ד"ר עזרי: עלייה של 30% בחיסוני הילדים
(צילום: שמוליק דודפור)
התעוררות בחיסוני הילדים לקורונה: ד"ר דנה אקמאתי עזריה, רכזת רפואת ילדים במחוז מרכז של הכללית מדווחת היום (ג') באולפן ynet כי חיסוני הילדים במגמת עלייה. "אני יודעת שאצלנו בכללית יש עלייה של 30 אחוז במספר הילדים המתחסנים. זה קורה בהדרגה, אני חושבת שזה טבעי. בכל חיסון ישנו הגל הראשוני של מי שיודעים שבוודאות שהם הולכים להתחסן ורק אז באים המתלבטים. לפעמים לוקח להם קצת יותר זמן לראות מה קורה בשטח, לראות שזה עבר בשלום".
1 צפייה בגלריה
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועיינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועיינה נוג'ידאת
חיסוני ילדים בבית ספר אל זיתון בבועיינה נוג'ידאת
(צילום: אפי שריר)
ד"ר אקמאתי עזריה מדווחת על יומנים מלאים במחוז המרכז של הכללית, "ומשבוע לשבוע כמות המתחסנים הולכת ועולה. זה שילוב של הזמן שלוקח לאנשים לראות מה קורה בשטח וגם תחילת הגל עזרה".
קראו עוד:
נכון לתחילת השבוע חוסנו בכללית 73 אלף ילדים בגילים חמש עד 11, והראשונים שבהם כבר קיבלו את התו הירוק, שניתן שבוע לאחר החיסון השני. "לא קיבלנו דיווחים חריגים על תופעות לוואי", עדכנה ד"ר אקמאתי עזריה. כמו בחיסוני המבוגרים, גם נתוני הילדים מראים כי יש יותר מתחסנים במרכז ובקרב אוכלוסייה במצב סוציו-אקונומי בינוני וגבוה. "אנחנו עובדים כדי להרחיב את זה הלאה", מציינת ד"ר אקמאתי עזריה.

אובחן עם אומיקרון והדביק את בני המשפחה: "ברור שלהתחסן"

אתמול (ב') אובחנו 1,306 נדבקים בקורונה. בסך הכול בוצעו כ-104 אלף בדיקות ושיעור החיוביים עמד על 1.27% - הגבוה ביותר בשבועות האחרונים. במקביל, מקדם ההדבקה עלה ל-1.28, דבר המעיד על התפשטות נרחבת יותר של המגפה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות. מבין המאומתים, 304 חזרו מחו"ל בימים האחרונים. בראשית השבוע, לראשונה אחרי חודשיים, נמנו בישראל יותר מ-1,000 מאומתים. וסביר להניח כי בימים הקרובים מספר המאומתים ימשיך לעלות.
אובחן עם אומיקרון והדביק את כל המשפחה: ריאיון עם רפאל סיטבון
(צילום: שמוליק דודפור)
רפאל סיטבון, בן 14, חוסן בשתי מנות ונדבק בזן האומיקרון. מלבד שניים מאחיו, כל בני המשפחה שלו נדבקו אף הם בנגיף, למרות שהיו מחוסנים. "היו לי חום ושיעול שלושה ימים. עכשיו יותר טוב, כבר אין תסמינים ועוד כמה ימים אני משתחרר", סיפר היום (ג'), וציין כי מאחר שעדיין לא חלפה חצי שנה מאז מועד החיסון השני, הוא לא קיבל את מנת הבוסטר. "אחותי, אמא שלי אח שלי וכל המשפחה שלי בכלל נדבקה, גם האחים של אמא שלי. הרוב סיימו כבר, אני האחרון שנשאר בבידוד".
הם עברו את זה בסדר? "כן, חלקם עם תסמינים של שלשולים, כאבים וחום, וחלקם לא".
מה אתה אומר לילדים בגילך, להתחסן או לא להתחסן? "ברור שלהתחסן!".