, מה שחשוב במיוחד לילדים שנמצאים בשלבי גדילה ולמבוגרים כאחד. בנוסף, פעילות גופנית עקבית מסייעת בוויסות המשקל ובמניעת השמנה - בעיה מרכזית בתקופת הקיץ כאשר צריכת הקלוריות נוטה לעלות.
  2. בריאות הנפש: פעילות גופנית מגרה ייצור של אנדורפינים - מוליכים עצביים המסייעים לשיפור מצב הרוח. מחקרים רבים הראו כי פעילות גופנית יכולה להפחית תסמינים של חרדה ודיכאון אצל מבוגרים וילדים כאחד. בנוסף, היא משפרת את התפקוד הקוגניטיבי ובתוך כך תפקודים שונים כמו זיכרון וקשב על ידי הגברת זרימת הדם למוח, מה שמועיל גם לביצועים אקדמיים.
  3. יתרונות חברתיים ורגשיים: עיסוק בפעילויות יחד כמשפחה מטפח תקשורת, אמון וקשר רגשי. חוויות משותפות באמצעות פעילות גופנית משפרות את הלכידות המשפחתית ומחזקות את הקשרים בין בני המשפחה. הורים המדגימים אורח חיים פעיל מחדירים לילדיהם התנהגויות חיוביות ומעודדים הרגלים לכל החיים של כושר גופני ואורח חיים בריא.
כדי ליהנות מכל היתרונות לעיל הדרך היעילה היא שילוב כושר משפחתי בשגרת הקיץ. עקביות היא המפתח לפיתוח הרגלים מתמשכים. קבעו לוח זמנים קבוע לפעילויות משותפות, נצלו את היתרונות של הפארקים המקומיים, מרכזים קהילתיים ותוכניות פנאי המיועדות למשפחות, ושלבו תרגילים מגוונים ומהנים.
1 צפייה בגלריה
אימון כושר לכל המשפחה
אימון כושר לכל המשפחה
גם הילדים יכולים להצטרף
רעיונות לפעילויות משפחתיות:
  1. הליכה וטיולים: דרכים נגישות ויעילות לשיפור בריאות הלב וכלי הדם. טיולים בטבע מספקים גם יתרונות נוספים לבריאות הנפש באמצעות חשיפה לטבע ושטחים ירוקים.
  2. רכיבה על אופניים: פעילות אירובית מצוינת שמגבירה את הכושר האירובי ואת כוח השרירים. זו גם דרך מהנה לבלות יחד כמשפחה.
  3. יוגה: יוגה משפרת גמישות, כוח ורווחה נפשית. מפגשי יוגה משפחתיים יכולים גם לחזק את הקשר הרגשי בין בני המשפחה.
  4. ריקוד: דרך מהנה לשיפור בריאות הלב, כלי הדם והקואורדינציה. פעילות זו גם תורמת לשחרור אנדורפינים שמגבירים את מצב הרוח.
  5. אתגרי כושר: הציבו אתגרי כושר משפחתיים, כמו למשל מי יכול לעשות הכי הרבה שכיבות סמיכה או ריצות קצרות. תחרות ידידותית יכולה לעודד השגת מטרות ולחזק את הקשרים המשפחתיים.