פרקליטות המדינה הגישה הבוקר (יום א') כתב אישום נגד ארבעה רופאים ונאשמים נוספים בגין עבירות שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ועבירות נלוות. היקף השוחד הכולל הוא כחמישה מיליון שקלים, שהועברו כדי להנפיק אלפי רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס, בניגוד לנהלים ולהנחיות משרד הבריאות.
1 צפייה בגלריה
מריחואנה קנאביס עישון
מריחואנה קנאביס עישון
הרופאים נאשמים שאישרו קנאביס תמורת שוחד. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי בלוד, על-ידי עורכי הדין מיטב דגן וענבל קליין ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה, עולה כי אחת הנאשמות הקימה וניהלה חברה, ששילמה שוחד לארבעה רופאים שהוסמכו על-ידי מנכ"ל משרד הבריאות כ"רופאים מאשרים", על מנת להפיק תוך מרמה והפרת אמונים 14,208 רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס.
על פי כתב האישום, במסגרת פעילותה של החברה, קיבלו הנאשמים, תשלומי שוחד ממקימת החברה, בתמורה לכך שנתנו לעובדות להשתלט על מחשביהם ולהיכנס בשמם למערכת הממוחשבת הייעודית של משרד הבריאות, ולהנפיק לאלפי לקוחות אשר שילמו לחברה אלפי שקלים כל אחד, רישיונות לשימוש רפואי בקנאביס או לחידוש והגדלת כמות של שימוש רפואי בקנאביס, שעימם ניתן לרכוש באופן חוקי קנאביס בבתי מרקחת שונים.
לצד ארבעת הרופאים המאשרים, עומדים לדין, בכתבי אישום נפרדים שהגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה לבית המשפט השלום בראשון לציון, שני מומחים פסיכיאטריים, בגין קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. על פי המיוחס להם, הם חתמו על המלצות ואבחנות כוזבות עבור שימוש רפואי בקנאביס, בתמורה להעברת תשלום כספי מהחברה ומלקוחות שונים.
בנוסף, הגישה מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה כתבי אישום נפרדים נגד נאשמים נוספים אשר היו מעורבים בתרמית העבריינית וביצעו עבירות שונות, לרבות עבירות כלכליות.
עורכת הדין תמי אולמן וערך הדין שאדי סרוג'י שממיצגים את אחד הנאשמים מסרו: "לטעמנו למרשנו נגרם עוול בהגשת האישום. נדע להגיב בבית המשפט". עו"ד אפרת נחמני-בר ועו"ד ליאור שטלצר המייצגים רופאה מסרו כי "כתב האישום אינו מבטא את הדברים כהווייתם, ועושה עוול עם רופאה ותיקה שכל רצונה היה לסייע למתמודדים עם פוסט טראומה בהתאם לניסיונה המקצועי ולהיכרותה עם התרופה ככזו שמיטיבה מאוד עם המטופלים. אין לנו ספק כי לאחר שהראיות יפרשו בפני בית המשפט, התמונה תיראה אחרת לחלוטין".