משרד הבריאות הוציא היום (א') צו סגירה למרפאה אסתטית "קנטרי ביוטי" בכפר מנדא, לאחר שאישה שעברה במקום שאיבת שומן נזקקה להחייאה. מבית החולים רמב"ם נמסר כי הרופאים נאבקים על חייה של האישה, שפונתה באמצעות ניידת טיפול נמרץ.
מבית החולים נמסר כי האישה התקבלה בחדר הלם כשמצבה קשה מאוד. היא הייתה מורדמת ומונשמת. לאחר טיפול בחדר הלם, הועברה האישה למחלקה לטיפול נמרץ ושם הרופאים נלחמים על חייה.
ברמב"ם הוסיפו כי הצוות הרפואי בבית החולים הוא זה שהבין שהיא עברה פרוצדורה רפואית במרפאה, ולכן דיווח למשרד הבריאות על המקרה. במשרד הבריאות אומרים כי ניתוחי שאיבת שומן בוצעו במקום על-ידי רופא ללא מומחיות לכירורגיה פלסטית או כירורגיה כללית.
במקביל, רופאת מחוז צפון במשרד הבריאות חתמה על צו סגירה מינהלי ל"מרכז לרפואה אסתטית של ד"ר אחמד בדראן" בנוף הגליל. במשרד הבריאות אמרו כי רישיונו של הרופא מותלה, כלומר, חל עליו איסור לעסוק ברפואה.
יו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, פרופ' יוסי חייק, אמר כי "מקרה זה הוא רק קצה הקרחון לפעולות כירורגיות וזעירות המבוצעות בישראל, על-ידי אנשים שאינם בעלי מומחיות ואינם בעלי הרשאה לעסוק ולבצע טיפולים רפואיים - שנמכרים כאסתטיים. בניתוחים ופעולות אלה, אשר נחשבות כפעולות רפואיות ואסתטיות, יש לבצע רק על ידי רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, וכן רק במוסדות המוכרים לטיפולים מסוג זה. על הציבור לבדוק ולוודא את רישיונות המרפאה ואת רישיונות הרופא המומחה המטפל".