ילדה ירדנית
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
ס', בת שבע מעמאן שבירדן, נולדה עם מום מולד בירך. היא עברה מספר ניתוחים, אבל הבעיה לא נפתרה. אמה חיפשה פתרון מחוץ לגבולות הממלכה ההאשמית, בדקה במדינות רבות, ולבסוף קיבלה מענה מעבר לגבול - בבית החולים רמב"ם שבחיפה.
עוד על מומים מולדים:
"לפני כשנה קיבלתי פנייה מקולגות בארצות הברית", מספר פרופ' מרק אידלמן, מנהל מחלקה אורתופדית ילדים בבית החולים רות שברמב"ם. "הם ביקשו להפנות אליי מקרה של ילדה ירדנית שסבלה מנקע מולד בירך - מום אורתופדי שמעוות את הגוף ומקשה על התפקוד היומיומי. היא עברה מספר ניתוחים בניסיון לתקן את המום, אבל אלו לא צלחו, והמצב התפקודי שלה רק הסתבך".
מהנתונים שהועברו לידיו, נראה היה שהילדה סובלת מצליעה קשה ומקיצור של הגפה בשל העיוות שנוצר עם הזמן, והוחלט שהיא תגיע לניתוח בחיפה להארכת צוואר הירך. תכנון הגעתה נמשך קרוב לשנה. הניתוח בוצע לפני ימים אחדים ועבר בהצלחה.
2 צפייה בגלריה
ניתוח ילדה ירדנית רמב"ם
ניתוח ילדה ירדנית רמב"ם
"ביצענו קיבוע מחדש של צוואר הירך באמצעות פלטה וברגים, והשתלנו גג חדש לצוואר הירך", מסביר פרופ' אידלמן
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
"המצב של המטופלת היה מורכב מלכתחילה, כך שהיה לנו אתגר לא פשוט", אומר פרופ' אידלמן. "במסגרת הניתוח ביצענו קיבוע מחדש של צוואר הירך באמצעות פלטה וברגים, והשתלנו גג חדש לצוואר הירך במקום זה שהיה פגום. כבר אחרי הניתוח ניתן היה לראות את התוצאה".
2 צפייה בגלריה
ניתוח ילדה ירדנית רמב"ם
ניתוח ילדה ירדנית רמב"ם
פרופ' מרק אידלמן עם הילדה ואביה, אחרי הניתוח. "אני מאוד אופטימי"
(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)
הוריה של הילדה, שליוו אותה כאן, הביעו בפני פרופ' אידלמן את תודתם. לדבריהם, הניתוח חסך מבתם סבל גדול. "הם עשו לא מעט כדי לפתור את הבעיה הרפואית שלה ועברו הרבה תלאות בדרך", אומר הרופא. "אחרי שהיא התאוששה מהניתוח, הצלחנו להעמיד אותה על הרגל הבריאה, והיא הצליחה ללכת קצת. המשפחה עזבה את רמב"ם כשהילדה מרגישה טוב, ללא כאבים. בעוד מספר שבועות היא צפויה לחזור לכאן להמשך מעקב. אני מאוד אופטימי".