תת-אלוף ד"ר זיוון אביעד-בר נכנס היום (ד') לתפקידו כקצין רפואה ראשי בצה"ל והחליף את תת-אלוף פרופ' אלון גלזברג שפיקד על החיל בעת המלחמה והוביל להישגים בטיפולים מצילי חיים בחיילים בשטח, חלקם חסרי תקדים. "אנחנו נמשיך להצטיין ולשפר את מוכנותנו למלחמה בצפון ולאתגרים בצפון. זו משימתנו המרכזית", אמר תת-אלוף אביעד-בר עם כניסתו לתפקיד. 45 קציני וחיילי חיל הרפואה נפלו מאז 7 באוקטובר.
בטקס החילופים הוא הודה לבן זוגו ודיבר גם על ילדיהם האהובים: "ארז, יומם וליל, כל הזמן, בנתיב אחד לא מסומן, יחד ולבד, לך ולעצמי נאמן. ארז אהובי, רנן ונורי, אין דרך להביע את האהבה שלי אליכם. אתם המנוע שלי. ארז, תודה לך על ההקרבה, הגיבוי והעצות החכמות". צפו בדבריו:
קצין רפואה ראשי החדש במסר על מוכנות למלחמה בצפון

כשנה עברה מאז הוכרז המינוי של תא"ל אביעד-בר כקרפ"ר הבא, אך כניסתו לתפקיד התעכבה בגלל המלחמה. עם כניסתו לתפקיד, אמר בטקס בבסיס תל השומר: "אני נכנס לתפקיד החשוב הזה באותה תחושת אחריות ושליחות וגאה לקבל את הפיקוד על חיל הרפואה ברגע נדיר שבו אני ואלון מתחלפים תוך כדי מלחמה קשה ועקובה מדם.
3 צפייה בגלריה
 טקס חילופי קצין הרפואה הראשי
 טקס חילופי קצין הרפואה הראשי
מימין לשמאל: המפקד היוצא והנכנס
(צילום: יובל חן )
3 צפייה בגלריה
 טקס חילופי קצין הרפואה הראשי
 טקס חילופי קצין הרפואה הראשי
מימין: קצין רפואה ראשי היוצא וזוגתו מעניקים שי לקצין רפואה ראשי הנכנס ובן זוגו
(צילום: יובל חן )
"אנחנו משפחה קטנה ובה חבורה יוצאת דופן של אנשים שמגשימים את המשמעות הקדושה מכולן והיא להציל חיים, לטפל באנשים, להקשיב להם, להיות לידם במצוקתם הקשה ביותר. אני גאה מאוד להיות חלק מהמשפחה הזו".
בהמשך דבריו אמר קרפ"ר החדש: "אתם, אנחנו, נפרוץ יחד כל גבול, נחלום יחד ונגשים יחד. תמיד נהיה שם להקריב ולתת ככל שנידרש עבור חיילי צה"ל שלנו. יחד נמשיך באותה עוצמה ובאותה אחריות. לתכנן את העתיד ולבנות כאן יחד ארגון בריאות מצטיין, כזה שאנשים גאים להיות חלק ממנו".
תת-אלוף פרופ' אלון גלזברג נכנס לתפקידו בשנת 2020 ושימש בתפקיד במהלך משבר הקורונה ובמבצע שומר חומות. ד"ר אביעד-בר הוא בוגר הפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית כעתודאי ובהמשך סיים את התמחותו באיכילוב. במסגרת תפקידיו בצבא שימש רופא גדודי של גדס"ר גולני במהלך מלחמת לבנון השנייה והשתתף בקרבות במארון א-ראס ובינת ג'בייל. בהמשך שימש קצין רפואה של חטיבת גולני, רופא אוגדתי וראש ענף מיון בצה"ל.
3 צפייה בגלריה
חיל הרפואה ברצועת עזה
חיל הרפואה ברצועת עזה
חיל הרפואה ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)
קצין רפואה ראשי היוצא אמר במעמד טקס החילופים: "לעמוד בראש חיל הרפואה, זו זכות גדולה. חיל, שהוא ארגון צבאי ובמקביל חלק משמעותי ממערכת הבריאות, השזור בכלל הפיקודים והזרועות. שחושב קדימה ומסתכל רחוק -לומד כל העת ומשתנה תוך כדי. יחד, חיזקנו המענה ברפואת השגרה, בכדי לתת את המענה הטוב ביותר עבור משרתי צה"ל. זיוון, מעריך מאוד, לא בכדי אתה כאן, סומך ומאחל בהצלחה. ברוך הבא לחבורת הקרפ"רים, אנו מפקידים בידייך מפעל חיים של רבים וטובים, המשך עם המחויבות ללמוד ולשפר את המענה בכל התחומים".
מאז תחילת המלחמה מתמקדים בחיל הרפואה בעיקר בקיצור זמני פינוי החיילים הפצועים לטיפול רפואי בבתי החולים בישראל. זמן הפינוי הממוצע עומד על כשעה, ואולם יש לציין כי בתרחיש של לחימה בלבנון, זמן הפינוי לטיפול רפואי, באופן מוסק או רכוב, עלול להיות משמעותית ארוך יותר, ולכך נערכים בחיל.