בשיתוף מכון אברהמסון

"הפכתי לרץ למרחקים ארוכים ולמאמן ריצה בזכות הגמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות"

"בספטמבר 2017, לפני 5 שנים בדיוק, נכנסתי למרכז של מכון אברהמסון בראשון לציון, עברתי טיפול גמילה מסוכר ומפחמימות ממכרות ויצאתי משם אדם אחר לגמרי. כיום אני שוקל 30 קילוגרמים פחות ממה שהייתי", מספר אייל כטוני (52), נשוי ואב לשלושה, מנהל תוכניות סימולטורים באלביט ומאמן ריצה מגדרה.
"הצטרפתי לקבוצת ריצה לאחר שהגעתי למשקל 100 קילוגרמים. לפני כן חייתי אורח חיים יושבני: נסיעות, משרד, בית. עם הזמן התחלתי להשתתף במרוצים. כשהתחילה הקורונה, וכולם היו ספונים בבתים, המשכתי לרוץ בכל הכוח, ופתחתי כל בוקר באימון ריצה. במקביל, נרשמתי ללימודי אימון ריצה במכון וינגייט ועם סיום הלימודים, התחלתי לאמן".
"לגמילה באברהמסון באתי עם קצת חששות, אבל בראש נקי ושיתפתי פעולה. הטיפול היה יומיים לפני ערב ראש השנה, ולארוחת החג הגעתי עם האוכל המוכן שלי, נחוש להתמיד בגמילה. כשהתחלתי לרוץ ולהתאמן אחרי שנים, חשבו שלא אתמיד, אבל היום לאף אחד אין סימני שאלה וכולם גאים בי. הילדים שלי ליוו אותי בחלק מהאימונים והמרוצים. עברתי דרך מאז הגמילה – הגישה שלי לאורחות החיים השתנתה מקצה לקצה וכיום אני מלווה מתאמנים לשגרת חיים בריאה. היום זו שגרה יומיומית עבורי להיות מודע למה שאני אוכל ומה מרכיב את האוכל שלי".
3 צפייה בגלריה
אייל לפני אחרי
אייל לפני אחרי
אייל כטוני. "הגישה שלי לחיים השתנתה מהקצה אל הקצה"
"חברים ומכרים שואלים אותי אם אני סובל מההימנעות מסוכר ומפחמימות ממכרות. התשובה היא שלא ואם אני ממש רוצה יש תחליפים. בביקורי האחרון באיטליה אכלתי גלידה ללא סוכר וופל ללא גלוטן. בנוסף, תמיד יש חנות עם פירות וירקות שסוגרת את הפינה. השילוב של תזונה בריאה, קלה וריבוי שתיית מים הפכה אותי לאדם יותר תנועתי, חיוני וקל. לעומת האדם העייף שהייתי לפני הגמילה".
"לצד טיפול הגמילה נעזרתי בספר המתכונים ובדפי ההדרכה של אברהמסון, וגם השתתפתי בשתי סדנאות שף של אברהמסון – שם טעמתי בפעם הראשונה מאכלים כמו קינואה וכוסמת. בנוסף, קיבלתי חיזוקים ופידבקים מהמלווה הטלפונית שלי, נטע לי. אני מזמין קבוע מוצרי סקיני פסטה של אברהמסון שמשמשים אותי כסוג של עזרה ראשונה בכל פעם שאני טס לחו"ל".
3 צפייה בגלריה
ריקי אייזיק
ריקי אייזיק
ריקי אייזיק. "זו לא דיאטה. זה שינוי באורח החיים"

מתנה ליום ההולדת – 14 קילוגרמים פחות

"המפגש הראשון לטיפול הגמילה האישי היה מאוד מוזר. אין לי מושג איך זה קרה, באתי עם ראש פתוח וידיעה שהטיפול יצליח. יצאתי ממנו ומאז אני לא מסוגלת לגעת בקמח לבן. אחרי הגמילה הבן שלי התקשר וביקש שאבוא הביתה ואכין לו פסטה בולונז, שזה הדבר הכי טעים לי בעולם. אני מכינה לו את הפסטה, לא מסוגלת לגעת בה, ואין לי שום דרך להסביר מה היה בגמילה שהוציא לי לגמרי את החשק", מספרת ריקי אייזיק (47), נשואה, אמא לשלושה (16,12,10) מחולון, מנהלת מוצר בהייטק, בחברת "טריה".
"לפני 5 שנים הגעתי בעקבות המלצה של חברה לגמילה באברהמסון, בעקבותיה ירדתי 12 קילוגרמים. בעקבות משבר משפחתי חזרתי לאכול יותר מדי, ולגיל 47 החלטתי שאני נותנת לעצמי מתנה ליום ההולדת ועושה שינוי בחיים. כתבתי לעצמי ארבע משימות שאני חייבת לעמוד בהם: שינוי תעסוקתי, למצוא לעצמי תחום לימוד, לחזור לאברהמסון ולמצוא לעצמי סטייליסטית. למחרת יום ההולדת קבעתי תור לגמילה באברהמסון. אחרי חודש מצאתי עבודה חדשה ובמקביל התחלתי לימודים. אחרי חצי שנה ירדתי 10 קילוגרמים וקבעתי לעצמי סטייליסטית, מאז ירדתי עוד 4 קילוגרמים".
"שיטת אברהמסון היא לא דיאטה, אלא שינוי של אורח חיים: בתחילת התהליך הגמילה רומי מאברהמסון ליוותה אותי כמעט יום יום. התעניינה, המליצה על תחליפים, עודדה וליוותה. היא מתקשרת בשעות לא שעות ולא מוותרת על התמיכה. היא לימדה אותי להפוך את השינוי מדיאטה לאורח חיים, לצד העבודה העצמית שלי".
"דיאטה זה משהו שאת חושבת עליו כל היום ונלחמת בו מהרגע שאת קמה ועד שאת הולכת לישון. מהשנייה שאת קמה בבוקר את רק חושבת על אוכל, אבל ברגע שזה הופך להיות אורח חיים, זה לא מנהל אותך".
"לפני אברהמסון סבלתי מכאבי גב יום יומיים שפגעו לי באיכות החיים. בגלל בטן מאוד גדולה, לא יכולתי לעשות פילאטיס כי הגוף כאב לי. היום חזרתי לעשות פילאטיס והליכות שלא היה לי חשק אליהם לפני כן. גם שאר המתנות שנתתי לעצמי ליום הולדתי מתקדמות. הפכתי להיות באמת באמת יותר מאושרת. כל חברה שאני מתארת לה את שעברתי ונכנסה לתהליך ירדה במשקל. כל אחת למען עצמה מסיבותיה".
3 צפייה בגלריה
צופית ואיציק
צופית ואיציק
צופית ואיציק. "אחרי השינוי אנחנו בריאים יותר"

"נפרדנו מבעיות רפואיות והתאהבנו מחדש בגוף שלנו"

"ידעתי שאני מכורה לסוכר כשבקלות דילגתי על ארוחות, אבל ממש ממש לא ויתרתי על שוקולדים ועוגות. תוצאות אכילת היתר של המתוקים התבררו בבדיקות הדם שעשיתי לפני כ-8 חודשים: הסוכר שלי היה גבולי והכולסטרול ולחץ הדם היו גבוהים. בנוסף, הרגשתי כל הזמן עייפה. היה לי קשה לעלות במדרגות לקומה השנייה בבית – כל הזמן שקלתי את צעדיי, וכל הזמן רציתי לישון", מספרת צופית בירגר (56), אם לשלושה וסבתא לשניים, מעצבת פנים ומנהלת מכירות בתחום הבנייה, מניו ג'רזי, ארה"ב.
"בשנים האחרונות חוויתי עלייה משמעותית במשקל. תמיד הייתי רזה ופתאום שקלתי 80 קילוגרמים בגובה 1.68 מטר. במרץ האחרון הגענו לביקור המשפחה בישראל. כשראיתי פרסום בפייסבוק על גמילה מסוכר ומפחמימות באברהמסון, החלטתי שהגיע הזמן. אני לא יודעת איך הצלחתי לשכנע את בעלי איציק לעבור גמילה יחד איתי, אבל הוא זרם".
"מאז הגמילה באברהמסון, התאהבתי בגוף שלי מחדש", מספר, בעלה של צופית, איציק בירגר (62) עצמאי בתחום השקעות נדל"ן ובנייה. "לפני הגמילה והירידה במשקל, נטלתי יום-יום שני כדורים ללחץ דם וכולסטרול, וסבלתי קבוע מצרבת וממיגרנות. והיום, בעקבות הגמילה, התופעות המציקות הללו נעלמו ואפילו הגעתי למצב שכחתי שהן היו קיימות. בנוסף, אני נוטל רק כדור אחד ללחץ הדם".
"בשונה ממני, החולשה של איציק הייתה פחמימות כמו לחמים, אורז, תפוחי אדמה", מספרת צופית. "הוא היה משתלט על המטבח ומכין אוכל מדהים, עם הרבה מידי פחמימות. כיוון שאיציק הוא השף של הבית, האמנתי שבתוכנית של אברהמסון, כזוג, יש לנו סיכוי טוב יותר להצליח".
"לפני שעברתי גמילה ניסיתי כמה וכמה פעמים להפסיק לאכול סוכר, אבל בגלל הירידה הדרסטית של הסוכר הגוף שלי היה בחוסר שקט. עם הגמילה גיליתי שאני מאוד רגועה ושקל לי לוותר על מתוקים. ראיתי את הקינוחים – אכלתי עם העיניים, אבל לא היה לי הרצון לטעום".
"אחרי הגמילה שנינו ירדנו מהר מאוד במשקל ופתאום היה לנו חשק להתחזק יותר ולהתחטב. היום אנחנו מתאמנים 4-5 פעמים בשבוע בחדר הכושר וכיף לנו", מספר איציק שירד 15 קילוגרמים והחליף את המלתחה פעמיים מאז הגמילה, לאחר שירד ממידה 38 במכנסים למידה 34. "היום אני מרגיש יותר טוב. יש לי מרץ, כוח וכושר. אני יכול לרוץ במדרגות, וממש מרגיש צעיר יותר".
צופית: "מאז הגמילה אני פצצת אנרגיה: אני לא ישנה צהריים יותר, עולה במדרגות בלי שום בעיה ומטיילת. הרופאה שלי הייתה בהלם לראות שכל המדדים שלי תקינים. ירדתי 13 קילוגרמים והיום אני מעיזה ללבוש טופ של ביקיני. בעבודה לא האמינו לי שאני לא אוכלת יותר עוגות. ביום ההולדת שלי קניתי את העוגה הכי אהובה עליי, הבאתי אותה לעבודה ולא טעמתי ממנה בלי תחושה של הקרבה. זה אורח חיים - לא דיאטה. עשינו סוויץ' בראש ואנחנו לא רואים את עצמנו חוזרים למה שאכלנו קודם".
"אנחנו זוקפים את ההצלחה שלנו לטיפול הגמילה האישי שקיבלנו באברהמסון ולהדרכה ולתמיכה שקיבלנו. רומי המלווה שלנו מדהימה. בכל יום ראשון יש לנו מפגשים בוואצאפ. בחודש הראשון היו לנו המון שאלות ותמיד קיבלנו מענה מיידי. גילינו שיש לנו כל כך הרבה מה לאכול ושאין לנו שום צורך בתחליפי סוכר או קמח. למדנו מרומי לקרוא תוויות של מזון כדי לוודא שאין סוכר. ולמרות שבאמריקה רוב המאכלים במסעדות מבוססים על סוכר, אנחנו מסתדרים בקלות גם במסעדות".
בשיתוף מכון אברהמסון