בשיתוף נובו נורדיסק
צפו בפודקאסט המצולם:
משחקי בריאות - דנה רון ופרופ' איתמר רז פרק 5 סוכרת סוג 2
כשאנשים מקבלים את האבחנה שהם חולים בסוכרת 2, הם מאמינים שמדובר במחלת חשוכת מרפא ושנדרש טיפול יומיומי למשך כל החיים. מחקרים רבים מהתקופה האחרונה מצביעים על כך שאולי ניתן להגיע למצב של ריפוי מלא.
איך מגלים את המחלה מוקדם? אפשרות אחת היא לבדוק סוכר באמצעות דקירה באצבע. אפשרות אחרת היא לעשות בדיקת דם שנקראית A1C, A1C - זו בדיקה שבודקת את כמות הסוכר בדם שלך בשלושת החודשים האחרונים, כשיש כמות סוכר גבוהה, הסוכר נדבק לכדוריות האדומות, ואנחנו בודקים כמה נדבק, ככל שנדבק יותר ככה אתה כנראה סוכרתי .
האזינו לפודקאסט:
משחקי בריאות
סוכרת סוג 2
18:12
מה המשמעות של 'טרום סוכרת'? כשאתה מוגדר במצב של 'טרום סוכרת' סיכוייך לעבור לחולה סוכרת גבוהים יותר, בנוסף, כשאתה במצב של טרום סוכרת אתה כבר בסיכון גבוה יותר למחלות לב, לאירועים מוחיים וכל המחלות שנלוות לכך.
ומי שכבר יש לו סוכרת 2, איך ניתן, האם ניתן לרפא ואיך ניתן לרפא? מעבר לשמירה על תזונה בריאה, שמירה על משקל תקין וירידה במשקל, אם יש צורך, וכמובן הקפדה על אורח חיים בריא, יש גם טיפולים תרופתיים. כמו למשל, הזריקות להורדת ההשמנה ותרופות להורדת רמות הסוכר בדם.
אחת לתמיד, האם מי שיש לו סוכרת, צריך לוותר על מתוקים לתמיד? ממש לא. אם הערכים נשמרים ולא משתנים לאורך זמן, והמדדים מאוזנים, אז למה לוותר. צריכים כל הזמן להיות מודעים לערכי הסוכר ולשינויים שחלים בהם.
הפודקאסט נעשה באופן בלתי תלוי וללא השפעה על התכנים כשירות לציבור על ידי חברת נובו נורדיסק